Evaluatie seizoen 2015-2016

Bespreek hier alles over de eerste club van Rome

Wie vind jij de beste speler van het afgelopen seizoen?

Konko
0
Geen stemmen
Lulic
0
Geen stemmen
Biglia
3
33%
Milinkovic
3
33%
Candreva
1
11%
Klose
0
Geen stemmen
Keita
2
22%

Totaal aantal stemmen : 9

Evaluatie seizoen 2015-2016

Berichtdoor Laziale020 » 16 mei 2016, 13:50

Wat een contrast. Ik lees net mijn stukje terug die ik vorig jaar schreef bij de evaluatie van het voorgaande seizoen. Destijds was het louter lof en euforie dat de klok sloeg. Dit seizoen was eigenlijk één grote teleurstelling. De uitschakeling in de voorronde CL, twee verloren derby's, de schandalige 0-3 thuis tegen Sparta Praag, de achtste plaats in de competitie, vroege uitschakeling in de Coppa en de lege tribunes in Olimpico. Waren er ook hoogtepunten? Eigenlijk niet...

Mijn cijfers voor de spelers:

- Marchetti - 5,5 - Ik kan me bijna geen wedstrijd heugen waarin hij het verschil maakte. Mag wat mij betreft vertrekken.
- Berisha - 6 - De perfecte tweede doelman. Staat er als het nodig is.

- Konko - 6,5 - Misschien wel de grote 'verrassing' dit seizoen. Bijna vergeten, maar bleek een uitstekende vervanger van Basta.
- Basta - 6 - Schitterde vooral door afwezigheid en blessures.
- Patric - 5 - Liet niet zien waarom we hem een 4-jarig contract hebben gegeven.
- Mauricio - 4 - Als een paard zonder kop. Grossiert bovendien in kaarten (16x geel en 3x rood). Snel wegwezen.
- Bisevac - 5,5 - Beter dan Mauricio, maar daar is ook meteen alles mee gezegd.
- Gentiletti - 5 - Haalde ook dit seizoen het niveau van voor zijn blessure niet.
- Hoedt - 6 - Kende een zwaar debuutseizoen, maar gezien alle omstandigheden vind ik dat hij zich kranig geweerd heeft.
- Radu - 5,5 - Blijft een degelijke back en een echte laziale, maar ook hij was weer veel te vaak geblesseerd.
- Braafheid - 4,5 - Kan het niveau niet meer aan. Duidelijk toe aan zijn voetbalpensioen.

- Biglia - 6,5 - Één van onze beste spelers al wist hij zich ook maar zelden aan de malaise te onttrekken.
- Parolo - 6 - Speelde een anoniem seizoen vergeleken met vorig jaar.
- Lulic - 6,5 - Zijn veelzijdigheid en doorzettingsvermogen blijven een belangrijk wapen.
- Onazi - 6,5 - Bloeide helemaal op onder Inzaghi. Volgend seizoen zijn definitieve doorbraak?
- Cataldi - 6 - Het jaar wat zijn definitieve doorbraak had moeten zijn, werd er een zonder al te veel op te vallen.
- Milinkovic - 7 - Speelde erg sterk voor en na de winterstop. Wordt een hele grote.
- Mauri - 6 - Speelde te weinig om echt op te vallen. Tijd voor zijn pensioen?

- Anderson - 5 - Was het hele seizoen geen schim van de speler die we vorig seizoen zagen. Gevalletje mentale weerbaarheid?
- Candreva - 6 - Statistisch gezien weer een prima seizoen, maar toch was hij veel te vaak onzichtbaar voor iemand met zijn kwaliteiten.
- Keita - 7,5 - Wat mij betreft onze beste speler dit seizoen. Was als een van de weinigen bijna altijd dreigend en gemotiveerd. Hopelijk blijft hij wél deze zomer.
- Klose 6,5 - Liet in de tweede seizoenshelft zien nog steeds onze beste spits te zijn. Danke Miro!
- Djordjevic - 4 - Zakte volledig door het ijs. Voorlopig onze enige spits voor volgend seizoen.
- Matri - 6 - Prima spits om erbij te hebben.
- Kishna - 6 - Begon goed aan het seizoen, maar zakte langzaam weg. Hopelijk kan hij het fysiek aan om op topniveau te acteren.

- Pioli - 5 - Kreeg deze ploeg op een gegeven moment totaal niet meer in beweging.
- Inzaghi - 6,5 - Zorgde met nieuw elan voor een paar leuke wedstrijden aan het einde van het seizoen.

Geen cijfer: Guerrieri, De Vrij en Morrison.

Er moet een heleboel gebeuren deze zomer om weer een ploeg te bouwen die mee kan doen om de bovenste plaatsen. Braafheid, Klose en Matri hebben allen een aflopend contract. Konko heeft een nieuw contract aangeboden gekregen. Biglia en Candreva lonken openlijk naar een stap hogerop. Wat mij betreft mogen Marchetti, Patric, Gentiletti, Mauricio, Mauri, Morrison en Djordjevic vertrekken. Dan hebben we in ieder geval een centrale verdediger, back, aanvallende middenvelder en twee spitsen nodig. Ik ben benieuwd waar Igli en Claudio mee aankomen...
Laziale020
Administrator

Re: Evaluatie seizoen 2015-2016

Berichtdoor DeVrij » 16 mei 2016, 16:29

Vind je met de cijfers nog positief. Verder ben ik het met je verhaal eens. We moeten ons toch serieus gaan versterken. Een keeper, linksbenige centrale verdediger, linksback en spits zijn zwaar nodig.

Van mij mogen vertrekken: Marchetti, Mauricio, Gentiletti, Bisevac, Mauri, Klose en Djordjevic. Tevens te hopen dat Basta, De Vrij en Radu volgend seizoen fit blijven. Weet zeker als dat dit seizoen het geval was geweest we aanmerkelijk hoger waren geëindigd.
DeVrij

Keer terug naar Algemeen