La storia della Lazio

Bespreek hier alles over de eerste club van Rome

Re: La storia della Lazio

Berichtdoor LF » 05 apr 2011, 12:32

LazioRotterdam wees me op het feit dat ik reeds 1899 posts had, en dus eentje minder dan 1900, waarvoor dank. Bij deze, een ode aan het jaartal waar het allemaal is begonnen, een ode aan de prachtige club die toen is gesticht. De club die wij hier allen in ons hart dragen. S.S. Lazio.

S.S. Lazio. Ik kan met absolute zekerheid zeggen dat er geen enkel ding is in mijn leven, dat me zo bezighoudt als deze club. Tot vaak grote ergernis van vriend en vijand, van vrouw en kinderen, maar het laat me simpelweg niet los, het is sterker dan mezelf. Elke ochtend opnieuw word ik wakker als Laziale, een gevoel dat me sterkt om de dag door te komen, en elke avond ga ik slapen met in gedachten dat symbool en die kleuren, me behoedend voor wat de nacht zal brengen. Het is jaren geleden begonnen, en ik vrees dat het nooit zal stoppen, of weggaan. Ik herinner me die eerste keer in Rome. Ik was op slag betoverd door de hoofdstad van Italië, een stad die historie, schoonheid en macht vermengt tot een prachtig, chaotisch geheel. De mooie vrouwen, de geschiedenis, de scooters, het mooie weer, ik wist toen al dat Rome me nooit zou loslaten. Ongeveer samen met het ontdekken van de stad, leerde ik S.S. Lazio kennen. Het bleek de club te zijn die het voetbal naar de hoofdstad had gebracht, met het symbool van het Romeinse Rijk en een verhaal om kippenvel van te krijgen. Ik zag ze spelen op televisie tegen de aartsrivaal, een fusieclub voor de massa, een lelijke kopie van de enige, echte club van Rome. Ik was verliefd geworden.

Door de jaren heen heb ik geleerd dat S.S. Lazio staat voor kwaliteit, voor schoonheid, kortom een hoogstaande club voor een elite van strijders. Onderdrukking, repressie, gehaat door o zo velen, maar niks dat hen kapot krijgt. Ik prees mezelf gelukkig, ik dankte God om mij de juiste weg te hebben gewezen. Na zovele jaren ben ik het nog steeds, Laziale. Uiteraard, en ondanks een zogenaamd modern voetbal dat me nog maar weinig kan boeien, ga ik nog steeds slapen als Laziale en word ik nog steeds wakker als Laziale. Het zijn de dieptes en de dallen geweest die ons sterker hebben gemaakt. Het is het onrecht dat de samenhang van de echte Laziali heeft onderstut. Het is de overdracht van liefde voor S.S. Lazio geweest, van vader op zoon, dat deze club levend heeft gehouden.

Spelers komen en gaan, trainers komen en gaan, voorzitters komen en gaan, successupporters komen en gaan, enkel het echte Lazio blijft. 1900, het jaar waar het allemaal begon, de stichting van de mooiste club ter wereld. Het is een vurige passie, gedreven door liefde, tot de dag ik sterf.

S.S. Lazio, ti amo.

Afbeelding

(op naar de 1974e post!)
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor Harrie » 05 apr 2011, 12:38

Gefeliciteerd met het mooie aantal van 1900 post! Prachtig verhaal!
Harrie

Berichtdoor LazioRotterdam » 05 apr 2011, 12:46

Heerlijk verhaal :klap:
LazioRotterdam

Berichtdoor Nick13 » 05 apr 2011, 13:15

Fan-tas-tisch. :klap:

av1
Nick13

Berichtdoor Laziale020 » 05 apr 2011, 16:58

Complimenti :klap:
Laziale020
Administrator

Berichtdoor CURVA NORD » 05 apr 2011, 17:31

mooi av2
BOIA CHI MOLLA
CURVA NORD

Berichtdoor GoodFellas » 05 apr 2011, 18:15

Ik ben zojuist klaargekomen door dit verhaal... :mrgreen: Maar zonder gein, weer prachtig verwoord en precies zoals velen van ons het zullen voelen. Althans deze jongen wel. Het zit in je bloed en het gaat er nooit meer uit!
Afbeelding
BOIA CHI MOLLA
GoodFellas

Berichtdoor Harrie » 05 apr 2011, 20:17

Ik zag ze spelen op televisie tegen de aartsrivaal, een fusieclub voor de massa, een lelijke kopie van de enige, echte club van Rome.

Dat stukje had je eruit mogen laten, die lui verdienen het niet om genoemd te worden in zo'n prachtig verhaal.
Harrie

Berichtdoor Lazionulzevenzeven » 05 apr 2011, 22:41

S.S. Lazio is de club die mij onderscheid van vele, dé club die van mij een man maakt.
Werkelijk prachtige worden LF!
Spaccarotella pezzo di merda
Lazionulzevenzeven

Berichtdoor lazio1900 » 06 apr 2011, 07:35

Prachtig verhaal en mooi verwoord.En wees gerust LF,dat gevoel zal NOOIT weggaan. :klap:
lazio1900
Winnaar Lazio Pool 14/15

Berichtdoor Jelle1880 » 06 apr 2011, 23:14

Harrie schreef:
Ik zag ze spelen op televisie tegen de aartsrivaal, een fusieclub voor de massa, een lelijke kopie van de enige, echte club van Rome.

Dat stukje had je eruit mogen laten, die lui verdienen het niet om genoemd te worden in zo'n prachtig verhaal.

Ik zie niet in waarom, het was namelijk een match tegen hen die mij ook verliefd is doen worden op de stad en de club 8-)
Jelle1880

Berichtdoor LF » 17 aug 2011, 09:30

"La Lazio per me, è la quotidianità. Sono abituato a questi due colori, il bianco e l'azzurro. Ho la mia stanza di azzurro, dipinta al muro c'e un'aquila, regale e fiera. Che senza questi due colori nella mia vita non saprei vivere. Ho capito che la Lazio non è solo una squadra, ma è un modo di vivere. Proprio perchè fa parte di me. E' un pò come la famiglia, Una cosa senza la quale non sapresti vivere. Essere Laziali è un privilegio, ma distinguermi dalla massa è sempre stato il mio obiettivo."

av2
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor LF » 17 aug 2011, 12:38

Gen. Vaccaro: "...ma solo con il nome della Lazio, tanto più che Roma è appunto nel Lazio e con i colori del cielo. Per quanto debba confessarti che personalmente sono contrario per principio alla fusione, perché due squadre creano una forte emulazione e l’emulazione è la base dello sport. La Lazio ha un seguito di tifosi superiore alle altre prese singolarmente, quindi questo è un fattore che bisogna prendere in considerazione, il pubblico e gli atleti sono il sangue e il futuro dello sport. Bisogna tutelarli."

:klap:
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor LF » 18 aug 2011, 17:18

ONORE A TE, GENERALE. GRAZIE!

Afbeelding

Bedankt Generaal, om de eerste en enige club van Rome te beschermen tegen een fusie, en te behouden.
Bedankt Generaal, om mij de kans te hebben gegeven verliefd te worden op deze prachtige club.
Bedankt Generaal, dat wij Laziali na 111 jaar nog steeds mogen en kunnen zeggen dat wij de enige echte Romeinse club van de hoofdstad zijn.
Bedankt Generaal.
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor Jelle1880 » 18 aug 2011, 20:53

Afbeelding
Jelle1880

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen