Stadio delle Aquile

Bespreek hier alles over de eerste club van Rome

In welk stadion zie jij Lazio het liefst spelen?

Stadio Olimpico
3
38%
Stadio Flaminio
1
13%
Stadio delle Aquile
4
50%
Geen van allen - Ander
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen : 8

Re: Stadio delle Aquile

Berichtdoor LF » 26 feb 2017, 18:52

Trouwens, zonder te willen panikeren, maar als Boston hun nieuwe stadion bouwt dan nemen onze buren wat mij betreft een immense (en mogelijk onoverbrugbare) stap en voorsprong ten opzichte van Lazio. In de stad Rome is het nu al 4 romanista tov 1 Laziale (?), of nog meer, en nu met hun Amerikaans geld bouwen zij duidelijk aan een topclub. De spelers die zij binnenhalen, de resultaten die zij behalen,... Ware het niet voor een Juventus dat voorlopig niet te pakken is, dan speelde roma al een paar keer kampioen. En dat is volgens mij gewoon een kwestie van tijd nu, want Juve zal heus wel eens een seizoen minder goed zijn, om welke reden dan ook.

En ondertussen moddert Lazio maar wat aan en is de achterban meer verdeeld dan ooit. Een veel te groot stadion, een club in handen van een gehate voorzitter die niet bepaald uitblinkt in het tonen van ambitie, noem maar op. Lazio anno 2017 is een schoolvoorbeeld van een (top)club die voor een levensbelangrijke beslissing staat, zeker gezien de groei van de aartsrivaal. Ofwel blijf je aanmodderen en word je echt een subtopper(tje) dat meedingt met Atalanta voor de Europa League tickets die je dan loten tegen een obscuur Kosovaars clubje, of je beslist om stappen te zetten en te groeien. En dat doe je onder andere met een nieuw stadion - zie Juve en de voorsprong die zij namen tov al de rest in Italië.

Dit zijn héél enge tijden imo.
ViVO LA ViTA COSi ALLA GiORNATA CON QUELLO CHE DA'
SONO UN ULTRAS E ALLORA Mi BASTA LA MiA LiBERTA'
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor DiCanio9 » 26 feb 2017, 19:51

Beste LF, deze slag hebben we al verloren IMO en alleen een nieuwe vermogende eigenaar, die investeert in spelers met kwaliteit én de jeugd, zou dat kunnen verkleinen, maar inhalen gaan wij Merda niet meer.
Eens in de 10 jaar de Coppa winnen, af en toe de Europa League halen en eens in de 3/4 jaar de derby winnen, meer zit er (voorlopig ?) helaas niet meer in. :(
S.S. LAZIO - Padroni di Roma. Distinti saluti...romani !
DiCanio9
Moderator/Winnaar Lazio Pool 10/11

Berichtdoor Laziale020 » 27 feb 2017, 08:39

DiCanio9 schreef:Beste LF, deze slag hebben we al verloren IMO en alleen een nieuwe vermogende eigenaar, die investeert in spelers met kwaliteit én de jeugd, zou dat kunnen verkleinen, maar inhalen gaan wij Merda niet meer.
Eens in de 10 jaar de Coppa winnen, af en toe de Europa League halen en eens in de 3/4 jaar de derby winnen, meer zit er (voorlopig ?) helaas niet meer in. :(

Eens ja. De vraag is ook hoe erg dit is. Als je kijkt naar onze historie is het eigenlijk altijd zo geweest met enkele uitschieters naar boven. Die uitschieters gaan ook wel weer komen. Persoonlijk kan ik goed leven met een plek in de subtop. Het maakt een incidenteel succes als het winnen van de Coppa, de Derby of het bereiken van de CL alleen maar intenser. av1
Laziale020
Administrator

Berichtdoor LF » 27 feb 2017, 09:28

Laziale020 schreef:
DiCanio9 schreef:Beste LF, deze slag hebben we al verloren IMO en alleen een nieuwe vermogende eigenaar, die investeert in spelers met kwaliteit én de jeugd, zou dat kunnen verkleinen, maar inhalen gaan wij Merda niet meer.

Eens ja. De vraag is ook hoe erg dit is. Als je kijkt naar onze historie is het eigenlijk altijd zo geweest met enkele uitschieters naar boven. Die uitschieters gaan ook wel weer komen. Persoonlijk kan ik goed leven met een plek in de subtop. Het maakt een incidenteel succes als het winnen van de Coppa, de Derby of het bereiken van de CL alleen maar intenser. av1

Met dat verschil natuurlijk dat roma en Lazio vooralsnog in hetzelfde (veel te grote, verouderde, kille en dure) stadion spelen. Als je kijkt naar de (niet te overbruggen) sprong voorwaarts die Juve heeft gemaakt met het bouwen van hun nieuwe stadion, dan is het een enge gedachte dat roma dat ook zal doen in de nabije toekomst (ook omdat er bij Lazio zo ongeveer nul komma nul hoop daarop bestaat). Tot nog toe waren we, los van de veel grotere achterban, zowat aan elkaar gewaagd.

Maar roma is nu toch écht wel héél sterk aan het worden, en met een nieuw stadion gaan we volgens mij naar een "Spaanse situatie" met twee clubs die voor de 1e plaats spelen (dat is nu trouwens al bijna het geval) en dan een hoop Lazio's, Fiorentina's en Napoli's die voor de overschot aan Europese tickets spelen. Ik zie het somber in. Als je kijkt naar wat een nieuw stadion doet met een club (zie ook AA Gent om het dichter bij huis te zoeken), dan zie ik roma een voorsprong nemen op sportief en op extra-sportief vlak die niet meer in te halen valt.

Je hebt gelijk dat doorheen de historie altijd alles op en neer gaat, maar dit vind ik anders. Mijn punt was ook dat je bij Lazio met een verdeelde achterban waarvan een heel groot deel het duidelijk, in een topseizoen als dit, langs geen kanten lastig om moeilijk vindt om het stadion volledig links te laten liggen. Dat is eng. Want als zoveel mensen het zo makkelijk links laten liggen, hoe worden dan de nieuwe generaties - waar de grote leider van de CN het over had - opgevoed? Door wie? En hoe? De romanisti lachen soms met de Laziali dat het een uitstervend ras is, ik ben oprecht bezorgd dat dit wel eens het geval zou kunnen zijn. En daar is, dit seizoen, de CN ook schuldig aan. Boycot, terugkomen, o lui o noi, terugkomen, nooit nog stadion, terugkomen, tegen de barrières, terugkomen,... Mensen zijn het kotsbeu, zowel de wispelturigheid van de CN als het beleid (dat, zoals je zegt, nochtans af en toe eens iets wint en Europees voetbal levert).
ViVO LA ViTA COSi ALLA GiORNATA CON QUELLO CHE DA'
SONO UN ULTRAS E ALLORA Mi BASTA LA MiA LiBERTA'
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Vorige

Keer terug naar Algemeen