Stadio delle Aquile

Bespreek hier alles over de eerste club van Rome

In welk stadion zie jij Lazio het liefst spelen?

Stadio Olimpico
3
38%
Stadio Flaminio
1
13%
Stadio delle Aquile
4
50%
Geen van allen - Ander
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen : 8

Re: Stadio delle Aquile

Berichtdoor Goerlandt » 07 jan 2013, 13:53

lazio1900 schreef:
Laziale020 schreef:
Jelle1880 schreef:Omdat je beter een stadion hebt dat iets te groot is ?
Allemaal met het oog op de toekomst.

Welke toekomst? We staan 2e en gisteren waren er nog geeneens 30.000 man....

Toekomst??????
Als een deel van de Curva nog verder 'de aap uitgangt' zullen we straks aan een stadion van 25000 man genoeg hebben!!!!!
Zijn we sportief en financieel terug op de goede weg,denken sommige (sinds de Corteo in Madrid) dat ze alles mogen.
Blijkbaar zijn die mannen vergeten waar we over 3 jaar stonden!

Ik ben blij dat ik blijkbaar niet de enige ben die dat inzie. Het dalend aantal supporters is natuurlijk niet enkel daaraan te wijten. De crisis, groeiende passiviteit van Italianen, het stadion dat (buiten de Curva) niet echt gezellig is met al die lege zitjes. Ik denk dat als we willen groeien en meer supporters willen aantrekken, we een nieuw stadion nodig hebben. Kijk maar naar Juve, die gaan voorwaarts, terwijl ploegen als Milan en Inter in mijn ogen enkel maar achteruitgaan. Terwijl begin jaren 2000 we nog zoveel volk hadden (en er toen misschien wel meer racisme in da stadions was dan tegenwoordig), denk ik dat door het racisme tegenwoordig veel gewone fans wegblijven. Het is ook moeilijk om als club supporters aan te trekken als je huidige supporters enkel door negatieve zaken in het nieuws komen. Ik denk dat de jeugd in Italië het racisme wat beu is...

Ik schrijf dit niet om een politieke discussie uit te lokken, maar geef gewoon even mijn mening over het dalend aantal supporters...
Any Given Sunday
Goerlandt

Berichtdoor Laziale020 » 07 jan 2013, 14:55

Goerlandt schreef:Ik ben blij dat ik blijkbaar niet de enige ben die dat inzie. Het dalend aantal supporters is natuurlijk niet enkel daaraan te wijten. De crisis, groeiende passiviteit van Italianen, het stadion dat (buiten de Curva) niet echt gezellig is met al die lege zitjes. Ik denk dat als we willen groeien en meer supporters willen aantrekken, we een nieuw stadion nodig hebben. Kijk maar naar Juve, die gaan voorwaarts, terwijl ploegen als Milan en Inter in mijn ogen enkel maar achteruitgaan. Terwijl begin jaren 2000 we nog zoveel volk hadden (en er toen misschien wel meer racisme in da stadions was dan tegenwoordig), denk ik dat door het racisme tegenwoordig veel gewone fans wegblijven. Het is ook moeilijk om als club supporters aan te trekken als je huidige supporters enkel door negatieve zaken in het nieuws komen. Ik denk dat de jeugd in Italië het racisme wat beu is...

Ik schrijf dit niet om een politieke discussie uit te lokken, maar geef gewoon even mijn mening over het dalend aantal supporters...

Mwoah ik vind het een beetje kort door de bocht om de dalende toeschouwersaantallen op het racisme af te schuiven. Het gebeurt incidenteel en vaak maar door een kleine groep. Bij een derby of een topwedstrijd zit het wel redelijk vol en dan zouden al die mensen ineens wel over hun principes heen kunnen stappen? Zoals ik al zei is het een trend in heel Italië dat mensen liever thuis voor de tv kijken dan naar het stadion gaan. Dit heeft natuurlijk meerdere oorzaken en de verouderde stadions spelen daar ook in mee. Aan de andere kant is Olimpico nou niet bepaald een oud en lelijk stadion, dus ik betwijfel of dat nou echt een reden is als je het op Lazio betrekt. Daarnaast is Juventus natuurlijk een geval apart. Het is verreweg de grootste club in Italië met zo'n 12 miljoen supporters in heel het land en bovendien doen ze het sinds ze in het nieuwe stadion spelen ook erg goed op sportief gebied.

Het moge duidelijk zijn dat we een nieuwe stadion nodig hebben als we definitief aan willen haken bij de top. Al is het maar vanwege de extra commerciële activiteiten. Ik sluit ook niet uit dat er dan meer mensen naar het stadion zullen komen, maar ik denk niet dat het verschil zo groot is als bijvoorbeeld bij Juventus.
Laziale020
Administrator

Berichtdoor GoodFellas » 07 jan 2013, 16:08

Echt serieus man, racisme en vooral fascisme zijn alleen maar aan de stijgende kant (zoals wel vaker tijdens een crisis) en VOORAL onder Italiaanse jongeren. Geloof mij maar, want ik heb genoeg contacten in die kringen en anders zijn er voldoende websites of andere bronnen te raadplegen. En dat mensen hierdoor wegblijven is echt kul van de bovenste plank. Denk eerder ticketprijzen, pay-tv (alles wat bij modern voetbal hoort) en de crisis. En zo als Laziale020 al aangaf; dat valt de club niet te verwijten. Een club met onze historie hoeft niet aan verdere reclame te doen mag ik hopen... Van vader op zoon...

Om weer on-topic te blijven; ik denk zelf dat we met 50.000 plaatsen ruim voldoende capaciteit hebben. En anders gewoon een regeling instellen dat mensen die het vaakst gaan, het eerst de kaarten krijgen, hoe zuur dat wellicht ook zal zijn...
Afbeelding
BOIA CHI MOLLA
GoodFellas

Berichtdoor LF » 07 jan 2013, 19:32

Laziale020 schreef:
Goerlandt schreef:Ik ben blij dat ik blijkbaar niet de enige ben die dat inzie. Het dalend aantal supporters is natuurlijk niet enkel daaraan te wijten. De crisis, groeiende passiviteit van Italianen, het stadion dat (buiten de Curva) niet echt gezellig is met al die lege zitjes. Ik denk dat als we willen groeien en meer supporters willen aantrekken, we een nieuw stadion nodig hebben. Kijk maar naar Juve, die gaan voorwaarts, terwijl ploegen als Milan en Inter in mijn ogen enkel maar achteruitgaan. Terwijl begin jaren 2000 we nog zoveel volk hadden (en er toen misschien wel meer racisme in da stadions was dan tegenwoordig), denk ik dat door het racisme tegenwoordig veel gewone fans wegblijven. Het is ook moeilijk om als club supporters aan te trekken als je huidige supporters enkel door negatieve zaken in het nieuws komen. Ik denk dat de jeugd in Italië het racisme wat beu is...

Mwoah ik vind het een beetje kort door de bocht om de dalende toeschouwersaantallen op het racisme af te schuiven. Het gebeurt incidenteel en vaak maar door een kleine groep. Bij een derby of een topwedstrijd zit het wel redelijk vol en dan zouden al die mensen ineens wel over hun principes heen kunnen stappen? Zoals ik al zei is het een trend in heel Italië dat mensen liever thuis voor de tv kijken dan naar het stadion gaan. Dit heeft natuurlijk meerdere oorzaken en de verouderde stadions spelen daar ook in mee. Aan de andere kant is Olimpico nou niet bepaald een oud en lelijk stadion, dus ik betwijfel of dat nou echt een reden is als je het op Lazio betrekt. Daarnaast is Juventus natuurlijk een geval apart. Het is verreweg de grootste club in Italië met zo'n 12 miljoen supporters in heel het land en bovendien doen ze het sinds ze in het nieuwe stadion spelen ook erg goed op sportief gebied.

Het moge duidelijk zijn dat we een nieuwe stadion nodig hebben als we definitief aan willen haken bij de top. Al is het maar vanwege de extra commerciële activiteiten. Ik sluit ook niet uit dat er dan meer mensen naar het stadion zullen komen, maar ik denk niet dat het verschil zo groot is als bijvoorbeeld bij Juventus.

²
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor Nick13 » 07 jan 2013, 20:07

GoodFellas schreef:Echt serieus man, racisme en vooral fascisme zijn alleen maar aan de stijgende kant (zoals wel vaker tijdens een crisis) en VOORAL onder Italiaanse jongeren. Geloof mij maar, want ik heb genoeg contacten in die kringen en anders zijn er voldoende websites of andere bronnen te raadplegen. En dat mensen hierdoor wegblijven is echt kul van de bovenste plank. Denk eerder ticketprijzen, pay-tv (alles wat bij modern voetbal hoort) en de crisis. En zo als Laziale020 al aangaf; dat valt de club niet te verwijten. Een club met onze historie hoeft niet aan verdere reclame te doen mag ik hopen... Van vader op zoon...

Om weer on-topic te blijven; ik denk zelf dat we met 50.000 plaatsen ruim voldoende capaciteit hebben. En anders gewoon een regeling instellen dat mensen die het vaakst gaan, het eerst de kaarten krijgen, hoe zuur dat wellicht ook zal zijn...

Volledig mee eens. En zelfs als mensen daarom zouden weg blijven, dan zijn er ook mensen die daarom net wél komen. Dan staan we dus break-even. Maak een nieuw complex, zoals pakweg Juve, dicht bij het veld en een stuk gezelliger dan het huidige Olimpico. Meer sfeer, wederom zoals Juve nu, en het volk komt vanzelf, idem dito als de resultaten blijven want dat zie je bijelke club. Jammer van de historie en dergelijke, zeker waar, maar als club moet Lazio vooruit. Als je de stand bekijkt moeten we binnen dit en vijf jaar meedoen voor de Scudetto.
Nick13

Berichtdoor LF » 08 jan 2013, 10:18

Goerlandt schreef:Terwijl begin jaren 2000 we nog zoveel volk hadden (en er toen misschien wel meer racisme in da stadions was dan tegenwoordig), denk ik dat door het racisme tegenwoordig veel gewone fans wegblijven. Het is ook moeilijk om als club supporters aan te trekken als je huidige supporters enkel door negatieve zaken in het nieuws komen. Ik denk dat de jeugd in Italië het racisme wat beu is...

Toch even reageren hierop. Het 'racisme' waar je over spreekt, van begin jaren 2000 en daarvoor, is volledig verdwenen. De tijden van extreem-rechtse symbolen zijn zo goed als voorbij. Dat er af en toe nog fascistische liederen worden gezongen, wel het is en blijft Italië, het is en blijft Rome - een wereld van politiek, in de straten en in de tribunes, links vs rechts. Zoals GoodFellas aangaf, ik denk dat de jeugd in Italië - en al zeker in Rome - net heel veel bezig is met politiek dezer dagen, zowel aan de linkerkant als aan de rechterkant. Wat oerwoudgeluiden betreft, dat heeft in mijn ogen weinig met racisme te maken - al blijft het uiteraard iets oerdom en nutteloos.

De dalende supportersaantallen zijn een trend, al ettelijke jaren, in Italië - en het is heus niet alleen bij ons zo. Elke wedstrijd is te zien op televisie, in de pub, de tickets zijn vaak duur voor vele mensen dus kiezen ze er de betere matchen uit, de stadions zijn lelijk en verouderd, de politie agressief, de spelers arrogant (de Klose's van deze wereld zijn vrij uniek anno 2013), en ga zo maar door. Dat lijken me de hoofdredenen voor de dalende aantallen, niet het 'racisme'. Want je zegt het eigenlijk zelf: de stadions zaten nooit zo vol toen het openlijk fascisme/racisme op de tribunes het 'ergst' was.

Wat het nieuwe stadion betreft, zowel het onze als dat van de merde: eerst zien dan geloven. Mij lijkt het op z'n Belgisch zo'n beetje een stille dood te gaan sterven, om af en toe op te flakkeren, maar nooit werkelijkheid te worden.
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor bart » 02 nov 2013, 17:35

Afbeelding
bart

Berichtdoor Lazio076 » 02 nov 2013, 18:54

Is dat een zwembad of een voetbalstadion? Weet niet wat ik ervan moet denken, waarom moeten die nieuwe stadions altijd zo hypermodern.. Waar in de stad zou dat nieuwe stadion moeten komen eigenlijk?
Lazio076

Berichtdoor TCD » 03 nov 2013, 13:33

Lazio076 schreef:Is dat een zwembad of een voetbalstadion? Weet niet wat ik ervan moet denken, waarom moeten die nieuwe stadions altijd zo hypermodern.. Waar in de stad zou dat nieuwe stadion moeten komen eigenlijk?

Dat is het hele probleem. Ding zou nabij Valmontone moeten komen, zo'n 50 km ten zuidoosten van Rome.
Liberté, Egalité, Lazialité
TCD
Administrator

Berichtdoor Laziale020 » 03 nov 2013, 13:55

Wanstaltige impressie. Di foto's van jaren geleden vond ik er nog wel aardig uitzien. Het nieuwe stadion van Juve vind ik er ook niet verkeerd uitzien voor een modern stadion. Maar goed denk dat het nog jaren en jaren gaat duren voordat er überhaupt concrete plannen gemaakt zijn, laat staan met de bouw begonnen wordt.
Laziale020
Administrator

Berichtdoor Laziale020 » 13 apr 2014, 12:40

Lotito pensa al Flaminio e tratta con il Comune...

Volgens diverse geruchten heeft Lotito de afgelopen weken oriënterende gesprekken gevoerd met de gemeente over de mogelijkheden om in de toekomst in Stadio Flaminio te gaan spelen. Momenteel worden er plannen gemaakt om Flaminio te gaan opknappen en aangezien de plannen van Lotito om een stadion te gaan bouwen op zijn eigen grond in Tiberina voorlopig nog geen doorgang lijken te kunnen vinden wordt dit als mogelijke (tijdelijke) oplossing gezien..
Laziale020
Administrator

Berichtdoor Laziale020 » 17 apr 2014, 09:49

Enkele foto's van het nieuwe ontwerp van Stadio Flaminio:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan de poll heb ik ook even de optie van Flaminio toegevoegd en de telling opnieuw laten beginnen. We zijn inmiddels immers 5 jaar verder ;)
Laziale020
Administrator

Berichtdoor Goran_Pandev_01 » 17 apr 2014, 11:16

Bij de wedstrijd van Lazio tegen Milan ook even langs Flaminio gepasseerd... Ligt natuurlijk wel mooi zo in Rome Centrum, maar er is daar toch maar bijzonder weinig ruimte rond het stadion en héél veel werk. Zag er wat vervallen en desolaat uit.
Goran_Pandev_01

Berichtdoor Laziale020 » 17 apr 2014, 13:29

Goran_Pandev_01 schreef:Bij de wedstrijd van Lazio tegen Milan ook even langs Flaminio gepasseerd... Ligt natuurlijk wel mooi zo in Rome Centrum, maar er is daar toch maar bijzonder weinig ruimte rond het stadion en héél veel werk. Zag er wat vervallen en desolaat uit.

Viel me ook op laatste tijd. Wordt momenteel niet meer gebruikt voor zover ik weet. Cisco Roma is niet meer en het rugbyteam speelt tegenwoordig ook in Olimpico. Het blijft desalniettemin een prachtige locatie in het centrum en bovendien een stadion met historie. De geplande verbouwing wordt geraamd op ongeveer 30 miljoen euro. Low budget dus...
Laziale020
Administrator

Berichtdoor Squadrismo » 19 apr 2014, 01:00

Lijkt me opzich geen heel slechte keuze om naar Flaminio te gaan maar of je er echt nieuwe sponsors meegaat aantrekken?! Ben nooit in Flaminio geweest dus kan ook niet oordelen of het genoeg ruimte biedt voor uitbreiding maar dat lijkt me toch vrij beperkt in een al bestaand stadion. Voordeel is wel het is yes jaar geleden opgeknapt! Meer info is altijd welkom!
Squadrismo

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen