Lazio in de media

Bespreek hier alles over de eerste club van Rome

Re: Riool journalistiek!!

Berichtdoor LF » 23 nov 2012, 14:43

Meer dan ooit:

Afbeelding
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor LF » 23 nov 2012, 15:16

Afbeelding

Afbeelding

't Zijn al Nazi's ondertussen... :D
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor Giannichedda » 23 nov 2012, 15:28

les 1 op de school van de journalistiek is kennelijk om een zo'n wild mogelijk gerucht in chocoladeletters op de voorpagina af te drukken.
Giannichedda

Berichtdoor GoodFellas » 23 nov 2012, 16:50

Jongens, hoeveel topics gaan we nog lopen vervuilen? We weten het nu onderhand wel. We weten hoe die hoernalisten te werk gaan. Ik lees nu in vier topics hetzelfde. Kap ermee, je geeft ze alleen maar de aandacht waar ze op geilen. We doen er zelf net zo hard aan mee! Ja, we hebben een naam, en ook Laziali waren aanwezig (in samenwerking met Roma en enkele groeperingen). Ik wil niks goed praten, maar ik heb het er nu wel een beetje mee gehad. Als je dat allemaal verschrikkelijk vind wordt dan Lecce supporter. Heb je ook spektakel maar dan net ff wat anders:

Ik hoop dat er nu genoeg over gezegd is.
Afbeelding
BOIA CHI MOLLA
GoodFellas

Berichtdoor LF » 23 nov 2012, 18:06

GoodFellas schreef:Jongens, hoeveel topics gaan we nog lopen vervuilen? We weten het nu onderhand wel. We weten hoe die hoernalisten te werk gaan. Ik lees nu in vier topics hetzelfde. Kap ermee, je geeft ze alleen maar de aandacht waar ze op geilen. We doen er zelf net zo hard aan mee! Ja, we hebben een naam, en ook Laziali waren aanwezig (in samenwerking met Roma en enkele groeperingen). Ik wil niks goed praten, maar ik heb het er nu wel een beetje mee gehad. Als je dat allemaal verschrikkelijk vind wordt dan Lecce supporter. Heb je ook spektakel maar dan net ff wat anders:

Lijkt me toch normaal dat men (we) gedegouteerd is (zijn) over deze flagrante fouten, leugens en andere onzin die de media gebruiken om Lazio door het slijk te halen. Dit was zowat hét voorbeeld van hoe journalistiek in zijn werk gaat. Eén krant post een dubieus artikel boordevol fouten en leugens (van niet eens gecontroleerde bronnen), en let-ter-lijk de hele wereld neemt het klakkeloos over. Letter per letter, leugen per leugen. We doen helemaal nergens aan mee, ik lees heel veel reacties van Laziali die hard ingaan tegen die media - een paar artikels postte ik hier eerder al. Waren het nu Laziali, nazi's, of Romanisti? Of toch maar West Ham? Of toch maar gewoon racisten? Gelukkig passen sommige kranten hun artikels dan ook aan. Het enige wat we weten is dat er Ultras van Roma zijn betrokken, dat is alles. Er valt ook helemaal niks goed te praten, dit was een degoutante aanval van een hoopje lafaards zonder kloten. Het stoort me mateloos dat onze prachtige club telkens op zo'n manier wordt behandeld, zelfs als we er - bijvoorbeeld in dit geval - eigenlijk gewoon niks mee te maken hebben. Wat Lecce hiermee te maken heeft begrijp ik ook niet. Nu, ik begrijp je punt wel, dit went wel als Laziale, maar toch... Er zijn grenzen.
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor GoodFellas » 23 nov 2012, 18:27

LF schreef:
GoodFellas schreef:Jongens, hoeveel topics gaan we nog lopen vervuilen? We weten het nu onderhand wel. We weten hoe die hoernalisten te werk gaan. Ik lees nu in vier topics hetzelfde. Kap ermee, je geeft ze alleen maar de aandacht waar ze op geilen. We doen er zelf net zo hard aan mee! Ja, we hebben een naam, en ook Laziali waren aanwezig (in samenwerking met Roma en enkele groeperingen). Ik wil niks goed praten, maar ik heb het er nu wel een beetje mee gehad. Als je dat allemaal verschrikkelijk vind wordt dan Lecce supporter. Heb je ook spektakel maar dan net ff wat anders:

Lijkt me toch normaal dat men (we) gedegouteerd is (zijn) over deze flagrante fouten, leugens en andere onzin die de media gebruiken om Lazio door het slijk te halen. Dit was zowat hét voorbeeld van hoe journalistiek in zijn werk gaat. Eén krant post een dubieus artikel boordevol fouten en leugens (van niet eens gecontroleerde bronnen), en let-ter-lijk de hele wereld neemt het klakkeloos over. Letter per letter, leugen per leugen. We doen helemaal nergens aan mee, ik lees heel veel reacties van Laziali die hard ingaan tegen die media - een paar artikels postte ik hier eerder al. Waren het nu Laziali, nazi's, of Romanisti? Of toch maar West Ham? Of toch maar gewoon racisten? Gelukkig passen sommige kranten hun artikels dan ook aan. Het enige wat we weten is dat er Ultras van Roma zijn betrokken, dat is alles. Er valt ook helemaal niks goed te praten, dit was een degoutante aanval van een hoopje lafaards zonder kloten. Het stoort me mateloos dat onze prachtige club telkens op zo'n manier wordt behandeld, zelfs als we er - bijvoorbeeld in dit geval - eigenlijk gewoon niks mee te maken hebben. Wat Lecce hiermee te maken heeft begrijp ik ook niet. Nu, ik begrijp je punt wel, dit went wel als Laziale, maar toch... Er zijn grenzen.

Mijn punt was vooral dat we niet 4 topics voor dit soort bagger nodig hebben. Als je er aandacht aan wil geven hou t dan centraal in een topic. Lecce was sarcastisch in de zin van politiek correct. Lekker laten gaan die "journalisten". Ik word dagelijks geconfronteerd met de waanideeen in de kranten, maar daar zou ik een fulltime job aan hebben mocht ik dat willen corrigeren. Die gasten lopen vanzelf een keer tegen de lamp...
Afbeelding
BOIA CHI MOLLA
GoodFellas

Berichtdoor LF » 23 nov 2012, 18:57

GoodFellas schreef:
LF schreef:

Mijn punt was vooral dat we niet 4 topics voor dit soort bagger nodig hebben. Als je er aandacht aan wil geven hou t dan centraal in een topic. Lecce was sarcastisch in de zin van politiek correct. Lekker laten gaan die "journalisten". Ik word dagelijks geconfronteerd met de waanideeen in de kranten, maar daar zou ik een fulltime job aan hebben mocht ik dat willen corrigeren. Die gasten lopen vanzelf een keer tegen de lamp...

Akkoord. Natuurlijk, dit 'event' ging zowel over de match tegen Tottenham, Ultras als journalistiek, vandaar waarschijnlijk de posts in meerdere topics.

On topic dan maar...

Giornalisti terroristi! :evil:
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor Giannichedda » 23 nov 2012, 22:11

goh deze hele toestand is 1 dag geleden gebeurt nogal logisch dat dit onderwerp momenteel de discussies domineert
we kunnen het ook over Kozak gaan hebben maar dan zijn we gauw uitgepraat
Giannichedda

Berichtdoor Squadrismo » 24 nov 2012, 19:39

In Voetbal international vond ze het ook nodig om Lazio weer eens te betichten van verschrikkelijke fans.
Squadrismo

Berichtdoor DiCanio9 » 24 nov 2012, 22:46

Squadrismo schreef:In Voetbal international vond ze het ook nodig om Lazio weer eens te betichten van verschrikkelijke fans.

Klopt, maar dat gebeurt daar wel vaker, helaas. :(
Howel ik afgezien daarvan wel een geweldig programma vind. :lol:
S.S. LAZIO - Padroni di Roma. Distinti saluti...romani !
DiCanio9
Moderator/Winnaar Lazio Pool 10/11

Berichtdoor Nick13 » 25 nov 2012, 18:36

Squadrismo schreef:In Voetbal international vond ze het ook nodig om Lazio weer eens te betichten van verschrikkelijke fans.

Ja, klopt. Komt er natuurlijk van als 'de leiding' destijds kost wat kost met hun gezicht op BBC en dergelijke wilde komen, dat hebben ze zelf gezocht. Door die reportage krijg je een stempel en die zal nooit verdwijnen, integendeel. Alles zal nog extra uitvergroot worden.
Nick13

Berichtdoor LF » 26 nov 2012, 19:15

Afbeelding
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor LF » 26 nov 2012, 19:15

Zag het ook. De kenners.....
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor TCD » 27 nov 2012, 12:01

LF schreef:

Ach zalig zijn de onwetende. Op de eerste foto ben je pro-Palestina en op de tweede een anti-Semiet. Zoals Nick al aangaf sinds de BBC-docu zoekt men louter bevestiging en die is nu eenmaal niet zo moeilijk te vinden.
Liberté, Egalité, Lazialité
TCD
Administrator

Berichtdoor LF » 27 nov 2012, 12:21

TCD schreef:
LF schreef:

Ach zalig zijn de onwetende. Op de eerste foto ben je pro-Palestina en op de tweede een anti-Semiet. Zoals Nick al aangaf sinds de BBC-docu zoekt men louter bevestiging en die is nu eenmaal niet zo moeilijk te vinden.

Of nog simpeler: op de eerste foto ben je Roma en op de tweede Lazio. Je (en Nick) hebt helemaal gelijk. Die BBC documentaire heeft (veel) meer slecht dan goed gedaan, het is later trouwens het begin van het einde gebleken. Zo'n dingen blijven nazinderen, zelfs meer dan 10 (!) jaar later, blijkbaar. En dan kan je wel zeggen: zalig de armen van geest en wat maakt het uit wat men van Lazio denkt - maar soms doet het wel pijn, imo. Als je bepaalde artikels leest, waarin ze om te beginnen doorgaans de clubnaam al verkeerd schrijven, om dan met behulp van veralgemeningen en leugens onze prachtige club door het slijk te trekken, leuk is toch anders als fan. Zeker als het niks betert, wel integendeel.

De onwetendheid kent werkelijk geen grenzen. In de ogen van de meeste mensen/journalisten is Lazio de tweede club van de hoofdstad, na Roma, waarvan de (weinige) fans uit de provincie komen en niet uit de stad, een club van racisten en neo-nazis, met SS als niet toevallige afkorting voor de naam, en met Mussolini als grootste fan. Je kan gerust stellen dat élke bewering in die zin fout is. Ondertussen zijn er in de afgelopen 10 jaar oneindig veel incidenten geweest met Ultras van Roma (zowel qua racisme, nazisme, anti-semitisme, als qua geweld), en toch blijft Lazio die slechte naam dragen, Roma lijkt buiten schot te blijven. Nochtans, er zijn redenen genoeg geweest om Roma een slechte reputatie te geven. Is het dan 'van niet willen'?! Want we kunnen wel praten over die BBC-reportage, maar de media hebben toch ondertussen héél veel reden om Roma niet veel beter te vinden dan Lazio?!

Zouden die mensen eigenlijk weten dat ze het over een fusieclub hebben, gesticht voor Mussolini en door iemand van buiten Rome ergens op het platteland ver buiten Rome, de 9e club van de stad, waarvan de begindatum onzeker is?!
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen