Lazio in de media

Bespreek hier alles over de eerste club van Rome

Re: Riool journalistiek!!

Berichtdoor Jelle1880 » 28 nov 2012, 10:11

Jelle1880

Berichtdoor LF » 28 nov 2012, 10:15

Jelle1880 schreef:http://www.guardian.co.uk/football/2012/nov/27/lazio-antisemitic-abuse-udinese

:roll:

Ja, veel duidelijk hoeft het niet te worden: ze willen ons eruit. Uit de Europa League, uit de strijd voor Europa in Italië. De campagne is opgezet, nu is het weer als vanouds Lazio bashen.

Olé! av1
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor Jelle1880 » 28 nov 2012, 10:21

Niet alleen dat, maar waar je tegen merda of Spurs nog kon spreken van 'Tja, klopt...' is dit volgens mij compleet gelogen.

Ik heb de match gezien en kan me helemaal niet herinneren dat zoiets gezongen is...
Jelle1880

Berichtdoor LF » 28 nov 2012, 10:28

Jelle1880 schreef:Niet alleen dat, maar waar je tegen merda of Spurs nog kon spreken van 'Tja, klopt...' is dit volgens mij compleet gelogen.

Ik heb de match gezien en kan me helemaal niet herinneren dat zoiets gezongen is...

Ik ook niet om eerlijk te zijn. Enkel 'avanti ragazzi di Buda', maar daar lijkt me weinig mis mee. Ik moet wel zeggen: toen ik het hen hoorde zingen dacht ik bij mezelf: 'morgen staat dit in de kranten, Lazio fans brengen massaal nazi-groet'... Het heeft niet veel gescheeld dus.

Ook spreekt men van 'schandalige' spandoeken over Raciti (Speziale, de zogenaamde moordenaar, IS nu eenmaal, zo blijkt, onschuldig), en over de raid op de Spurs pub - maar daar heb ik toch nog altijd geen enkel bewijs van gezien, ook niet in hun (riool)artikeltjes.

GIORNALISTI TERRORISTI.
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor TCD » 28 nov 2012, 11:21

'Roma, Jewish club'

Joh, komen ze nu mee. Dit gebeurt al zoveel jaar elke uit- en thuiswedstrijd, nog nooit een haan naar gekraaid.
Liberté, Egalité, Lazialité
TCD
Administrator

Berichtdoor LF » 28 nov 2012, 19:06

"Ik heb geen enkel doek gezien tegen Raciti of 'voor' de raid op Campo de' Fiori. Laat staan een 'schandalig' doek, waar men in de media over spreekt.
Andermaal kennen de leugens van de journalisten geen grenzen. Alles om te verkopen, alles om de voorpagina's te halen.
Een doek pro-Palestina wordt een anti-semitisch doek.
Een doek voor Speziale, een jongen die jaren van zijn leven kwijt is door valse beschuldigingen van de staat, wordt een doek tegen Raciti.
Een doek dat leest: 'dwaasheid en idiotie horen niet thuis in deze Curva, jouw gevoel voor racisme behoort niet tot ons, handen van Lazio en de Laziali' wordt een doek 'voor' de raid aan Campo de' Fiori.

Cosa?!

Journalisten, jullie zijn de tumor van deze prachtige club, en de moordenaar van de democratie."

:klap:
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor LF » 16 jan 2013, 10:00

Ik post het hier ook nog eens:

Afbeelding
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor LF » 17 maart 2013, 13:58

LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor LF » 17 maart 2013, 15:15

AEK-TALENT GESCHORST NA NAZI-GROET
———————————————————————————————————————
De Griekse bond heeft een zware straf
uitgesproken voor Giorgos Katidis. De
20-jarige speler van AEK Athene mag
nooit meer voor z'n land spelen na het
brengen van de Hitler-groet zaterdag.

Katidis maakte voor AEK de beslissende
2-1 tegen Veria. Hij was zo door het
dolle heen dat hij z'n shirt uittrok,
naar de fans liep en daar z'n arm hief.
Katidis hulde zich in onschuld door te
beweren dat hij niet wist wat de groet
betekende, maar de bond had geen genade

Katidis is een beloftevolle middenvel-
der die uitkwam voor de Griekse
nationale jeugdploegen.
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor DiCanio9 » 17 maart 2013, 15:36

Meteen halen, die Katidis. Die hoort gewoon bij ons. :mrgreen:
S.S. LAZIO - Padroni di Roma. Distinti saluti...romani !
DiCanio9
Moderator/Winnaar Lazio Pool 10/11

Re: Paolo Di Canio

Berichtdoor TCD » 17 maart 2013, 15:42

Column Engels voetbal: Paolo Di Canio is niet normaal

16/03/2013 10:00

'In de divisies waarin ik heb gewerkt lopen veel arrogante en modale spelers rond. Ik ben erin geslaagd iets te doen aan die mentaliteit en ik heb ze geholpen betere voetballers te worden. Ik heb alleen maar succes gehad. Dat geeft aan dat de methodes die wij als trainersstaf gebruikten, de juiste waren. Ik heb bewezen dat ik de beste trainer was in de divisies waarin ik heb gewerkt, en nu ben ik klaar voor de volgende stap.'

Het is wellicht moeilijk voor te stellen, maar in Engeland loopt een trainer rond die nog zelfverzekerder is dan Louis van Gaal. Paolo Di Canio was tot voor kort manager van Swindon Town, niet meer dan een subtopper in de Engelse League One, maar praat alsof hij als trainer al drie keer de Champions League heeft gewonnen. De Premier League is zijn doel, en toen Reading afgelopen week tot verbazing van velen manager Brian McDermott aan de kant schoof, nam Di Canio eigenhandig plaats in de driving seat. 'Ik ben in een fase beland waarin ik klaar ben om manager te worden in het Championship of de Premier League.'

De Reading-spelers reageerden geschrokken en lieten de clubleiding weten dat Di Canio wat hen betreft niet hoeft te komen. En dat is niet zo vreemd. De Engelse media lopen weg met de geboren Romein omdat hij altijd goed is voor een opmerkelijk verhaal, maar de daden en uitlatingen van de Italiaan zijn op z’n minst dubieus.

De tatoeages die Paolo Di Canio (44) heeft laten zetten vertellen het een en ander over de persoon die hij is. Op één arm staat het logo van West Ham United, de club waar hij tussen 1999 en 2003 als speler grote successen vierde. Op zijn borst staat een afbeelding van zijn in 2011 overleden vader. En op zijn andere arm staat het woord DUX, Latijn voor leider. Die term verwijst naar Benito Mussolini, Il Duce, de Italiaanse fascistenleider in de Tweede Wereldoorlog die door Di Canio wordt aanbeden.

Afbeelding

Als speler van Lazio Roma maakte hij regelmatig de Hitlergroet naar de harde supporterskern van de club, die dat gebaar enorm waardeerden (foto). In Engeland wordt dat verleden vaak opgerakeld, maar het is nooit reden geweest om Di Canio niet langer serieus te nemen. Sterker: de grote populariteit die hij vergaarde als speler van Sheffield Wednesday, West Ham United en Charlton Athletic lijkt nooit verloren te gaan. Ook nu stond de kandidatuur van de Italiaan voor de managersfunctie bij Reading groot in alle dagbladen, omdat hij toevalligerwijs in het stadion zat tijdens de wedstrijd tegen Aston Villa. Dat duel verloor Reading met 1-2, waarna de clubleiding besloot Brian McDermott te ontslaan.

Di Canio werd afgelopen seizoen met Swindon Town kampioen van League Two. Dat vond hij zo'n enorme prestatie, dat hij meende zich alles te kunnen permitteren. Hij schoffeerde supporters en het bestuur van de club, wat uiteindelijk tot een breuk leidde. In de nacht na zijn ontslag brak hij in bij Swindon, om zijn werkkamer leeg te kunnen halen. Het tafereel werd vastgelegd door bewakingscamera's en de media hadden weer een verhaal te vertellen.

Zeker een schandaalkrant als The Sun hoopt dan ook van harte dat Di Canio de baan krijgt; stijgende oplage gegarandeerd. Het gevaar bestaat dat ook de Russische Reading-eigenaar Anton Zingarevich op die manier gaat denken: een schandaaltje meer of minder kan op de koop toe worden genomen, in ruil voor de enorme media-aandacht die wordt gegenereerd bij de aanstelling van de zelfverklaarde fascistenaanhanger. En als Reading niet toehapt, dan wel een andere club met een eigenaar die om publiciteit verlegen zit.

Ik vrees dat we Di Canio binnenkort dan ook weer veelvuldig om aandacht zullen zien schreeuwen. Dat mag. Als we het maar niet normaal gaan vinden.

Bron: VI
TCD
Administrator

Berichtdoor TCD » 17 maart 2013, 15:43

Heeft dat AEK niet een adelaar als symbool? Dat hadden de Duitsers naar mijn weten ook, vieze nazi's aldaar. *doet snel NOS mailen*
TCD
Administrator

Berichtdoor Laziale020 » 17 maart 2013, 17:38

TCD schreef:Heeft dat AEK niet een adelaar als symbool? Dat hadden de Duitsers naar mijn weten ook, vieze nazi's aldaar. *doet snel NOS mailen*

Tsja idd kom er maar in NOS, VI, Telegraaf etc...
Laziale020
Administrator

Berichtdoor Laziale020 » 17 maart 2013, 17:48

Wat een smerig en tendentieus artikel. Zat er al een tijdje over na te denken om mijn abo op te zeggen, maar door dit soort rotzooi dwingen ze je bijna...
Laziale020
Administrator

Berichtdoor LF » 17 maart 2013, 18:36

TCD schreef:Column Engels voetbal: Paolo Di Canio is niet normaal

Als speler van Lazio Roma maakte hij regelmatig de Hitlergroet naar de harde supporterskern van de club, die dat gebaar enorm waardeerden (foto). In Engeland wordt dat verleden vaak opgerakeld, maar het is nooit reden geweest om Di Canio niet langer serieus te nemen.

Ja dat weet ik nog goed, toen hij regelmatig de Hitlergroet bracht naar onze harde supporterskern, tjonge, waar is de tijd, en waarderen dat ze 't deden. Wekelijks stond hij John Cleese na te doen, de sloeber. Wat een belachelijk artikeltje, moet je eigen een opleiding hebben om zo'n "journalist" te worden?
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen