Evaluatie seizoen 2011-2012

Bespreek hier alles over de eerste club van Rome

Wie vind jij de beste speler van het afgelopen seizoen?

Marchetti
8
47%
Radu
0
Geen stemmen
Ledesma
1
6%
Lulic
3
18%
Candreva
1
6%
Gonzalez
0
Geen stemmen
Mauri
0
Geen stemmen
Klose
4
24%

Totaal aantal stemmen : 17

Evaluatie seizoen 2011-2012

Berichtdoor Laziale020 » 16 mei 2012, 11:17

Het seizoen is inmiddels ten einde en met de 4e plek hebben we het 'beter' gedaan dan vorig seizoen. Wat vond jij van het afgelopen seizoen? Ben je tevreden met de 4e plek of had er meer ingezeten? Wat zijn de verrassingen en wat zijn de teleurstellingen? Wie is de beste speler van het afgelopen seizoen, en waarom?
Laziale020
Administrator

Re: Evaluatie seizoen 2011-2012

Berichtdoor Rocchi » 16 mei 2012, 11:44

om achter juventus en milan te eindigen is normaal, ploegen als napoli, inter en merda laten we op onze beurt achter ons. dat is een prima prestatie. de 4e plek die we gehaald hebben is een prima prestatie. MAAR: als je zo lang op een 3e plek staat en zelfs een aantal punten los en je verspeelt dit tegen clubs die op positie 15 t/m 20 staan, dan doe je het ronduit slecht. teken van onderschatting? motivatieprobleemjes?
daarentegen winnen we weer van milan, inter, napoli en 2 keer van merda. we zijn het hele seizoen niet constant genoeg geweest, te veel punten gemorst. daar komt nog bij (geen excuus) dat we te maken hebben gehad met veel blessures en m.i. spelers die niet op het Lazio-niveau thuishoren (zauri, garrido, scaloni). helaas is het nogal een groot verschil als je eindigt op een 3e of 4e plek.
kortom: er had meer in gezeten, maar met een 4e plaats met deze selectie en 2x winst in de derby ben ik een tevreden man. av2 av1 av2

mijn zekerheidjes voor volgend seizoen in de selectie: marchetti, konko, dias, diakhite, radu, ledesma, gonzalez, candreva, mauri, klose, zarate
twijfelgevalletjes: biava, matuzalem, brocchi, hernanes, rocchi, kozak, cana,
wegwezen: scaloni, garrido, zauri, makinwa, stankevicius.

jeugdspelers moeten de plaats innemen van mijn rijtje 'wegwezen'. die jongens moet je aan je club binden!

dan de trainer: edy zal wel vertrekken. ik lees vaak de namen van zola en di matteo. is donadoni geen optie? heeft een prima seizoen gehad met parma!
26-05-2013
'71 LULIC
Rocchi

Berichtdoor Goerlandt » 17 mei 2012, 12:21

Eerst en vooral zijn de 2 derbywinsten prachtig. 4de plaats en Europees voetbal is met deze kern ook een enorme prestatie. Toch heb ik een wrang gevoel over dit seizoen, omdat we altijd CL moesten gehaald hebben. Door de vele blessures (echt wtf) en de mislukte wintermercato hebben we enorm geprutst de 2de seizoenshelft. Thuis tegen Lecce, Novara en noem maar op. Er had echt veel meer ingezeten. Niet dat we thuishoren in de CL, maar money money...

Volgend jaar zou ik ook graag een nieuwe trainer zien, die wat aanvallender durft voetballen. Reja heeft in enkele wedstrijden echt laffe beslissingen genomen, denk maar thuis tegen Lecce onder andere. (nadat we gescoord hadden meteen een verdediger inbrengen)

Hebben bekoord: Marchetti, Konko, Diakité, Radu, Dias, Ledesma, Lulic, Candreva, Matuzalem, Klose
Volgend jaar hebben we zeker 2 nieuwe spitsen nodig. Kozak en Rocchi mogen weg van mij. Zarate zie ik graag terugkeren, volgens mij zal de combinatie Zarate-Klose wel effectief zijn.

Zarate------------Klose
Mauri---Hernanes--Candreva/Lulic
----------Ledesma-------
Radu-Dias-Diakité-Konko
--------Marchetti-----
Any Given Sunday
Goerlandt

Berichtdoor lazio1900 » 17 mei 2012, 15:36

Zoals hierboven vermeld mogen we blij zijn met die vierde plaats en EL.Achteraf gezien had een overwinning tegen Lecce en Novara genoeg geweest voor CL maar we hebben te weining gebracht in uitwedstrijden als Siena,Genoa,Parma,Palermo(met Ledesma als laatste man!) en Novara.Ook de EL dit jaar was een tegenvaller.Laten we volgend seizoen daar maar eerst eens een goed figuur slaan voor we een trapje hoger willen spelen.
De mooie momenten waren de dubbele derby winst,4 op 6 tegen Milan,prachtige thuisoverwinning tegen Napoli.
De mindere momenten waren de wintermercato en de terugronde.Had dit seizoen ook op de doorbraak van Kozak gehoopt maar dat zat er ook niet in.Ook het mislopen van de schitterende prijs in de pool ligt me zwaar. ;)
Voor mezelf waren de 2 reisjes naar Rome de moeite en zeker de uitstap naar Formello.Zeker voor herhaling vatbaar!!
Op naar volgend seizoen met een nieuwe sponser en een nieuwe trainer.
lazio1900
Winnaar Lazio Pool 14/15

Berichtdoor Laziale020 » 17 mei 2012, 20:31

Tsja al met al is de 4e plek natuurlijk een prima prestatie. Helemaal als je bedenkt dat we ploegen met een (veel) groter budget als Inter, Roma en Napoli onder ons hebben weten te houden. Tel daar nog bij op dat we een ongekend aantal blessures hebben gehad en dat we er in de wintermercato nou niet bepaald sterker op geworden zijn. Desondanks blijft het zuur als je bedenkt dat we zolang op de 3e plek hebben gestaan en een overwinning op degradanten als Lecce of Novara voldoende was geweest....

De 2 overwinningen tegen de stadgenoot waren zeker de absolute hoogtepunten wat mij betreft. Ook de thuisoverwinningen op Milan, Napoli en Inter waren van een hoog niveau. Voetballend gezien heb ik daarentegen weinig vooruitgang kunnen constateren in vergelijking met de voorgaande jaren. We spelen nog steeds even laf en fantasieloos ondanks het feit dat de selectie er kwalitatief op vooruit is gegaan. Uiteraard spelen de vele blessures ook een rol, maar ik neem het Reja wel kwalijk dat hij er nauwelijks in geslaagd is dit elftal beter te maken.

Mijn cijfers:

- Marchetti - 8 - Wat mij betreft de absolute man van het seizoen. Heeft ons in meerdere wedstrijden op de been gehouden. Het zegt genoeg dat ik niemand meer over Muslera heb gehoord.
- Bizzarri - 6 - Stond er indien nodig, maar is toch wel een stuk minder dan Marchetti.

- Konko - 6,5 - Aardige voetballer, maar mij heeft hij nog niet echt kunnen overtuigen. Is ook veel geblesseerd geweest.
- Scaloni - 6 - Aan zijn inzet zal het niet liggen, maar hij komt echt kwaliteit tekort. Hopelijk is Lotito niet zo stom om zijn aflopende contract te verlengen.
- Dias - 6 - Heeft zijn goede lijn van de voorgaande seizoenen niet door kunnen zetten. Schitterde ook vooral door afwezigheid.
- Biava - 5,5 - Wat mij betreft had zijn contract niet verlengd hoeven worden. Is duidelijk over zijn top heen.
- Diakite' - 6,5 - Wordt elk jaar beter. Wat mij betreft wordt het tijd voor een basisplaats.
- Stankevicius - 4 - Onbegrijpelijke aankoop. Had beter met Samp naar de Serie B kunnen gaan.
- Radu - 6,5 - Onze beste verdediger. Helaas veel te vaak geblesseerd. Hopelijk is hij fit bij aanvang van het nieuwe seizoen.
- Garrido - 5 - Heeft het gewoon niet. Beter lozen we hem deze zomer.
- Zauri - 4 - Al jaren over zijn top. Hopelijk pakt hij deze zomer zijn biezen.

- Cana - 6 - Ik had veel van hem verwacht, maar in werkelijk viel hij behoorlijk tegen. Kan er volgend seizoen zomaar ineens wel staan.
- Ledesma - 6,5 - Scoort altijd een voldoende. Onmisbare schakel op het middenveld.
- Matuzalem - 6 - Mooi weer voetballer. Is gezegend met een fabelactige techniek, maar geeft te vaak niet thuis. Verkoop zou niet verkeerd zijn.
- Brocchi - 5,5 - Aan inzet en passie geen gebrek, maar kan het niet meer belopen. Had het niet erg gevonden als zijn contract niet verlengd zou zijn.
- Gonzalez - 6,5 - Harde werker. Ook hij wordt elk jaar beter. Bovendien erg nuttig door zijn veelzijdigheid.
- Mauri - 7 - Op de momenten die hij op het veld stond bijna altijd van grote waarde. Hopelijk volgend seizoen een heel jaar fit.
- Candreva - 7 - Heeft zich op indrukwekkende wijze weten te bewijzen. Kan de nieuwe spil op het middenveld worden.
- Hernanes - 5 - Heeft bijna geen wedstrijd zijn normale niveau gehaald. Als Juve hem voor 20 miljoen wil hebben zou ik hem zo verkopen.
- Lulic - 7,5 - Na een moeilijk begin uitgegroeid tot een ware sensatie. Kan alleen maar beter worden.

- Rocchi - 6 - Het beste is er inmiddels wel vanaf. Desondanks een bruikbare speler en een monument op het veld.
- Klose - 7,5 - Behoeft geen verdere uitleg. Zonder hem bleek het leven een stuk zwaarder.
- Kozak - 6,5 - De grote doorbraak is uitgebleven. Toch heeft hij het niet slecht gedaan. Misschien is een verhuurperiode aan een middenmotor een goede zet.
- Alfaro - 5,5 - Weinig bijzonders van gezien in die paar invalbeurtjes.

- Reja - 6 - De 4e plek is een puike prestatie, maar het feit dat het voetbal 9 van de 10 keer niet om aan te zien was en dat bijna geen speler echt veel beter geworden is zegt ook wel het een en ander. Niettemin, Grazie Reja!

Ik hoop toch vooral dat Lotito en Tare deze zomer een flinke verjongingskuur op de selectie los laten. Volgens mij hebben we één van de oudste selecties van de Serie A en als we niet uitkijken hebben we straks alleen nog maar oude en dure spelers onder contract staan. Wat mij betreft hebben we in ieder geval een centrale verdediger, een middenvelder en een spits nodig. Hopelijk vertrekken Scaloni, Zauri, Garrido, Stankevicius en Matuzalem definitief. Worden Kozak en Alfaro verhuurd en keren Foggia en Zarate terug van hun uitleenbeurten. Daarnaast hoop ik dat Berardi, Cavanda, Crescenzi, Zampa, Onazi, Ceccarelli, Barreto en Rozzi een kans bij het eerste krijgen in de voorbereiding.
Laziale020
Administrator

Berichtdoor Brandhout » 17 mei 2012, 21:23

Niets meer aan toe te voegen. Hopelijk wordt de juiste keuze gemaakt met de nieuwe trainer..Zeman zou idd een goede zijn..Zie zijn doelsaldo dit jaar in de serie b: 86-54. Net als in zijn jaren bij Lazio waarin 8-2 tegen Fiorentina; 7-1 tegen foggia en 4-0 tegen de topploegen als juve en milan me nog helder voor de geest staan. Dan worden we mssch ook geen kampioen maar speel je wel met meer lef dan nu. We gaan het zien allemaal, ben benieuwd wat lotito bekokstoofd. Gezien zijn laatste mercato zal hij ons nu ook wel weer naaien..
Brandhout
Administrator

Berichtdoor Brandhout » 19 mei 2012, 11:38

Kippenvel..
Laatst bijgewerkt door Brandhout op 21 mei 2012, 19:30, in totaal 1 keer bewerkt.
Brandhout
Administrator

Berichtdoor Jelle1880 » 20 mei 2012, 22:33

Schitterend filmpje.
Jelle1880

Berichtdoor AlwaysLazio » 21 mei 2012, 11:20

Het meeste is ondertussen al wel gezegd. Vantevoren had ik zeker getekend voor plek 4, maar wanneer je eigenlijk het gehele seizoen vrij soeverein op plek 3 (en dus CL) staat, is deze 4e plek op de een of andere manier toch een beetje teleurstellend. Zeker wanneer je je bedenkt dat we in de laatste weken het hele seizoen ten grabbel hebben gegooid door tegen degradatiekandidaten als Siena, Novara en Lecce niet te winnen. Het is een cliche, maar degene die na een competitie van 38 wedstrijden op plek 3 staat, die staat daar terecht. Vorig jaar kwamen we 1 doelpunt tekort t.o.v. Udinese, dit jaar 3 punten. Het scheelt allemaal niet veel, maar het is genoeg he..

Ons optreden in de Europa League vond ik ronduit beschamend. Als je in een gemakkelijke poule met Zurich en Vaslui op de laatste speeldag enkel nog kunt doorstoten als Vaslui punten verspeelt, ben je gewoon niet goed bezig. Ik kan maar 1 conclusie trekken: Tegen de grote clubs hebben we het dit jaar uitstekend gedaan (6 punten tegen Roma, 4 tegen Milan, 3 tegen Inter, 4 tegen Napoli), tegen de kleintjes (zowel Serie A als in de EL), hebben we het laten afweten. Kwestie van het spel niet kunnen maken IMO...

Speler van het seizoen is voor mij overduidelijk Lulic. Begon de eerste paar wedstrijden op de bank, is door blessures in het elftal gekomen en was daarna onomstreden. Tijdens zijn blessure (die grotendeels samenviel met Klose), hebben we het heel moeilijk gehad. Zonder Lulic geen enkele creativiteit en acties op het middenveld. Nog zo'n seizoen en Lulic gaat volgend jaar voor grof geld naar een Europese topclub...

Grootste teleurstellingen van het afgelopen seizoen waren voor mij Dias en Hernanes (ondanks zijn 8 doelpunten).

++ Marchetti, Lulic, Mauri
+ Diakite, Konko, Radu, Ledesma, Klose, Candreva, Kozak
+/- Bizzarri, Scaloni, Biava, Gonzalez, Brocchi, Cana, Matuzalem, Rocchi, Alfaro
- Dias, Hernanes, Garrido
-- Stankevicius, Zauri

Ik had graag gezien dat we afscheid hadden genomen van een paar oudere spelers en een aantal jonge talenten de kans hadden gegeven volgend seizoen (en niet 2 minuten invallen als we veilig met 3-0 voor staan). Maar intussen zijn de contracten van Bizzarri, Scaloni, Zauri, Brocchi en Biava allen reeds verlengd. Verlenging van Bizzarri is te begrijpen, die van Biava wellicht ook nog wel. Brocchi, Zauri en Scaloni hadden wat mij betreft transfervrij mogen vertreken, zeker gezien we met Cavanda en Onazi twee talentvolle vervangers achter de hand hebben.

GRAZIE LAZIO!

av1
12-05-1974
14-05-2000
AlwaysLazio
Winnaar Lazio Pool 12/13

Berichtdoor AlwaysLazio » 21 mei 2012, 11:29

Brandhout schreef:http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HIIaS8r0NlA

Kippenvel..

av2

Prachtig!
12-05-1974
14-05-2000
AlwaysLazio
Winnaar Lazio Pool 12/13

Berichtdoor LF » 21 mei 2012, 12:33

AlwaysLazio schreef:Het meeste is ondertussen al wel gezegd. Vantevoren had ik zeker getekend voor plek 4, maar wanneer je eigenlijk het gehele seizoen vrij soeverein op plek 3 (en dus CL) staat, is deze 4e plek op de een of andere manier toch een beetje teleurstellend. Zeker wanneer je je bedenkt dat we in de laatste weken het hele seizoen ten grabbel hebben gegooid door tegen degradatiekandidaten als Siena, Novara en Lecce niet te winnen. Het is een cliche, maar degene die na een competitie van 38 wedstrijden op plek 3 staat, die staat daar terecht. Vorig jaar kwamen we 1 doelpunt tekort t.o.v. Udinese, dit jaar 3 punten. Het scheelt allemaal niet veel, maar het is genoeg he..

Ons optreden in de Europa League vond ik ronduit beschamend. Als je in een gemakkelijke poule met Zurich en Vaslui op de laatste speeldag enkel nog kunt doorstoten als Vaslui punten verspeelt, ben je gewoon niet goed bezig. Ik kan maar 1 conclusie trekken: Tegen de grote clubs hebben we het dit jaar uitstekend gedaan (6 punten tegen Roma, 4 tegen Milan, 3 tegen Inter, 4 tegen Napoli), tegen de kleintjes (zowel Serie A als in de EL), hebben we het laten afweten. Kwestie van het spel niet kunnen maken IMO...

Speler van het seizoen is voor mij overduidelijk Lulic. Begon de eerste paar wedstrijden op de bank, is door blessures in het elftal gekomen en was daarna onomstreden. Tijdens zijn blessure (die grotendeels samenviel met Klose), hebben we het heel moeilijk gehad. Zonder Lulic geen enkele creativiteit en acties op het middenveld. Nog zo'n seizoen en Lulic gaat volgend jaar voor grof geld naar een Europese topclub...

Grootste teleurstellingen van het afgelopen seizoen waren voor mij Dias en Hernanes (ondanks zijn 8 doelpunten).

++ Marchetti, Lulic, Mauri
+ Diakite, Konko, Radu, Ledesma, Klose, Candreva, Kozak
+/- Bizzarri, Scaloni, Biava, Gonzalez, Brocchi, Cana, Matuzalem, Rocchi, Alfaro
- Dias, Hernanes, Garrido
-- Stankevicius, Zauri

Ik had graag gezien dat we afscheid hadden genomen van een paar oudere spelers en een aantal jonge talenten de kans hadden gegeven volgend seizoen (en niet 2 minuten invallen als we veilig met 3-0 voor staan). Maar intussen zijn de contracten van Bizzarri, Scaloni, Zauri, Brocchi en Biava allen reeds verlengd. Verlenging van Bizzarri is te begrijpen, die van Biava wellicht ook nog wel. Brocchi, Zauri en Scaloni hadden wat mij betreft transfervrij mogen vertreken, zeker gezien we met Cavanda en Onazi twee talentvolle vervangers achter de hand hebben.

GRAZIE LAZIO!

av1

Zoals wel vaker, volledig akkoord. Wat Hernanes betreft, toch een situatie die je meteen doet denken aan Zarate. Eén jaar uitstekend, de grote held, om het jaar erna nog maar weinig voor te stellen. De 4e plaats is ergens een ontgoocheling omdat je een heel seizoen op 3 stond, maar lijkt me ook wel terecht. We spelen verre van goed voetbal, waren in Europa gewoon matig, en kunnen simpelweg het spel niet maken tegen kleine ploegjes. Heel belangrijk, en érg deugddoen, waren uiteraard de twee gewonnen derby's dit seizoen.

Ook voor/van mij:

GRAZIE LAZIO!

av2
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor TCD » 21 mei 2012, 18:55

Ik ben meer dan content met deze vierde plek. Dit komt mede door het winnen van 2 derbys. Dat we heel lang bovenin hebben meegedaan is te danken aan een matige concurrentie. In mijn ogen is onze selectie middelmaat en door de vele blessures mag dit een topprestatie worden genoemd. Bij het kiezen van de speler van het jaar twijfelde ik tussen Marchetti en Klose. Laatstgenoemde vind ik echter meer extra klasse hebben t.o.v. Marchetti. De wedstrijden die hij speelde was hij zeer vaak beslissend. Marchetti heeft in mijn ogen na de winterstop minder sterk gekeept dan ervoor. Resumerend hebben we een prachtig seizoen gehad. Ook voor mij geldt dan ook onderstaande worden.

GRAZIE LAZIO, LA PRIMA SQUADRA DELLA CAPITALE! av2 av5
Liberté, Egalité, Lazialité
TCD
Administrator

Keer terug naar Algemeen