Calcioscommesse

Bespreek hier alles over de eerste club van Rome

Calcioscommesse

Berichtdoor DiCanio9 » 28 mei 2012, 07:30

Verschillende spelers zijn vanmorgen opgepakt i.v.m. het gokschandaal uit het seizoen 2010/11. Daaronder zouden zich ook Stefano Mauri en ex-Laziale Giuseppe Sculli zich bevinden.... :(
S.S. LAZIO - Padroni di Roma. Distinti saluti...romani !
DiCanio9
Moderator/Winnaar Lazio Pool 10/11

Re: Nieuwstopic

Berichtdoor Dragoste » 28 mei 2012, 07:54

Gaat idd over matchfixing. Een hot item momenteel
Dragoste

Berichtdoor Hondenvanger » 28 mei 2012, 08:06

Was net op het nieuws op de radio hier in Belgie...
Hondenvanger

Berichtdoor LF » 28 mei 2012, 08:15

DiCanio9 schreef:Verschillende spelers zijn vanmorgen opgepakt i.v.m. het gokschandaal uit het seizoen 2010/11. Daaronder zouden zich ook Stefano Mauri en ex-Laziale Giuseppe Sculli zich bevinden.... :(

ITALIAANSE INTERNATIONAL IS VERHOORD
———————————————————————————————————————
2 weken voor de start van het EK is de
omkoopaffaire die het Italiaanse voet-
bal in een wurggreep houdt, ontploft.
Maandag werd international en Zenit-
speler Domenico Criscito (26) verhoord.

De politie plukte verdediger Criscito
om 6.25u uit het hotel van de Italia-
nen. Criscito is ex-Genoa. Ook Lazio-
kapitein Mauri werd (thuis) van zijn
bed gelicht. Hij werd gearresteerd.

Het gerecht voerde maandag een 30-tal
huiszoekingen in het land bij spelers,
trainers en bestuurders. 19 mensen wer-
den aangehouden. De affaire draait rond
weddenschappen op verkochte matchen.

Ik ben sprakeloos, moet ik zeggen. Dit kunnen we toch weer missen als de pest, onvoorstelbaar. Niet voor ons imago (nuja) alleen, maar ook gewoon omdat we dan weer een straf mogen verwachten? Serie B? Punten minder bij het begin van het seizoen? Geldboete? Boh... Om het sch.. van te krijgen.

Vergeten ook dit niet:

"Il problema della Lazio sono i tifosi"

(Stefano Mauri, maart 2011)
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Re: Mauri opgepakt

Berichtdoor Nick13 » 28 mei 2012, 09:15

Ik mag hopen voor hem dat hij onschuldig is, maar...
Nick13

Berichtdoor Goerlandt » 28 mei 2012, 09:16

Hopelijk heeft dit te maken met Mauri alleen. Dan zal het wel enkel straf voor hem zijn zeker? Stel je voor, weer eens punten verliezen, of slechter Serie B. Lazio is net als Siena en Genoa de 3 hoofdverdachtes lees ik op Sporza. Waarom moet het toch altijd weer eens iets zijn....
Any Given Sunday
Goerlandt

Berichtdoor TCD » 28 mei 2012, 09:16

Hing al een tijdje in de lucht. Op 14 april is hij al ondervraagd. Nu heeft de politie heb dan toch opgepakt voor betrokkenheid rondom de wedstrijden Lazio-Genoa (4-2) en Lecce-Lazio (2-4).
Liberté, Egalité, Lazialité
TCD
Administrator

Berichtdoor Nick13 » 28 mei 2012, 09:21

Nu zijn dat twee wedstrijden die weldegelijk gewonnen werden. Hoe kan je die 'fixen'?
Nick13

Berichtdoor Laziale020 » 28 mei 2012, 09:23

Afbeelding

Ook hier op de radio zojuist. Ik wist niet wat ik hoorde :shock: Doet me weer denken aan die verschrikkelijke zomer een paar jaar geleden tijdens Calciopoli. Het ene moment in B met een faillissement als zeer waarschijnlijk gevolg, het volgende moment in A met een enorme zooi strafpunten. Hopelijk zal het nu niet zo erg worden gezien het feit dat Atalanta ook 'maar' 6 punten aftrek heeft gekregen vorig seizoen. Sculli is overigens niet opgepakt, maar wel ondervraagd door de politie.
Laziale020
Administrator

Berichtdoor TCD » 28 mei 2012, 09:27

Nick13 schreef:Nu zijn dat twee wedstrijden die weldegelijk gewonnen werden. Hoe kan je die 'fixen'?

Meer dan 4 of 5 doelpunten had denk ik flink wat opgeleverd.
Liberté, Egalité, Lazialité
TCD
Administrator

Berichtdoor Laziale020 » 28 mei 2012, 09:29

TCD schreef:Hing al een tijdje in de lucht. Op 14 april is hij al ondervraagd. Nu heeft de politie heb dan toch opgepakt voor betrokkenheid rondom de wedstrijden Lazio-Genoa (4-2) en Lecce-Lazio (2-4).

Mjah er zijn zoveel mensen ondervraagd inmiddels, maar hij is één van de weinigen die echt opgepakt is. Niet echt een goed teken als je het mij vraagt...
Laziale020
Administrator

Berichtdoor Nick13 » 28 mei 2012, 09:31

TCD schreef:
Nick13 schreef:Nu zijn dat twee wedstrijden die weldegelijk gewonnen werden. Hoe kan je die 'fixen'?

Klopt, maar ik vind dat toch raar hoor. De tegenpartij twee keer 'laten' scoren kan je eventueel nog regelen, maar je kan nooit weten of Lazio zal scoren of niet, laat staan hoeveel keer. Dan lijkt het mij dat Mauri zéker niet alleen handelde. Of dat hij onschuldig is natuurlijk.
Nick13

Re: Calcioscommesse

Berichtdoor AlwaysLazio » 28 mei 2012, 10:36

Christian Brocchi is de afgelopen weken ook zeer vaak ondervraagd. Iemand iets gelezen over zijn betrokkenheid?
12-05-1974
14-05-2000
AlwaysLazio
Winnaar Lazio Pool 12/13

Berichtdoor Brandhout » 28 mei 2012, 10:45

Nick13 schreef:
TCD schreef:

Klopt, maar ik vind dat toch raar hoor. De tegenpartij twee keer 'laten' scoren kan je eventueel nog regelen, maar je kan nooit weten of Lazio zal scoren of niet, laat staan hoeveel keer.

Wat snap je er niet aan? Lijkt me simpel: er is contactpersoon a van de ene club (criscito en milanetto begreep ik ook van genoa) en contactpersoon b van de andere club (mauri lazio) opgepakt. Daarmee kan dan toch eenvoudig een score van beide kanten worden gefixt.
Brandhout
Administrator

Berichtdoor AlwaysLazio » 28 mei 2012, 11:15

Brandhout schreef:
Nick13 schreef:
TCD schreef:

Klopt, maar ik vind dat toch raar hoor. De tegenpartij twee keer 'laten' scoren kan je eventueel nog regelen, maar je kan nooit weten of Lazio zal scoren of niet, laat staan hoeveel keer.

Wat snap je er niet aan? Lijkt me simpel: er is contactpersoon a van de ene club (criscito en milanetto begreep ik ook van genoa) en contactpersoon b van de andere club (mauri lazio) opgepakt. Daarmee kan dan toch eenvoudig een score van beide kanten worden gefixt.

Maar ja, met slechts 1 speler van Lazio-zijde en ook maar 1 van Genoa-zijde, kun je toch geen wedstrijd fixen lijkt me? Dat zou betekenen dat zo'n beetje iedere speler op het veld ervan op de hoogte was? Dat is natuurlijk altijd een beetje het dilemma; kun je een club straffen (er wordt gespeculeerd dat we uit de EL gezet gaan worden en het nieuwe seizoen op -12 moeten beginnen) voor iets dat een individuele speler heeft veroorzaakt? Mochten er meer mensen binnen Lazio op de hoogte zijn van de omkoping, lijkt het me logisch dat Lazio als club ook gestraft wordt. Als Mauri in z'n eentje heeft gehandeld, verdient hij persoonlijk straf en niet de club lijkt me... Wordt weer een fijne zomer :roll:
12-05-1974
14-05-2000
AlwaysLazio
Winnaar Lazio Pool 12/13

Volgende

Keer terug naar Algemeen