Calcioscommesse

Bespreek hier alles over de eerste club van Rome

Re: Calcioscommesse

Berichtdoor GoodFellas » 01 jun 2012, 16:08

- De minister van Binnenlandse zaken, Cancellieri reageert op een gerucht op een mogelijke terugtrekking van Italia van het EK; "«Gli Europei? L'Italia vada e giochi bene»"

Lijkt mij overigens ook uitgesloten dat dit zal gebeuren, al lijkt momenteel niets zeker.

- Vandaag komt er hopelijk ook wat duidelijkheid naar buiten omtrent Mauri...
Afbeelding
BOIA CHI MOLLA
GoodFellas

Berichtdoor Nick13 » 01 jun 2012, 23:30

Laziale020 schreef:
TCD schreef:
Nick13 schreef:
Zonder hem te willen verdedigen, maar wat kan Lotito daaraan doen? Gelukkig is hij bezig met komend seizoen, zo hoort het. Het gerecht zal z'n werk (hopelijk) wel doen, Lotito dat van hem. Enkel de naam van de coach is inderdaad niet overweldigend, al geef ik hem zeker een kans. Hem nu reeds naar de maan schieten zonder te weten waarover het gaat lijkt mij de club Lazio niet echt vooruit te helpen, eerlijk gezegd.

De komst van Petrovic vind ik opmerkelijk. Ik begrijp dat men eerst bezig is geweest met Mazzari en Zeman, zeer jammer laastgenoemde naar de rivaal gaat. Buiten die twee denk ik dat er betere kandidaten zijn te vinden binnen Italië. Dat Petrovic deze baan accepteert, is zijn goed recht. Ik hoop dat hij het goed zal doen, ik schiet hem ook niet op voorhand af. Nogmaals ik denk dat er beter beschikbaar zijn.

Inzake Mauri vind ik het jammer dat Lotito niet naar voren treedt om de speler en de club te verdedigen. De communicatie rondom deze kwestie verloopt steeds via De Martino dat vind ik een gemist kans. Ik heb geen kennis van het Italiaanse rechtssysteem en de stappen die een club kan nemen om iemand vrij te krijgen, mogelijk dat er een borgsom kan worden betaald. Het komt op mijn over alsof Lotito dit als een probleem voor Mauri ziet en niet voor Lazio. Voor mij is dit in eerste instantie schadelijk voor Lazio, haar goede naam wordt andermaal in diskrediet gebracht. Dát moet een voorzitter niet pikken, zoals iedere laziale dat niet zou pikken. Toon eens grinta, voor blauwwit!

Mwoah ik vind dit wel erg kort door de bocht. Wat de trainer betreft is het op het eerste gezicht inderdaad een tegenvaller. Aan de andere kant moeten we de beste man ook gewoon een kans geven en wie weet pakt het erg goed uit. Wat Mauri betreft begrijp ik dondersgoed dat Lotito niet zomaar wat gaat roepen in de media. Vergeet niet dat we beursgenoteerd zijn. Op dit moment is het gewoon zaak om het hele verhaal duidelijk te krijgen, zowel voor ons als voor Lotito. Bovendien denk ik dat er achter de schermen echt wel het een en ander aan het gebeuren is. Op dit moment is er nog niemand schuldig bevonden of veroordeeld, dus paniekvoetbal in de media heeft nog geen enkele zin...

Ik begrijp je punt, TCD. Ik volg echter 020, omdat je nu als club op zeker moet spelen, zeker gezien het verleden én gezien het feit dat de media al niet veel nodig heeft om Lazio met de grond gelijk te maken. Met andere woorden: afwachten. Stel je overigens maar eens voor dat je nu openlijk stappen onderneemt en Mauri uiteindelijk wél schuldig blijkt... Als hij onschuldig is komt hij wel vrij. Ik heb echter het gevoel dat hij niet meer voor Lazio zal spelen, eerlijk gezegd. Schuldig of onschuldig, naar de buitenwereld maakt dat op zich al niets meer uit. Hij zal altijd een zekere reputatie met zich meedragen. En vooral de media kennende, bij de minste foute tackle of pass worden er dingen gesuggereerd.
Laatst bijgewerkt door Nick13 op 02 jun 2012, 17:46, in totaal 1 keer bewerkt.
Nick13

Berichtdoor Adamas » 02 jun 2012, 07:11

Het hele gebeuren lijkt in ieder geval de spelers van het Italiaanse elftal niet in de koude kleren te zitten. Wat een wanvertoning en gefaal achterin. Ik vrees voor de eerste wedstrijd tegen Spanje.
Mijn eerste post trouwens:) av2
Adamas

Berichtdoor DiCanio9 » 02 jun 2012, 08:25

Benvenuto Adamas av1 .
S.S. LAZIO - Padroni di Roma. Distinti saluti...romani !
DiCanio9
Moderator/Winnaar Lazio Pool 10/11

Berichtdoor Laziale020 » 02 jun 2012, 13:50

Adamas schreef:Het hele gebeuren lijkt in ieder geval de spelers van het Italiaanse elftal niet in de koude kleren te zitten. Wat een wanvertoning en gefaal achterin. Ik vrees voor de eerste wedstrijd tegen Spanje.
Mijn eerste post trouwens:) av2

Welkom op het forum av1
Laziale020
Administrator

Berichtdoor Brandhout » 02 jun 2012, 21:49

Mauri 'only bet on other sports'

Stefano Mauri remains in prison, but his lawyer insists the Lazio captain “only placed bets on basketball and tennis.”

The midfielder was arrested in a dawn raid on Monday as the investigation into a betting and match-fixing scandal developed.

“Mauri was afraid of compromising his reputation by looking like a gambler, so he asked his friend Luca Aureli to place bets on the NBA and tennis in privacy,” explained lawyer Simone Colangeli.

It is only illegal for football players to place bets on their own sport, so Mauri would be breaking no rules.

“In order to organise those bets, Mauri received from Aureli a SIM card bought by his girlfriend, Samanta Romano.

“It seems obvious that, if there were illegal reasons behind it, Aureli would not have handed over a SIM card that was so easy to trace back to him.

“The phone calls with the Lazio captain were frequent because they are close friends. Any rapport with the betting syndicate is denied and police can clearly see there were no anomalous betting patterns at the agency he used.”

Meanwhile, Mauri’s legal team is trying to push for his release from a jail cell.

“We are waiting, just as you are, as the magistrates are busy with other interrogations and therefore haven’t had the chance to evaluate when Mauri will be released,” lawyer Matteo Melandri told Radio Sei.

“It seems as if everything will slide to Monday. Stefano cannot tell them any more than he already has. We are confident that keeping him in a cell is unnecessary and, if the evidence presented to us is really the basis of the arrest, then there isn’t much there.”

Lijkt veel op:
Verdachte Buffon: Ik was daar om Rolexen te verkopen

De Italiaanse nationale doelman Gianluigi Buffon is genoemd in het omkoopschandaal dat het land in zijn greep houdt. De 34-jarige keeper beweert zelf onschuldig te zijn.

Justitie ontdekte dat Buffon 1,5 miljoen euro heeft uitgegeven bij een tabakszaak in Parma, waar op voetbaluitslagen kan worden gewed. 'Ik heb helemaal niets verkeerds of onwettigs gedaan', stelt Buffon. 'Het klopt dat ik daar was, maar dat was om mijn verzameling van zo'n twintig rolexen te verhandelen, zodat ik een vriend kon helpen een stuk land te kopen. Ik vind het misselijkmakend dat iemand constant onschuldige mensen bij het schandaal probeert te betrekken.'

'Het brengt de gehele voetbalsport in diskrediet. Een kleine minderheid is schuldig en ik vind dat de grote groep onschuldigen beschermd moet worden. Het is een zware week geweest voor iedereen en ik hoop dat we ons nu op het EK kunnen richten', aldus de keeper.
Brandhout
Administrator

Berichtdoor Laziale020 » 02 jun 2012, 21:56

Tsja ik weet niet wat ik van die verklaringen moet vinden. Aan de ene kant neig ik het te geloven aan de andere kant klinkt het zo onrealistisch. Wie gaat er nou naar een bar om 20 rolexen te verkopen voor 1,5 miljoen? Wie gebruikt er een andere simkaart om een vriend weddenschappen te laten plaatsen? Het blijft afwachten hoe de vork nou echt in de steel zit ben ik bang...
Laziale020
Administrator

Berichtdoor DiCanio9 » 02 jun 2012, 22:58

Is gewoon gelul van Buffon, er wordt bijna overal in Europa gegokt en gemanipuleerd en Buffon gaat echt niet met 20 horloges naar de naaste tabakzaak.
S.S. LAZIO - Padroni di Roma. Distinti saluti...romani !
DiCanio9
Moderator/Winnaar Lazio Pool 10/11

Berichtdoor Giannichedda » 03 jun 2012, 12:30

Buffon heeft 1,5 miljoen in een tabakszaak uitgegeven om 20 Rolexen te verkopen. Ja nee dat klinkt als een waterdicht verhaal waar geen speld tussen is te krijgen inderdaad.
Giannichedda

Berichtdoor Giannichedda » 03 jun 2012, 15:35

Ik lees elders dat hij daar 20 rolexen gekocht ipv verkocht heeft. Als hij daar papierwerk van heeft zal hij er wel mee wegkomen. Blijft een raar verhaal natuurlijk.
Giannichedda

Berichtdoor centrocampista » 03 jun 2012, 22:45

Afbeelding
centrocampista

Berichtdoor Laziale020 » 04 jun 2012, 11:27

Mauri bij Modena met....?
Laziale020
Administrator

Berichtdoor Laziale020 » 04 jun 2012, 11:27

Brandhout schreef:Behalve Atalanta (-2) hebben een hele rits clubs straffen gekregen voor komend seizoen, oa ook Pescara -2:

Albinoleffe 27 punti di penalizzazione 90 mila euro
Ancona 10 punti
Avesa 1 punto 200 euro (campionato dilettanti)
Pescara 2 punti
Empoli 1 punto
Monza 6 punti esclusione Coppa Italia
Novara 6 punti 50mila euro esclusione Coppa Italia
Padova 2 punti
Piacenza 19 punti 70mila euro
Ravenna 1 punto
Reggina 6 punti
Sampdoria 50mila euro
Siena 50mila euro
Spezia 30mila
Laziale020
Administrator

Berichtdoor AlwaysLazio » 04 jun 2012, 11:37

Laziale020 schreef:Mauri bij Modena met....?

Milanetto (rechts) en Sculli (links) als ik me niet vergis?
12-05-1974
14-05-2000
AlwaysLazio
Winnaar Lazio Pool 12/13

Berichtdoor Laziale020 » 04 jun 2012, 11:44

AlwaysLazio schreef:
Laziale020 schreef:Mauri bij Modena met....?

Milanetto (rechts) en Sculli (links) als ik me niet vergis?

Hebben inderdaad allemaal bij Modena gespeeld in het seizoen 2002-2003 :shock:
Laziale020
Administrator

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen