Vladimir Petkovic

Bespreek hier alles over de eerste club van Rome

Re: Vladimir Petkovic

Berichtdoor Laziale020 » 14 jan 2013, 21:43

AlwaysLazio schreef:Waan van de dag IMO. Nu vindt iedereen hem een toptrainer, iedereen blij als zijn contract wordt verlengd tot 2016. Als hij volgend seizoen de eerste 4 wedstrijden verliest, roept iedereen dat ie er niets van kan, dat de klik met de spelersgroep weg is, en dat ie ontslagen moet worden.

Begrijp me niet verkeerd, Petkovic lijkt me een hele goede trainer. Rustig, observerend, duidelijke voetbalvisie, elke wedstrijd gewoon de A-ploeg het veld in, durft in te grijpen wanneer nodig, waarbij ook gevestigde namen niet gespaard worden (Ledesma al eens vroegtijdig gewisseld, gisteren ook Candreva en Lulic).

Tsja god, voetbal wordt geregeerd door de waan van de dag toch? Lotito is slim genoeg om een redelijke ontslagclausule in het contract te zetten dus als we onverhoopt eerder van hem af willen moet dat ook kunnen. Bovendien voorkomen we op deze manier dat hij in 2014 makkelijk naar een andere club kan verkassen zonder dat we er iets aan overhouden!
Laziale020
Administrator

Berichtdoor Nick13 » 14 jan 2013, 23:23

AlwaysLazio schreef:Waan van de dag IMO. Nu vindt iedereen hem een toptrainer, iedereen blij als zijn contract wordt verlengd tot 2016. Als hij volgend seizoen de eerste 4 wedstrijden verliest, roept iedereen dat ie er niets van kan, dat de klik met de spelersgroep weg is, en dat ie ontslagen moet worden.

Begrijp me niet verkeerd, Petkovic lijkt me een hele goede trainer. Rustig, observerend, duidelijke voetbalvisie, elke wedstrijd gewoon de A-ploeg het veld in, durft in te grijpen wanneer nodig, waarbij ook gevestigde namen niet gespaard worden (Ledesma al eens vroegtijdig gewisseld, gisteren ook Candreva en Lulic).

Klopt, maar dat is topvoetbal, toch? Zowel voor trainer als spelers. Gisteren telt niet, enkel vandaag en morgen. Als Lotito hem geen nieuw contract aanbiedt staat half Rome in brand, dus logisch keuze en verlenging imo.
Nick13

Berichtdoor AlwaysLazio » 15 jan 2013, 10:11

Zoals ik al zei, Petkovic lijkt me een uitermate goede trainer. Ik lees in artikelen datie heel veel tijd besteed aan het leren kennen van zijn spelers. Hij is 'meer' dan alleen maar een trainer. Beetje hetzelfde als Verbeek, mourinho...
Ik ben er ook een voorstander van om hem langer te binden maar wil de heisa een beetje tempeten...

Ik lees nu alleen overal interviews met spelers uit 74, uit 00 en uit 03 waarin de vraag wordt gesteld of Petkovic een betere trainer is als Maestrelli, Mancini of Eriksson. En dat sommigen dan ook nog antwoorden dat Petkovic een betere trainer is.

Lazio en Petkovic zijn nu even hot en iedereen is terecht enthousiast, maar een paar slechte resultaten en het ziet er allemaal heel anders uit
12-05-1974
14-05-2000
AlwaysLazio
Winnaar Lazio Pool 12/13

Berichtdoor LF » 15 jan 2013, 10:29

AlwaysLazio schreef:Zoals ik al zei, Petkovic lijkt me een uitermate goede trainer. Ik lees in artikelen datie heel veel tijd besteed aan het leren kennen van zijn spelers. Hij is 'meer' dan alleen maar een trainer. Beetje hetzelfde als Verbeek, mourinho...
Ik ben er ook een voorstander van om hem langer te binden maar wil de heisa een beetje tempeten...

Ik lees nu alleen overal interviews met spelers uit 74, uit 00 en uit 03 waarin de vraag wordt gesteld of Petkovic een betere trainer is als Maestrelli, Mancini of Eriksson. En dat sommigen dan ook nog antwoorden dat Petkovic een betere trainer is.

Lazio en Petkovic zijn nu even hot en iedereen is terecht enthousiast, maar een paar slechte resultaten en het ziet er allemaal heel anders uit

Akkoord. Maar het moet gezegd, ondanks povere (halve) wedstrijden hier en daar zie je, eindelijk (vind ik) een herkenbaar Lazio. Een ploeg met pit, met goesting, drang naar voor, enzovoort - iets wat ik de voorbije seizoenen eigenlijk zelden of nooit zag. Het lijkt me een uitstekend trainer, en ben eigenlijk best tevreden dat hij bij tekent. Langs de andere kant heb je natuurlijk ook gelijk dat het geen te grote hype moet worden, want in het voetbal kan het inderdaad héél snel gaan. Maar laat ons genieten van wat we nu allemaal meemaken. Ik zie ons, spijtig genoeg, opnieuw, net naast de CL tickets grijpen - de resultaten zijn goed maar de voorbije wedstrijden hadden we evengoed kunnen verliezen eigenlijk. Laat ons eens (liever niet natuurlijk, maar kom) drie wedstrijden na elkaar verliezen, en dan zullen we zien waar we staan. In het klassement en als ploeg/team.
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor TCD » 18 maart 2013, 10:25

In januari gingen Rocchi en Matuzalem, Cavanda en Diakite zijn persona non grata. Kwam amper wat bij, Petkovic houdt zijn kaken stijf op elkaar..
Liberté, Egalité, Lazialité
TCD
Administrator

Berichtdoor LF » 18 maart 2013, 11:42

TCD schreef:In januari gingen Rocchi en Matuzalem, Cavanda en Diakite zijn persona non grata. Kwam amper wat bij, Petkovic houdt zijn kaken stijf op elkaar..

Zag je zo aankomen, we hebben het hier ook met z'n allen voorspeld, niet? Met een paar blessures erbij (jongens als Klose of Hernanes, of Mauri), en dan zou/zal het snel naar beneden gaan. Et voila, het heeft nog geen twee maand geduurd of het is al van dat.

Schuldige wat mij betreft: Lotito. Niemand anders.
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor Squadrismo » 23 maart 2013, 13:37

TCD schreef:In januari gingen Rocchi en Matuzalem, Cavanda en Diakite zijn persona non grata. Kwam amper wat bij, Petkovic houdt zijn kaken stijf op elkaar..

Wel netjes inderdaad.
LF schreef:
Zag je zo aankomen, we hebben het hier ook met z'n allen voorspeld, niet? Met een paar blessures erbij (jongens als Klose of Hernanes, of Mauri), en dan zou/zal het snel naar beneden gaan. Et voila, het heeft nog geen twee maand geduurd of het is al van dat.

Schuldige wat mij betreft: Lotito. Niemand anders.

Erg onverstandig allemaal. Sinds een week kan ik het eigenlijk niet eens meer fatsoenlijk over Lazio hebben of erover na te denken zo kwaad word ik ervan als ik eraan denk.
Squadrismo

Berichtdoor Laziale020 » 24 nov 2013, 22:33

Ik ben normaal gesproken absoluut geen voorstander van opportunistisch beleid en het ontslaan van een trainer. Na de wedstrijd van vandaag bekruipt me echt wel het gevoel of we onder Petkovic nog wel stappen vooruit gaan maken.

Na zijn komst 1,5 jaar geleden was zijn spelbenadering een verademing na het afbraakvoetbal wat we de afgelopen jaren toch te vaak onder Reja, Ballardini en Rossi hebben gezien. Er leek een idee achter te zitten, aanvallende intenties en enthousiasme was het credo. Na de winterstop werd het echter snel minder met dit alles. Dit had mijns inziens ook te make met de uitholling van de selectie in de wintermercato. Als we de coppa niet gewonnen hadden was het zelfs uitgelopen op een teleurstellend seizoen.

Deze zomer keek ik weer vol vertrouwen uit naar het nieuwe seizoen. De selectie is versterkt en met name in de breedte aangevuld met jonge, talentvolle spelers. Het enige wat er aan ontbrak was een sterke spits die de positie van Klose over kon nemen. Tot op de dag van vandaag heb ik dit seizoen een uitgeblust, inspiratieloos, ongemotiveerd en zwak Lazio gezien. Bijna elke week wordt er met andere spelers in een andere formatie gespeeld, maar het maakt allemaal bar weinig uit.

Willen we echt een andere weg inslaan is het moment om Petko de bons te geven nu daar. Hij is blijkbaar niet de man die deze groep aan het voetballen krijgt en dan moet je niet bang zijn die beslissing te nemen. Uiteraard bestaan er geen wonderdokters en moet Lotito zorgen voor de juiste randvoorwaarden (lees: spits), maar ik heb zeker nog wel het vertrouwen dat deze groep kan meedoen voor een plek in de top-5!
Laziale020
Administrator

Berichtdoor AlwaysLazio » 26 nov 2013, 11:55

Laziale020 schreef:Ik ben normaal gesproken absoluut geen voorstander van opportunistisch beleid en het ontslaan van een trainer. Na de wedstrijd van vandaag bekruipt me echt wel het gevoel of we onder Petkovic nog wel stappen vooruit gaan maken.

Na zijn komst 1,5 jaar geleden was zijn spelbenadering een verademing na het afbraakvoetbal wat we de afgelopen jaren toch te vaak onder Reja, Ballardini en Rossi hebben gezien. Er leek een idee achter te zitten, aanvallende intenties en enthousiasme was het credo. Na de winterstop werd het echter snel minder met dit alles. Dit had mijns inziens ook te make met de uitholling van de selectie in de wintermercato. Als we de coppa niet gewonnen hadden was het zelfs uitgelopen op een teleurstellend seizoen.

Deze zomer keek ik weer vol vertrouwen uit naar het nieuwe seizoen. De selectie is versterkt en met name in de breedte aangevuld met jonge, talentvolle spelers. Het enige wat er aan ontbrak was een sterke spits die de positie van Klose over kon nemen. Tot op de dag van vandaag heb ik dit seizoen een uitgeblust, inspiratieloos, ongemotiveerd en zwak Lazio gezien. Bijna elke week wordt er met andere spelers in een andere formatie gespeeld, maar het maakt allemaal bar weinig uit.

Willen we echt een andere weg inslaan is het moment om Petko de bons te geven nu daar. Hij is blijkbaar niet de man die deze groep aan het voetballen krijgt en dan moet je niet bang zijn die beslissing te nemen. Uiteraard bestaan er geen wonderdokters en moet Lotito zorgen voor de juiste randvoorwaarden (lees: spits), maar ik heb zeker nog wel het vertrouwen dat deze groep kan meedoen voor een plek in de top-5!

Ik geloof niet dat Lotito Petkovic zal ontslaan. Hij is door de tijd heen vrij loyaal geweest aan de trainer, ook bij wisselvallige resultaten. Er is naar mijn mening ook niet of nauwelijks reden om Petkovic te ontslaan. We staan nu 8e. Goed, dat is misschien iets te laag gezien de kwaliteit van de selectie. Onze selectie doet naar mijn mening niet veel onder voor Roma, Milan, Fiorentina of Inter. Ik schat enkel Juventus en Napoli écht beduidend hoger in dan ons. Met een beetje geluk wordt je achter deze teams 3e, maar met een beetje pech moet je ook (enkele) eerder genoemde teams voor laten gaan en eindig je 7e/8e. Als Milan 7e wordt, zal het zeggen dat ze te laag zijn geëindigd, hetzelfde geldt voor ons en al die andere teams... Maar toch zal er een ploeg 7e/8e worden en naast Europees voetbal grijpen. Tare en Lotito hebben bovendien dit seizoen de selectie flink verjongd. Moet ook, dat is de enige manier voor een goede en gezonde toekomst. Maar dan moet je tegelijkertijd ook aanvaarden dat de resultaten soms tegenvallen. Gebeurt bij alle ploegen met een jeugdige selectie, niet alleen bij ons. Ik hoop dat de druk op Petkovic niet te groot wordt en dat hij het gewoon aan blijft durven om Keita en Onazi (en eventueel Cavanda, Perea en Anderson) op te stellen.

Petkovic heeft dit elftal tijdens sommige wedstrijden wel beter laten voetballen dan we jarenlang onder zijn voorgangers gewend waren IMO. Onder Caso, Papadopulo, Ballardini, Reja en Rossi was het voetbal eigenlijk élke week dramatisch, zonder enige gedachte en zonder enige samenhang. Ik vind dat dat dit seizoen (met name in het begin) iets beter. Maar eigenlijk is dat ook niet zo'n hele prestatie, aangezien we nu gewoon een veel betere selectie hadden dan onder Rossi, Ballardini etc. Afgelopen weekend zitten er met Gonzalez, Biglia en Hernanes 3 spelers op de bank die volgend jaar op het WK spelen.
Petkovic speelt dit seizoen vrijwel altijd met 3 aanvallers, iets wat we lange tijd niet gezien hebben bij Lazio. Aanvallende intenties zijn er zeker, maar het hoeft niet altijd zo te zijn dat wanneer je met 3 aanvallers speelt, dat je dan ook automatisch aanvallend en leuk voetbal speelt. Statistieken wijzen dit ook uit. Kijk voor de grap eens naar onze resultaten in de rust:

Juventus - Lazio 1-0
Lazio - Udinese 2-0
Juventus - Lazio 2-1
Lazio - Chievo 3-0
Lazio - Legia Warschau 0-0
Roma - Lazio 0-0
Lazio - Catania 2-1
Sassuolo - Lazio 0-0
Trabzonspor - Lazio 3-1
Lazio - Fiorentina 0-0
Atalanta - Lazio 1-0
Apollon Limassol - Lazio 0-0
Lazio - Cagliari 0-0
Milan - Lazio 0-0
Lazio - Genoa 0-0
Lazio - Apollon Limassol 2-1
Parma - Lazio 0-0
Sampdoria - Lazio 0-0

Wanneer je enkel naar de wedstrijden in de Serie A kijkt, hebben we in totaal slechts 8 doelpunten voor rust gemaakt (in 13 wedstrijden). Nog schokkender is dat we de laatste 8 wedstrijden geen enkele keer een doelpunt in de eerste 45 minuten hebben gemaakt (7x 0-0, 1x 1-0 achter). :shock: :?
Akkoord, Klose valt dit seizoen wellicht iets tegen, mede door blessures en zijn vervangers blijken (zoals verwacht) geen doelpuntenmachines, maar het lijkt me ook met tactiek te maken te hebben: "laten we maar rustig beginnen, de eerste helft overleven, en als de tegenstander moe is, tweede helft toeslaan". Maar ja, als de tegenstander niet moe is, en de tweede helft dus geen tijd meer biedt om schade te repareren...

Ik vind Petkovic een coach met ballen. Durft gevestigde namen op de bank te zetten of te wisselen als ze even wat minder zijn, geeft jonge gasten een kans, speelt (op papier) aanvallend. De kwaliteit van het voetbal zal nu echter wel omhoog moeten, en ik hoop dat ze nu ook eens voor rust gas gaan geven, ipv af te wachten en alles op de 2e helft te zetten... En als Floccari en Perea tegen blijven vallen, misschien Tounkara eens een keer een kans geven in de spits? Veel slechter dan met Floccari en/of Perea kan het haast niet gaan.
12-05-1974
14-05-2000
AlwaysLazio
Winnaar Lazio Pool 12/13

Berichtdoor Laziale020 » 10 dec 2013, 22:08

Volgens Il Messaggero heeft Lotito reeds besloten dat Petkovic na de laatste wedstrijd voor de winterstop zijn congé krijgt. Mogelijke opvolgers zijn Bollini & Inzaghi (samen of één van beiden) of Mimmo di Carlo...
Laziale020
Administrator

Berichtdoor barend823 » 24 dec 2013, 12:54

Petkovic gaat aan de slag als bondscoach van Zwitserland na het WK. Di Canio heeft al gezegd dat hij niet onder lotito coach zal worden.
barend823

Berichtdoor Laziale020 » 28 dec 2013, 12:37

Nu Lotito en Petkovic geen akkoord hebben bereikt over de vroegtijdige ontbinding van zijn contract lijkt de enige mogelijkheid om van hem af te komen ontslag te zijn. Wordt vervolgd...
Laziale020
Administrator

Berichtdoor barend823 » 04 jan 2014, 16:04

Petkovic is nu ook definitief ontslagen. Nu krijgen we reja, maar weet ik niet of dat zon goed idee is. Misschien om dit seizoen af te maken, maar willen we beter voetbal spelen hebben we een coach nodig die bekend staat om goed voetbal.
barend823

Berichtdoor Laziale020 » 04 jan 2014, 18:20

Ondanks dat het dit seizoen nergens op leek kijk ik toch op een positieve wijze terug naar zijn tijd bij ons op de bank, met natuurlijk de winst van de Coppa Italia als absolute hoogtepunt!

Afbeelding

Afbeelding

Grazie Mister! av2 av5 av2
Laziale020
Administrator

Berichtdoor Jelle1880 » 05 jan 2014, 00:40

Feit, dit seizoen trok het op niets maar de man heeft ons één van de grootste triomf-momenten bezorgd :klap:

Vraag me wel af hoe het zit met die reden van ontslag... Lijkt me eerder een truc van Lotito om toch niet te hoeven betalen.
Jelle1880

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen