Evaluatie seizoen 2012-2013

Bespreek hier alles over de eerste club van Rome

Wie vind jij de beste speler van het afgelopen seizoen?

Marchetti
13
87%
Radu
0
Geen stemmen
Konko
0
Geen stemmen
Onazi
1
7%
Hernanes
0
Geen stemmen
Candreva
0
Geen stemmen
Lulic
0
Geen stemmen
Klose
1
7%

Totaal aantal stemmen : 15

Evaluatie seizoen 2012-2013

Berichtdoor Laziale020 » 01 jun 2013, 17:22

Het seizoen is ten einde, en hoe! Tijd om de balans op te maken. Hoe vind jij dat ons team dit seizoen gepresteerd heeft en zich ontwikkeld heeft? Welke speler sprong eruit en welke viel tegen?

Persoonlijk vond ik het, los van de coppa natuurlijk, een enigszins tegenvallend seizoen. De eerste helft van het seizoen heb ik af en toe echt genoten van het spel. In plaats van het laffe resultaatvoetbal van Reja zag ik een team dat echt probeerde te voetballen en af en toe leuke dingen liet zien. Veel tegenstanders hadden het moeilijk tegen ons en ook de topteams wisten we stuk voor stuk over de knie te leggen. De 3e plaats in de winterstop was een mooie beloning en CL leek binnen handbereik. Ook in de EL lieten we zien gegroeid te zijn als team en zonder al te veel moeite werd de groepsfase als eerste afgesloten. Na de winterstop kwamen we nog sterk uit de startblokken, maar niet veel later begonnen de vele wedstrijden en slechte wintermercato ons op te breken. Radu, Dias, Biava, Konko, Hernanes, Klose, Floccari, Ederson, Mauri. Allemaal zijn ze er minimaal enkele weken uit geweest met verschillende blessures. Tel daarbij de bannelingen Cavanda, Zarate en Diakite' bij op en er bleef weinig meer over. Dit had duidelijk zijn weerslag op de resultaten. Wedstrijd na wedstrijd werd verloren en in de competitie vielen we als een baksteen naar beneden met de 8e plaats als dieptepunt. Gelukkig wisten we in de Coppa nog wel te pieken en werd Juve over 2 wedstrijden (enigszins gelukkig) verslagen. In de EL speelden we zowel Mönchengladbach als Stuttgart van de mat, maar Fenerbahce bleek helaas te sterk en zo spatte de droom van een finale in Amsterdam uiteen. En toen was daar de Coppa finale...mamma mia wat maakte dat veel goed! Overall denk ik wel dat we er als team onder Petkovic op vooruit zijn gegaan. Een paar gerichte (jonge versterkingen) en niet weer zo'n dramatische wintermercato en we kunnen zomaar meedoen om de CL plaatsen.

Mijn beoordelingen voor de spelers:

- Marchetti - 8 - Wat mij betreft wederom de absolute man van het seizoen. Heeft ons in meerdere wedstrijden overeind gehouden en erger voorkomen. Hopelijk wordt hij niet weggekaapt door een topclub.
- Bizzarri - 6 - Degelijke stand-in op wie je zonder problemen kan terugvallen.

- Konko - 7 - Werd enorm gemist tijdens zijn afwezigheid. Heeft zowel aanvallend als verdedigend een flinke inbreng. Hopelijk volgend seizoen blessurevrij.
- Cavanda - 6,5 - Dit leek het jaar van zijn doorbraak te gaan worden totdat de club en zijn nieuwe zaakwaarnemer in de clinch raakten. Hadden hem goed kunnen gebruiken tijdens de afwezigheid van Konko.
- Pereirinha - 5 - Ik heb nog niet kunnen ontdekken waarom we deze man in hemelsnaam gehaald hebben.
- Dias - 5,5 - Enorm blessuregevoelig en bovendien over zijn top heen. Mag wat mij betreft vertrekken om vervangen te worden door een jongere speler.
- Biava - 6,5 - Is op leeftijd, maar duidelijk nog niet over zijn top heen. Speelde bovendien een fantastische finale.
- Ciani - 6 - Is me niet tegengevallen. Bruikbaar op de momenten dat we hem nodig hadden. En tsja...zijn goal tegen Siena!
- Cana - 6,5 - Een gouden greep om hem in de verdediging te zetten! Heeft de benodigde vechtlust en inzet om de boel op scherp te zetten.
- Radu - 6,5 - Blijft een goede speler al vond ik hem af en toe wel erg slordig en helaas ook weer net iets te vaak geblesseerd.
- Stankevicius - 4 - Wat een koekenbakker is dit toch. Hopelijk kunnen we hem deze zomer ergens lozen.

- Ledesma - 5,5 - Ik vond hem zeer matig dit seizoen, traag en erg slordig in de passing. Gelukkig durft Petkovic hem wel te wisselen.
- Onazi - 7 - Wat een talent! Twee geweldige goals tegen Stuttgart en Inter. Heeft alles in zich om een wereldtopper te worden.
- Brocchi - 5,5 - Duidelijk over zijn top. Gelukkig niet al te veel gespeeld door blessures.
- Gonzalez - 6,5 - Blijft een erg nuttige speler die enorm veel meters maakt.
- Lulic - 7 - Ruim 50 wedstrijden en bijna altijd een voldoende! En die goal in de finale...Godo!
- Candreva - 6,5 - Kende weer een sterk seizoen al is het af en toe wel vermoeiend als hij 10x per wedstrijd van afstand gaat schieten.
- Hernanes - 7 - Speelde een degelijk seizoen mat enkele fraaie actie's en goals. Toch heb ik het gevoel dat hij nog veel beter kan. Hopelijk ook volgend seizoen nog bij ons te bewonderen.
- Mauri - 6 - De eerste seizoenshelft vond ik hem heel sterk, maar de tweede seizoenshelft heb ik hem, mede door blessures, nauwelijks meer gezien.
- Ederson - 5,5 - Liet af en toe een glimp van zijn klasse zien, maar viel overall toch heel erg tegen. Hopelijk zien we volgend seizoen meer van hem.

- Klose - 6,5 - Was wel belangrijk op de momenten dat hij meespeelde. Helaas was ook hij veel geblesseerd.
- Kozak - 6 - Sterk in Europa, zwak in Italië. Wat mij betreft heeft hij zijn kans gehad en is het tijd voor Rozzi en/of Keita.
- Floccari - 6,5 - Prima back-up. Kende een hele sterke periode bij afwezigheid van Klose.
- Saha - 3 - Wat deze man in hemelsnaam in Rome kwam doen weet volgens mij nog steeds niemand. Opgeruimd staat netjes!
- Zarate - 4 - In de spaarzame minuutjes die hij mocht spelen heeft onze over het paard getilde vedette weer niks laten zien. Bye, bye Mauro!

- Petkovic - 6,5 - Heeft ons vooral in de eerste seizoenshelft fraai laten spelen. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij ons volgend seizoen naar grotere hoogtes gaat stuwen.

Hopelijk gaan Lotito en Tare deze zomer dan eindelijk de aangekondigde verjongingskuur doorvoeren. Dias, Pereirinha, Stenkevicius, Matuzalem, Sculli en Kozak mogen wat mij betreft sowieso vertrekken. Zarate, Saha, Brocchi en Cavanda zullen dat sowsieso wel gaan doen. Ik hoop ook oprecht dat Petkovic deze zomer weer een paar jongens als Rozzi, Crecco en Keita een plek in de eerste selectie laat verdienen!
Laziale020
Administrator

Re: Evaluatie seizoen 2012-2013

Berichtdoor TCD » 01 jun 2013, 18:26

Na zondag kan ik niet anders stellen dat dit een prachtig seizoen is geworden. Twee van de drie derby's gewonnen, een prima Europese campagne en tot de winterstop ijzersterk in de competitie. Teleurstellend is de dramatische tweede seizoenshelft. Waar de clubs om zich heen zich allemaal versterkte haalde Lazio Pereirinha, Saha en Mister X, of toch niet. Daarnaast raakte ook Klose geblesseerd en leek niemand, uitgezonderd Marchetti, zijn niveau te behalen. Versterkingen zijn een absolute must om ook volgend seizoen weer Europees te halen.

De spelers:
- Marchetti (8): Ook voor mij is hij de man van het seizoen. Een betrouwbare sluitpost die bijzonder belangrijk is geweest, denk bijvoorbeeld aan afgelopen zondag.
- Bizzarri (5,5): Een dertien in een dozijn keeper. Nooit beslissend en zo nu en dan een blunder. Ik begrijp zijn verlening niet zo goed.

- Konko (7): Betrouwbare back die zowel aanvallend als verdedigend een meerwaarde heeft.
- Ciani (6,5): Wisselt goede wedstrijden vaak af met heel matige wedstrijden. Bijzonder belangrijk door zijn doelpunt in de beker tegen Siena.
- Dias (5,5): Heeft zijn beste tijd gehad. Veel te traag en ongecontroleerd. Hoop dat hij terug gaat naar Brazilië.
- Biava (6,5): Betrouwbaar. Hij heeft een goed seizoen achter de rug, alleen na de winterstop enkele terugvallen gehad.
- Cana (6,5): Op het middenveld een drama, achterin een krijger.
- Cavanda (6): Aan het begin van het seizoen leuke optredens gehad, alleen zijn groei stopte. Toch had ik hem graag gehouden.
- Pereirinha (5): Vaste klant van Paideia. Miskoop.
- Radu (6): Buiten het veld een held. Binnen het veld heel wisselvallig. Speelt helaas niet naar zijn mogelijkheden.
- Stankevicius (4): Doei.

- Ledesma (6,5): Mister regelmaat, speelt altijd tussen de 5 en de 7. Zo ook dit seizoen, is wel eens belangrijker geweest.
- Onazi (7): Sinds de Afrika Cup als een baas aan het spelen. Verovert veel ballen, en doet zelfde iets geks met de bal. Speelt uitstekend naar zijn mogelijkheden.
- Hernanes (6,5): Voor de winterstop goed, daarna quasi onzichtbaar.
- Mauri (6): Voor de winterstop in vorm, daarna blessure's en niet meer in de stuk voorgekomen.
- Candreva (5): Een blind paard, gelukkig doet hij soms ook nog iets goed.
- Lulic (10): Held, voor altijd.
- Brocchi (6): Een jongen die je er goed bij kunt hebben maar het beste is eraf. Stoppen op een hoogtepunt is hem meer dan gegund.
- Gonzalez (6,5): Bijzonder ijverige jongen, die soms ook het overzicht behouden.
- Ederson (6): Kan mijn eigenlijk niets memorabele voor de geest halen. Zit nog veel meer in.

- Klose (7): Voor de winterstop een échte bomber, daarna alleen nog thuis tegen Bologna gezien. Ik hoop dat hij volgend seizoen nog een keer kan schitteren.
- Kozak (6,5): In de Europa League fenomenaal, in de competitie vaak ongelukkig. Ik weet nog steeds niet of hij de vervanger van Klose zou kunnen zijn volgend seizoen.
- Floccari (6): Door zijn doelpunt in de halve finale een held. Daarnaast veel mislukte invalbeurten.
- Saha (4): Arrivato Saha, é arrivato Saha e Franceso é di nuova Papa. Naast dit liedje geen bijdrage geleverd, wel lief van Mauri dat ie ook een medaille mocht ophalen.
- Zarate (3): Vattene.

- Petkovic (7): Technisch zeer sterk, was dit na de winterstop alleen even kwijt. Heeft iedereen verrast dit seizoen.
Liberté, Egalité, Lazialité
TCD
Administrator

Berichtdoor Brandhout » 02 jun 2013, 18:59

Marchetti was de meest constante man inderdaad. Wat een topper is dit zeg! Petkovic is belangrijk geweest voor het Lazio 2.0 wat we met name voor de winter en in Europa hebben kunnen zien. Hopelijk krijgt hij volgend jaar de middelen tot zn beschikking om een jaar lang serieus mee te kunnen doen!!
Verder niets aan het bovenstaande toe te voegen..
Brandhout
Administrator

Berichtdoor Jelle1880 » 02 jun 2013, 22:17

De bekerwinst, derby-overwinningen en de Europese campagne hebben veel goed gemaakt, maar over het algemeen vond ik de prestaties in de eigen competitie toch vaak minder, zeker naar het einde van het seizoen toe.
Jelle1880

Berichtdoor tedesc » 02 jun 2013, 23:11

Over het algemeen nog een mooi seizoen gehad, prachtige bekerfinale gehad!!
spijtig dat die kut lotito in de winter weer te pinnig was.
met enkele mooie aankopen kunnen we zomaar medoen voor de Europa league finale en wie weet en gevaarlijke outsider te zijn voor de titel
1900
tedesc

Berichtdoor Goran_Pandev_01 » 03 jun 2013, 09:04

Marchetti stak er dit seizoen qua constante weer bovenuit met daarenboven enkele topprestaties zoals op Juve. Onazi is ook doorgebroken dit seizoen en is een speler waar we kunnen op voortbouwen.

Speciale vermelding ook voor Petkovic dit seizoen die het gezien de omstandigheden zeer goed heeft gedaan. Ik ben er van overtuigd dat als Eddy Reja onze coach was tijdens de coppa dat het na 120' nog altijd 0-0 had gestaan. Nu hopen op jonge versterkingen cenetraal achterin en een tweede spits van het niveau Klose. Maar het gaat idd weer zaak worden om van veel overtollige spelers genre Stankevicius en Saha af te geraken.
Goran_Pandev_01

Berichtdoor LF » 03 jun 2013, 09:17

Ik moet zeggen dat het zowat de eerste keer in jaren (!) was dat ik een soort van systeem kon herkennen in onze speelstijl, met andere woorden hoedje af voor Petkovic. Vaak vond ik ons in thuiswedstrijden (voor de winterstop) fel en naar voren voetballen, doordacht en met mooie aanvallen, iets wat toch ongezien was de seizoenen daarvoor. Na de winterstop was het dan weer een stuk minder (deels door het drukke programma waarschijnlijk, maar vooral dankzij een andermaal gruwelijk zwakke mercato), en uiteindelijk grijp je naast de Europese plaatsen, erg jammer maar niet eens onverdiend lijkt me. In Europa zijn we verder geraakt dan ik ooit had durven dromen, het gemak waarmee we bleven doorstoten tegen de Duitsers maakte de ontgoocheling van het verlies tegen 'maar' Fenerbahce nog wat groter - want op dat moment denk je dat de finale écht binnen handbereik is. Wat ook zo was, imo, maar ook dat mocht niet zijn. Hoe dan ook een mooie campagne! De finale van de Coppa maakt het seizoen eigenlijk onvergetelijk; volgend jaar meteen in de poules van de Europa League, maar nog veel belangrijker de komende tien jaar (of langer) bevindt Boston zich in onze schaduw, hoe je het ook draait of keert, wat er ook gebeurt.

Zoals gezegd, Marchetti de absolute top, Klose de pure klasse (al begint hij af te takelen), Onazi de toekomst, Lulic de held, Zarate de anti-held, Saha en Stankeweetikveelwat de nutteloosheid zelve.

Edit: grazie Lazio, grazie Laziali, grazie Curva Nord & Tevere!

av2
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor pazke » 03 jun 2013, 10:28

Serie A : 6,5/10
Europa League 8/10
Coppa Italia : 11/10 :mrgreen:

Mijn top 3 v/h seizoen : #1 Marchetti, simply outstanding - #2 Petkovic, niet slecht voor zijn 1e seizoen in Serie A - #3 Klose, no comment

Mijn flop 3 v/h seizoen : #1 Zarate - #2 Saha - #3 Pereirinha
pazke

Keer terug naar Algemeen