Evaluatie seizoen 2013-2014

Bespreek hier alles over de eerste club van Rome

Wie vind jij de beste speler van het afgelopen seizoen?

Berisha
0
Geen stemmen
Biava
0
Geen stemmen
Radu
1
10%
Biglia
1
10%
Lulic
0
Geen stemmen
Keita
3
30%
Candreva
5
50%

Totaal aantal stemmen : 10

Evaluatie seizoen 2013-2014

Berichtdoor Laziale020 » 20 mei 2014, 20:48

En het einde van het seizoen is weer een feit. Tijd voor een evaluatie. Ik denk dat niemand het met me oneens dat het een bijzonder teleurstellend seizoen was. In de zomer leek alles nog zo mooi. De Coppa op zak, de aartsrivaal voor de komende jaren vernederd en een aardige transfermarkt met de komst van jongens als Berisha, Novaretti, Biglia, Felipe Anderson en Perea. Bovendien was succescoach Petkovic gebleven en smaakte het overwegend goede spel van het voorgaande jaar naar meer. Het seizoen begon nog aardig, maar als snel sloeg de klad erin. Er werd verloren van middelmatige teams als Genoa en Atalanta terwijl er niet gewonnen kon worden van degradatiekandidaten als Sassuolo en Sampdoria. Bovendien leek het goede spel van een jaar ervoor als sneeuw voor de zon verdwenen. Een ploeterend team met een verdediging als een gatenkaas kon Petkovic niet redden en na de 4-1 nederlaag bij Verona werd de Zwitser de laan uitgestuurd. Good old Edy Reja werd van stal gehaald om ons uit de degradatiezone richting Europees voetbal te loodsen. Het begon voorspoedig met overwinningen op Inter en Udinese en een knap gelijkspel tegen Juventus. Toch werd ook meteen de oeroude catenaccio tactiek door Reja van stal gehaald. Na een even bizarre als onterechte uitschakeling in de EL tegen Ludogorets was het enige doel nog om bij de top 6 te geraken. Lang deden we mee, maar de resultaten en het spel waren te grillig om daadwerkelijk aanspraak te maken op Europees voetbal. Een beschamende 9e plaats was het eindresultaat. Ook naast het veld kenden de club ups en downs. De beide derby's waren een feest ondanks het resultaat. De fantastische thuiswedstrijd tegen Sassuolo waarin iedereen binnen de club zich eendrachtig keerde tegen Lotito was een feest om te zien. Helaas eindigde het seizoen ook op de tribunes in mineur met een (hopelijk tijdelijk) protest. Kortom, een seizoen om snel te vergeten...

Mijn cijfers voor de spelers:

- Marchetti - 5 - Blessures en een vormcrisis maakten het tot een seizoen om snel te vergeten.
- Berisha - 6,5 - Zijn eerste wedstrijd vond ik het maar een onhandige slungel, maar in de loop van het seizoen heeft hij aangetoond een waardig vervanger van Marchetti te zijn.

- Konko - 6 - Een middelmatig seizoen voor Konko. Als hij fit is een goede rechtsback, maar te vaak geblesseerd of niet fit.
- Cavanda - 5,5 - Dit had zijn seizoen moeten worden na zijn contractverlenging afgelopen zomer. Stelde zwaar teleur en verdween onder Reja definitief uit beeld.
- Pereirinha - 5,5 - Heel weinig minuten gemaakt. Kan nog steeds niet aantonen waarom hij gehaald is.
- Biava - 6,5 - Wat mij betreft onze beste verdediger. Zegt misschien meer over de overige verdedigers dan over hem.
- Dias – 5 – Duidelijk ver over zijn top heen. Vertrekt deze zomer hoogstwaarschijnlijk naar Brazilië.
- Cana – 5,5 – Had een basisplaats onder Petkovic, maar toonde aan verdedigend te zwak te zijn voor een vaste plek in defensie. Kan misschien beter vertrekken.
- Novaretti – 4,5 – het enige woord wat in mij naar boven komt is…miskoop.
- Ciani – 5,5 – Fysiek sterk, maar komt op alle overige gebieden te kort. Hopelijk zijn laatste seizoen bij ons.
- Radu – 6 – Degelijk seizoen al blijf ik van mening dat hij veel beter kan dan hij laat zien.

- Biglia – 6,5 – Uitstekende aankoop waar we nog veel plezier aan gaan beleven als je het mij vraagt.
- Ledesma – 6 – Raakte zijn basisplaats kwijt onder Petkovic, maar herstelde zich aardig onder Reja.
- Onazi – 5,5 – Wat het seizoen van zijn definitieve doorbraak moest worden, werd één grote teleurstelling. Komt technisch en qua spelinzicht nog flink tekort.
- Gonzalez – 5,5 – Een kleurloos seizoen. Als hij een goed WK draait zou ik er geen problemen mee hebben om hem te verkopen.
- Lulic – 6,5 – Begon duidelijk aan het seizoen met zijn hoofd in de wolken. Bloeide de laatste maanden van het seizoen weer helemaal op.
- Hernanes – 6 – Wist zich in de eerste helft van het seizoen ook niet aan de malaise te onttrekken. Voor een uitstekend bedrag verkocht.
- Ederson – 6 – Liet weinig zien voordat hij zwaar geblesseerd raakte. Volgend seizoen wordt erop of eronder voor de ex-international.
- Felipe Anderson – 5,5 – Kon zijn enorme transfersom nog niet waarmaken. Hopelijk laat hij komend seizoen zien waarom we hem gehaald hebben.
- Mauri – 6 – Kreeg veel speeltijd na zijn schorsing, maar kon niet imponeren. Liet de laatste wedstrijden wel weer zien wat hij kan. Hopelijk zijn laatste seizoen in ons shirt.
- Candreva – 8 – Met afstand onze beste speler als je het mij vraagt. Met 12 goals de meest scorende middenvelder in de serie A.

- Keita – 7,5 – Wat een fenomeen! Dit wordt een hele grote.
- Klose – 5,5 – Meer geblesseerd dan fit. Onbegrijpelijk dat we nog een seizoen met hem opgescheept zitten.
- Perea – 6,5 – Liet diverse malen zien zeer getalenteerd te zijn. Heeft alles in zich om een goede speler te worden.

- Petkovic – 5 – Heeft het team compleet laten ontsporen.
- Reja – 6,5 – Heeft het redelijk gedaan gezien de omstandigheden. Toch hoop ik dat we volgend seizoen een andere, meer vooruitstrevende trainer aan het roer hebben.

Geen cijfer: Floccari, Kakuta, Postiga, Crecco en Strakosha.

Net als vorig seizoen hoop ik dat we deze zomer een flinke verjongingskuur ondergaan. Biava, Dias, Mauri, Novaretti, Pereirinha, Ciani, Cavanda en Gonzalez mogen van mij allemaal vertrekken. Hopelijk krijgen jongens als Serpieri, Cataldi, Crecco en Tounkara komend seizoen een kans zoals beloofd door Lotito & Tare. Aangevuld met nieuwe, jonge aankopen en natuurlijk Djordjevic. Daarnaast hoop ik vurig op de terugkeer van de CN in het stadion. Zij het in thuiswedstrijden of in uitwedstrijden zoals even geleden geopperd....
Laziale020
Administrator

Re: Evaluatie seizoen 2013-2014

Berichtdoor Squadrismo » 21 mei 2014, 19:18

Sluit me aan bij de lijst ondanks dat ik Candreva een 7.0 geef. Eigenlijk vind ik geen enkel speler er echt bovenuit steken. Keita zo nu en dan met zijn flair en creativiteit en een Candreva b.v tegen een AcM. Lulic aan het einde van het seizoen was ook niveau hoger dan de rest alleen als ik dit seizoen rond kijk zie ik eigenlijk een collectief van net niet voetballers die het dan dus ook 'net niet' halen. Hele selectie kan daarom zowat op transferlijst en met een redelijke vervanging merk je niet eens dat ze weg zijn. In dit elftal wat nu speelt is geen enkele speler onmisbaar!
Squadrismo

Berichtdoor Brandhout » 02 jun 2014, 14:14

Niks meer aan toe te voegen. Volgend jaar MOET het echt beter! :|
Brandhout
Administrator

Berichtdoor LF » 26 jun 2014, 08:51

Ook niks toe te voegen uiteindelijk, alles was duidelijk (en pover).

Komend seizoen moet beter, al wordt het mogelijk een speciaal seizoen met een leeg Olimpico bij thuiswedstrijden maar wél met uitvakken bij verplaatsingen.

Forza Lazio!

av2
ViVO LA ViTA COSi ALLA GiORNATA CON QUELLO CHE DA'
SONO UN ULTRAS E ALLORA Mi BASTA LA MiA LiBERTA'
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor lazio1900 » 26 jun 2014, 10:21

LF schreef:Ook niks toe te voegen uiteindelijk, alles was duidelijk (en pover).

Komend seizoen moet beter, al wordt het mogelijk een speciaal seizoen met een leeg Olimpico bij thuiswedstrijden maar wél met uitvakken bij verplaatsingen.

Forza Lazio!

av2

Heb er niet veel geloof in.Als het in het begin op verplaatsing fout loopt zal men al snel maatregels treffen.En dan.....geen verplaatsingen meer en een leeg Olimpico?
lazio1900
Winnaar Lazio Pool 14/15

Berichtdoor LF » 26 jun 2014, 11:26

lazio1900 schreef:
LF schreef:Ook niks toe te voegen uiteindelijk, alles was duidelijk (en pover).

Forza Lazio!

av2

Heb er niet veel geloof in.Als het in het begin op verplaatsing fout loopt zal men al snel maatregels treffen.En dan.....geen verplaatsingen meer en een leeg Olimpico?

True. En bij 'gevaarlijke' verplaatsingen à la Bergamo en Napels zal 't weer maatregelen regenen. Hoewel bvb onze buren wel mochten afreizen naar die plaatsen... Afwachten zeker? Ik blijf me vragen stellen bij het protest eerlijk gezegd...
ViVO LA ViTA COSi ALLA GiORNATA CON QUELLO CHE DA'
SONO UN ULTRAS E ALLORA Mi BASTA LA MiA LiBERTA'
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Keer terug naar Algemeen