Forumnieuws

Bespreek hier alles over de eerste club van Rome

Op welke manier zie jij onze community in de toekomst contact houden?

Het huidige forum is prima
11
52%
Groepswhatsapp
6
29%
Facebook
4
19%
Anders
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen : 21

Re: Forumnieuws

Berichtdoor Laziale020 » 27 mei 2014, 07:31

Vandaag zal er een update van de forumsoftware gedraaid worden. Dit kan tot gevolg hebben dat de site tijdelijk niet of slecht bereikbaar is. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Met deze update worden overigens hopelijk 2 problemen verholpen. De melding dat het verstuurde formulier ongeldig is bij het plaatsen van een bericht en de slechte werking van de youtube tags. Mochten er nog andere zaken zijn waar jullie tegenaan lopen horen we dat uiteraard graag.
Laziale020
Administrator

Berichtdoor Laziale020 » 24 feb 2015, 13:56

Even wat nieuws wat betreft het forum:

- Onze kameraad GoodFellas is helaas van de aardbodem verdwenen. Zijn functie van administrator zal overgenomen worden door onze goede vriend DeLachendePaus av1
- Binnenkort zal er weer een update van de forumsoftware gedraaid worden. Dit kan tot gevolg hebben dat het forum korte tijd onbereikbaar is. Als het goed is wordt hierin ook de youtube functie hersteld zodat het weer mogelijk zal zijn filmpjes rechtstreeks op het forum te plaatsen.
- Tot slot staan we natuurlijk altijd open voor tips, suggesties, verbeteringen etc. omtrent het forum. Plaats het hier of stuur één van ons een PM.

band3
Laziale020
Administrator

Berichtdoor TCD » 25 feb 2015, 19:34

Laziale020 schreef:Even wat nieuws wat betreft het forum:

- Onze kameraad GoodFellas is helaas van de aardbodem verdwenen. Zijn functie van administrator zal overgenomen worden door onze goede vriend DeLachendePaus av1
- Binnenkort zal er weer een update van de forumsoftware gedraaid worden. Dit kan tot gevolg hebben dat het forum korte tijd onbereikbaar is. Als het goed is wordt hierin ook de youtube functie hersteld zodat het weer mogelijk zal zijn filmpjes rechtstreeks op het forum te plaatsen.
- Tot slot staan we natuurlijk altijd open voor tips, suggesties, verbeteringen etc. omtrent het forum. Plaats het hier of stuur één van ons een PM.

band3

Paus, succes met het vervullen van deze eervolle taak.
Liberté, Egalité, Lazialité
TCD
Administrator

Berichtdoor deLachendePaus » 25 feb 2015, 22:48

Bedankt, komt goed.
deLachendePaus
Administrator / Winnaar Lazio Pool 11/12 & 13/14

Berichtdoor DiCanio9 » 25 feb 2015, 22:56

TCD schreef:
Paus, succes met het vervullen van deze eervolle taak.
:klap:
S.S. LAZIO - Padroni di Roma. Distinti saluti...romani !
DiCanio9
Moderator/Winnaar Lazio Pool 10/11

Berichtdoor Mattho » 06 mei 2015, 23:12

Wij gaan lazio - merda zien.
We zijn daar heel het weekend.

Populaire bars, liefst lazio gezind voor vrijdag en zaterdag avond?
Merda buurten die te vermijden zijn, lazio zijnde?

Merci
Mattho

Berichtdoor TCD » 25 nov 2015, 18:00

We zijn er vandaag even kort uit geweest i.v.m. een forumupdate.
Excuses voor het ongemak.
TCD
Administrator

Berichtdoor Laziale020 » 11 nov 2016, 11:52

Rega',

Ruim 10 jaar geleden werd deze website gestart door een aantal liefhebbers van het lichtblauw uit de lage landen. Door de jaren heen zijn dankzij het forum vele vriendschappen gesloten, tripjes gemaakt en biertjes gedronken. Heden ten dage lopen de bezoekersaantallen terug evenals de activiteit op het forum. Als 'harde kern' zijn wij daarom opzoek naar een nieuwe manier om met elkaar in contact te blijven en nieuwe contacten te leggen. De huidige wereld biedt ons daarvoor genoeg mogelijkheden. Wij zijn echter benieuwd naar jullie mening! Stem daarom op de poll of spui je eigen plannen.

Avanti Laziali av2 av5 av2
Laziale020
Administrator

Berichtdoor LF » 11 nov 2016, 12:16

Facebook, Twitter, website, forum,...

Alles hangt volgens mij af van de bereidwilligheid van de leden.
Het probleem, denk ik, is een beetje dat we allen onze bronnen hebben en zo het nieuws over ons Lazio volgen.

Een forum is leuk voor discussies, dus misschien zou het niet slecht zijn meer vragen te stellen, zeg maar. Over onze voorzitter, onze supporters, onze spelers - we hebben heus allen een mening maar we moeten bereid zijn om ze neer te typen.
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor DiCanio9 » 12 nov 2016, 08:23

Ik ben voor de huidige vorm met dit forum en de WhatsAppgroep voor de harde kern. SFL ! band3
S.S. LAZIO - Padroni di Roma. Distinti saluti...romani !
DiCanio9
Moderator/Winnaar Lazio Pool 10/11

Berichtdoor AlwaysLazio » 16 nov 2016, 20:38

Ik denk dat de rol van het forum de afgelopen jaren iets veranderd is, veroorzaakt door de opkomst van mobiele telefoons en allerlei apps.

Vroeger was dit forum voor mij een soort nieuwsbron:
In de zomer vernam ik via dit forum in wie Lazio interesse had om die zomer over te nemen.
Tijdens wedstrijddagen volgde ik via dit forum de wedstrijden en tussenstanden van Lazio.

Tegenwoordig worden wedstrijden live op TV uitgezonden of kun je via Internet streamen. De noodzaak om dan tussenstanden etc te posten hier op het forum vervalt daarmee. Op het moment dat je post "1-0 voor Lazio", dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat iedereen dat al via LLSN, Eurosport, Livecore etc heeft opgemerkt. Je ziet inderdaad ook dat tijdens sommige wedstrijden totaal niets meer wordt gepost op het forum over desbetreffende wedstrijd.

En via sites/apps als LLSN, TMW die veel mensen waarschijnlijk meerdere malen per dag raadplegen, ben je eigenlijk de hele dag vrij actueel op de hoogte van wat er allemaal speelt binnen de club. Als Inzaghi bijvoorbeeld wordt benoemd tot nieuwe trainer, moet je dat dan nog op het forum posten? Ik denk dat de meeste mensen dat immers al via andere kanalen hebben mee gekregen.

Het forum als bron van nieuws komt daarmee grotendeels te vervallen.
Blijft over, zoals LF aangeeft, het forum als discussieplatform: opstelling, bestuur, trainers, spelers, supporters etc. Over dat soort zaken kun je eindeloos discussiëren uiteraard. Maar alles valt en staat met het feit of de leden op het forum bereid zijn om te posten :)
12-05-1974
14-05-2000
AlwaysLazio
Winnaar Lazio Pool 12/13

Berichtdoor Laziale020 » 17 nov 2016, 12:56

Helemaal eens met bovenstaande reacties van LF en AlwaysLazio. De echte nieuwswaarde van het forum is grotendeels komen te vervallen. Idealiter zou het in mijn ogen een soort community zijn waar Laziali elkaar kunnen ontmoeten en kunnen discussiëren over alles wat met Lazio te maken heeft. Dit gebeurt nu echter wel heel erg weinig en daarom vroeg ik me af of het in stand houden van de community zich misschien beter leent voor een andere medium. Maar goed wellicht maakt het medium aan de andere kant ook weinig uit en gaat het primair om de bereidheid van mensen om te posten en te discussiëren, en is die er blijkbaar (nauwelijks) meer.
Laziale020
Administrator

Berichtdoor Brandhout » 17 nov 2016, 13:27

Ik opteer voor einde forum en fb als vervanger. Daar kun je bv david de poolposts laten doen, wedstrijddiscussies openen, en misschien LF erbij betrekken voor posts met kiekjes uit den ouden doosch. Bij de bio kun je mensen met vragen de mogelijkheid bieden contact op te nemen.
Brandhout
Administrator

Berichtdoor TCD » 17 nov 2016, 18:28

Laziale020 schreef:Rega',

Ruim 10 jaar geleden werd deze website gestart door een aantal liefhebbers van het lichtblauw uit de lage landen. Door de jaren heen zijn dankzij het forum vele vriendschappen gesloten, tripjes gemaakt en biertjes gedronken. Heden ten dage lopen de bezoekersaantallen terug evenals de activiteit op het forum. Als 'harde kern' zijn wij daarom opzoek naar een nieuwe manier om met elkaar in contact te blijven en nieuwe contacten te leggen. De huidige wereld biedt ons daarvoor genoeg mogelijkheden. Wij zijn echter benieuwd naar jullie mening! Stem daarom op de poll of spui je eigen plannen.

Avanti Laziali av2 av5 av2

Mijne heren,

Ruim 11 (;)) jaar geleden zijn we begonnen met Avantilazio.tk een site waar alleen nieuws werd gepubliceerd. Acht jaar geleden zijn wij met de site gestopt en als forum verdergegaan. Door de ontwikkelingen van de streams/smartphones moet ik constateren dat het forum zijn actualiteit mist. Recent nieuws komt op de smartfone binnen alsmede het volgen van de wedstrijd gaat grotendeels via de TV, bespreken via Whatsapp. Stiekem mis ik soms die tijden van Radiosei, de tune van 'Football is coming home' op regenachtige zondagen. Toch heeft het forum zijn voordelen; de topic's met foto's en filmpjes, inhoudelijke discussies en sfeerverslagen. Voor korte nieuwsfeitjes en wedstrijden is het misschien een idee om een Whatsapp-groep op te richten. Al ben ik mij bewust dat dit de definitieve doodsteek van het forum kan zijn. Maar misschien dat we dit toch een kans moeten geven..
TCD
Administrator

Berichtdoor deLachendePaus » 17 nov 2016, 20:29

Ik ben het helemaal met Eelco eens.
Continueren via FB gaat prima en heeft meer mogelijkheden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
deLachendePaus
Administrator / Winnaar Lazio Pool 11/12 & 13/14

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen