Evaluatie seizoen 2014-2015

Bespreek hier alles over de eerste club van Rome

Wie vind jij de beste speler van het afgelopen seizoen?

Marchetti
0
Geen stemmen
Basta
1
8%
de Vrij
3
25%
Biglia
1
8%
Parolo
4
33%
Candreva
0
Geen stemmen
Felipe Anderson
3
25%
Mauri
0
Geen stemmen
Klose
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen : 12

Evaluatie seizoen 2014-2015

Berichtdoor Laziale020 » 02 jun 2015, 17:26

En het seizoen zit er weer op! Met een knallende kraker tegen Napoli hebben we de stoutste verwachtingen overtroffen en een bronzen plek veroverd met als ultieme beloning de voorronde van de CL. Bovendien werd er bij vlagen flitsend voetbal gespeeld met een aanvallende intentie en veel doelpunten. Er was de doorbraak van Felipe Anderson, de razendsnelle ontwikkeling van Cataldi, de moeiteloze aanpassing van de Vrij en de comeback van Klose. Naast de vele hoogtepunten op het veld was de 'wederopstanding' van de Curva Nord ook een absoluut hoogtepunt in mijn ogen. Zelden was de sfeer zo goed in de afgelopen jaren als in dit seizoen. Natuurlijk trekt het ook gloryhunters aan, maar ook voor de winterstop was de sfeer bij vlagen al fantastisch en uniek. Er waren natuurlijk ook teleurstellingen. De 2-0 voorsprong in de derby die weggegeven werd, het verlies in de derby van een week geleden en het onnodige puntverlies tegen Chievo, Empoli, Cesena etc. Al met al zorgen dieptepunten ervoor dat je nog meer kan genieten van de hoogtepunten!

Mijn cijfers voor de spelers:

- Marchetti - 7 - Ook voor hem was dit het seizoen van zijn comeback met een nieuwe oproep voor de Azzurri op zak. Hopelijk wordt zijn nog 1 jaar lopende contract snel verlengd!
- Berisha - 6,5 - Bewees ook dit seizoen weer een uitstekende vervanger van Marchetti te zijn.

- Basta - 7 - In de eerste maanden vroeg ik me regelmatig af waarom we hem in hemelsnaam gehaald hadden. Werd daarna met de wedstrijd beter.
- Cavanda - 6 - Op rechtsback een prima alternatief. Zet hem aub nooit meer op links!
- de Vrij - 8 - Bravo Stefan! Paste zich na een weifelend begin razendsnel aan. Een van de beste verdedigers in de serie A. Mijn speler van het jaar!
- Novaretti - 5,5 - Blijft pure middelmaat. Mag van mij vertrekken.
- Cana - 5,5 - Zie Novaretti.
- Ciani - 6,5 - Zijn beste seizoen bij ons tot nog toe als je het mij vraagt en tevens zijn laatste. Grazie Michaël!
- Gentiletti - 6,5 - Begon veelbelovend tot hij zwaar geblesseerd raakte. Toch belangrijk in de laatste paar wedstrijden met zijn goal tegen Samp in het bijzonder.
- Mauricio - 4 - Wie deze gozer heeft gescout snapt er weinig van. Onbehouwen, lomp en bijzonder zwak.
- Radu - 6 - Redelijk seizoen al blijft hij erg blessuregevoelig en krijg ik zelfs weleens het gevoel dat het beste er al vanaf is.
- Braafheid - 6,5 - Heeft iedereen in positieve zin verrast denk ik.

- Parolo - 8 - Onvermoeibare box-to box player. Een nu al onmisbare schakel met een groot scorend vermogen.
- Biglia - 7,5 - Kwam duidelijk gelouterd terig van een sterk WK en trok die lijn moeiteloos door. Enige minpunt blijft zijn blessuregevoeligheid.
- Ledesma - 6 - Het beste is er duidelijk vanaf bij deze held. Desalniettemin grazie Cristian, Laziale vero!
- Onazi - 5,5 - Viel me tegen in de minuten dat hij speelde. Wel een hele belangrijke goal tegen Napoli.
- Cataldi - 7 - Een fantastische debuutseizoen voor deze geboren Romein. Wordt ongetwijfeld een grote de komende jaren.
- Lulic - 6,5 - Een vrij vlak seizoen van de Bosniër. Blijft wel altijd gaan en bezorgde ons bijna persoonlijk de finale om de Coppa.
- Mauri - 7 - Misschien wel zijn beste seizoen in ons shirt. Daje Capitano.

- Anderson - 7,5 - Was na de winterstop fenomenaal. Leek de laatste maanden toch enigszins te bezwijken onder de druk.
- Candreva - 8 - Lijkt nog steeds beter te worden. Uitstekende statistieken met 11 goals en 15 assists.
- Klose - 7,5 - Leek weer even terug in zijn Werder tijd na de blessure van Djordjevic. Misschien wel de meest scorende speler per minuut in Italië.
- Djordjevic - 6,5 - Vraag me af of hij de echte topspits is die we nodig hebben.
- Keita - 6 - Kende een moeilijk seizoen na zijn fantastische debuutjaar. Begint ook vervelende sterallures te vertonen.
- Perea - 6 - Kan me weinig herinneren van de spaarzame minuten die hij heeft gemaakt. Wellicht toch iets te licht.

Geen cijfer: Strakosha, Pereirinha, Konko, Ederson en Gonzalez.

Het perspectief voor volgend seizoen ziet er goed uit. Enkele dure overbodige spelers verstrekken (Sculli, Ledesma en Ciani). Daarnaast hoop ik ook dat jongens als Konko, Pereirinha, Novaretti, Cana, Ederson en Gonzalez vertrekken. De basis die overblijft is sterk en talentvol. Dat aangevuld met Hoedt, Morrison, Patric, een goede spits en een degelijke centrale verdediger moet zeker genoeg zijn om weer om de CL plaatsen te strijden.

Grazie Lazio band3 av5 band3
Laziale020
Administrator

Re: Evaluatie seizoen 2014-2015

Berichtdoor LazioRotterdam » 02 jun 2015, 21:16

Ik ga niet zo'n heel verhaal typen :mrgreen: Maar volgens mij heeft dit team het hoogst haalbare eruit gehaald, zuur dat je zo kort achter roma staat, maar de derde plek is iets waar iedereen vooraf erg tevreden mee geweest was denk ik. Ook in de Coppa hebben we goed gepresteerd, alleen erg zonde dat we er uiteindelijk net naast grijpen. Hoogtepunt van het seizoen waren voor mij de wedstrijden tegen napoli. Die van zondag en die in de Coppa. Dieptepunt de twee wedstrijden tegen de buren. Speler van het seizoen Stefan de Vrij, had niet verwacht dat die zich zo goed staande zou houden in z'n eerste seizoen :klap: Volgend jaar hopen op het bereiken van de poulefase CL, maar dat zal erg lastig worden. Verder de derby's winnen en Europees voetbal halen en ik ben tevreden :klap:
LazioRotterdam

Berichtdoor lazio030 » 02 jun 2015, 23:10

Mooie comment lazio 020, ben het ook vrijwel volledig met je eens.

De Vrij, Candreva en Anderson de 3 beste spelers, tevens alledrie in het elftal van het jaar van de serie A!
Daarbij de kanttekening dat de vrij op zn eerste 3 wedstrijden na constant hoog niveau heeft gehaald en toen die geblesseerd was zag je hoe erg die werd gemist. Voor zn blessure speelde Mauricio ook een stuk beter dan zonder de vrij.

Anderson heeft na de kerst een maand of 1,5-2 gehad waar echt elk balcontact fenomenaal was. Alles lukte en overal kwamen (in)direct goals uit. Dat ie dat niet kon volhouden was niet zo gek, maar helaas erg teruggevallen afgelopen maand. In de derby durfde die geen actie te maken. In de wedstrijd tegen napoli beslissend balverlies bij of beide goals of een goal en die bal van de lijn. Heb het even niet meer precies op mn netvlies... iig te vaak dom balverlies op plaatsen waar het niet mag en in een wedstrijd waar het niet mag.

Desondanks goud in handen met deze jonge topspeler met langdurig contract.

Candreva wat dat betreft constanter. Heeft in de eindfase van het seizoen, de belangrijke fase met moeilijke tegenstanders, de kar getrokken.

Nieuwelingen basta, Parolo en Djordjevic hebben het ook prima gedaan. Basta wel een mooie machine op rechts, blijft maar gaan. Soms te slordig en dom balverlies, maar wel een goede kracht. Parolo ms wel de meest ondergewaardeerde speler. Wat een prima eerste seizoen en qua goals in de dubbele cijfers. Alleen die rode kaart van zondag was wel een smet. Erg dom om je team zo in de steek te laten op zo'n moment.
Djordjevic voor zn blessure prima, daarna helaas niet zoveel kunnen laten zien. Eeuwige pech met zn schot op beide palen in de finale van de coppa.

Verder van mijn kant in het bijzonder credits naar de clibleiding en de ts. De ts heeft er een mooi team van gemaakt. Uitgebalanceerde ploeg en erg goed voetbal. Initiatiefrijk, aanvallend en met opbouw van achteruit.. normaal gesproken dan. Onze doelcijfers liegen er ook niet om. En dat na een matig seizoen als afgelopen jaar.
Tevens hebben we prima aankopen gedaan. De Vrij als beste voorbeeld, maar ook Parolo, basta en Djordjevic bleken prima versterkingen. Komend seizoen graag weer zulke slimme aankopen. Zoals 020 al aangaf, er vertrekken dure krachten en de basis van dit team lijkt me te blijven bestaan. Graag een nieuwe Klose halen en een 2e de vrij voor naast Stefan.
lazio030

Berichtdoor LF » 07 jun 2015, 10:56

Mooie samenvattingen :klap: - weinig aan toe te voegen bijgevolg.

Knap seizoen, veel genoten, inderdaad enkele teleurstellingen (2x derby, verloren finale), maar niettemin: mooi!

Wat een prachtig team eigenlijk, en dan vooral omdat het een (h)echt team is. Die truitjes ook, zoals gezegd kon je er maar op verliefd zijn. En de achterban ook enorm. De terugkomst vanuit Napels, tot twee maal toe, eerst drieduizend man en dan tienduizend fans... Uniek!

Grazie Lazio! av2
ViVO LA ViTA COSi ALLA GiORNATA CON QUELLO CHE DA'
SONO UN ULTRAS E ALLORA Mi BASTA LA MiA LiBERTA'
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor Rocchi » 09 jun 2015, 19:43

Ik vond het erg mooi om te zien dat we in alle wedstrijden de eerste 45 minuten volledig druk zijn gaan zetten op de tegenstander om maar de bal te willen veroveren. Niet afwachten, maar vol er voor gaan.
Als gevolg hiervan zag je dat we in heel veel wedstrijden snel op voorsprong kwamen en vaak bij rust met minimaal één doelpunt verschil de kleedkamers opzochten. Echter, de eerste 20 minuten na rust zakten we m.i. te ver terug/weg wat resulteerde in tegendoelpunten (merda, I band3 nter).
Verder alleen maar lof voor dit team.

FORZA LAZIO
26-05-2013
'71 LULIC
Rocchi

Berichtdoor Goran_Pandev_01 » 10 jun 2015, 07:14

Mooi seizoen gehad ondanks een één op zes in de derby. Maar ik denk dat iedereen vooraf had getekend om 3e te worden. Er zijn heel was uitblinkers te vinden dit seizoen en spelers die in bepaalde periodes ons naar een hoger niveau hebben getild (Mauri, Anderson, Lulic). En vooral heel veel spelers die ondanks hun beperkingen een heel goed en nuttig seizoen hebben gespeeld. Spelers met het meeste potentieel zijn ongetwijfeld De Vrij en Anderson. En de meest constante dit seizoen waren De Vrij, Parolo en Candreva.

Als ik even vooruit kijk: ergens vind ik het wel jammer dat Klose nog een jaar blijft. Heel veel respect voor de man, maar ik vind niet dat we zijn loon kunnen permiteren voor datgene wat hij brengt op een seizoen. We hoeven wat mij betreft als we ambities hebben voor de CL maar drie spelers te kopen: een centrale verdediger CL-waardig en een aanvaller CL-waardig. En misschien ook een aanvallende middenvelder gezien Mauri stilaan aan vervanging toe is en de spoeling daar dun is. Maar het meeste werk is er (voor de zoveelste keer) weer aan uitgaande zijde om overtollige spelers kwijt te geraken.
Goran_Pandev_01

Berichtdoor LF » 10 jun 2015, 10:08

Misschien cliché, maar ik kan me voorstellen dat een speler als Klose heel belangrijk is voor 'de kleedkamer' en dan vooral voor de jonge spelers. Een echte sportman die respect afdwingt (dankzij palmares én leeftijd). Ik vind het persoonlijk mooi dat hij nog een jaar blijft, z'n uitleg bij het waarom was andermaal pure klasse.
ViVO LA ViTA COSi ALLA GiORNATA CON QUELLO CHE DA'
SONO UN ULTRAS E ALLORA Mi BASTA LA MiA LiBERTA'
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor Laziale020 » 10 jun 2015, 13:32

LF schreef:Misschien cliché, maar ik kan me voorstellen dat een speler als Klose heel belangrijk is voor 'de kleedkamer' en dan vooral voor de jonge spelers. Een echte sportman die respect afdwingt (dankzij palmares én leeftijd). Ik vind het persoonlijk mooi dat hij nog een jaar blijft, z'n uitleg bij het waarom was andermaal pure klasse.

Eens. In eerste instantie was ik hem liever kwijt dan rijk, maar afgelopen seizoen was hij zo sterk en toonde hij zoveel inzet en passie. Daarnaast blijft hij (op menselijk vlak) een uithangbord van de club band3
Laziale020
Administrator

Berichtdoor Brandhout » 20 jun 2015, 12:40

Perfect beeld hierboven qua spelers etc. Ben vooral blij met de terugkeer van Lazio als club & team & fans in zn geheel. Seizoen hiervoor was natuurlijk een groot drama met na de winter lege tribunes en shit elke keer.
En dan valt dit seizoen alles op zn plek. Ik lees over teleurstellingen qua derby, inter uit en juve voor de coppa, maar vergeet niet dat dat geen flauwe potjes zijn en dus altijd een dubbeltje op zn kant. Da's over 100 jr bij wijze van spreken nog steeds zo. Tuurlijk baal je bij verlies maar heb volop genoten van Inter thuis met 9 man, de heerlijke derby goals van mauri, anderson en djordjevic en de geweldige grinta tegen Juve in de finale! :klap:
Bovendien zorgt het lijden ervoor dat het winnen uiteindelijk zoeter smaakt av1 zoals mijn nummer 1 in mijn lijst was:

1: napoli uit 2-4 hier zat alles in. Gerechtigheid
2: juve coppa: een Lazio met hart en ziel tegen een van de beste teams van de wereld; om trots op te zijn.
3: adelaarsshirt. Samen met ons spel is het imago van Lazio ineens 180 graden gekanteld!
4: de choreo in de thuisderby. Wow! Toen kon het voor mij al niet meer stuk. Kippenvel allover the place
5: napoli uit coppa return1/2 finale; Lulic deel 2!
6: Viola thuis 4-0; showtime!
7: 40-50k in olimpico tegen verona, chievo, empoli en inter. Oude tijden herleven! Het kan dus wel av2
8: Genoa uit, wat een sterk Lazio! Toch 1-0 verliezen.
9: Inter thuis; 9 tegen 12 en toch bij een 1- 1 stand gaan voor de winst. Dat is durf!
10: derby 2-2; het eerste besef in januari 2015 dat we niks minder zijn dan Riomma. Integendeel..
Brandhout
Administrator

Keer terug naar Algemeen