Ultras

Bespreek hier alles over de eerste club van Rome

Ultras

Berichtdoor LF » 20 mei 2009, 10:53

De groep 'Ultras Romani' zou ermee gestopt zijn. Een jaar ofzo terug werd hun bus op een autostrade aangevallen door ultras van Napoli, die met de auto waren. De groep heeft zich niet verdedigd, en heeft uiteindelijk zelfs de nummerplaten van de Napoletani doorgegeven aan de politie, waardoor die jongens in de komende vijf jaar (dacht ik) geen stadion binnen mogen.

Daarop is er heel wat onenigheid ontstaan op de Curva Sud. Een deel van het onderste deel van Sud is zelfs verhuisd naar de Curva Nord, er werd onderling ook al vaak gevochten, onder meer in Milaan. Heel wat groepen eisten dat Ultras Romani ermee zou stoppen (ook omdat het meer een bedrijf is dan een ultras-groep) - en overlaatst zou het opnieuw tot een flinke discussie zijn gekomen tussen de leider van Ultras Romani en die van Fedayn - die meteen eiste dat de groep zou opgeheven worden.

En inderdaad, afgelopen weekend geen bache van Ultras Romani, wel een doekje met 'work in progress':

Afbeelding
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor LF » 20 mei 2009, 10:58

Stukje dat ik vertaald heb:

MENTALITA' ULTRAS

De echte ultra' is hij die steevast gelooft in iets en dat altijd zal verdedigen, ongeacht de moeilijkheden en de gevaren. Het is niet hij die ingaat op het hoogste bod, maar hij die trouw blijft aan zijn groep en zijn bache. De echte ultra' maakt vriendschappen gebaseerd op fundamentele waarden en doet niet aan verraad of achter de rug praten. Hij geeft niet op en kan niet gestopt worden. Hij vecht tot de laatste adem en wanneer z'n maat in gevaar is loopt hij niet weg, maar helpt hij hem om beiden te redden. De echte ultra' wil niet de beste zijn, maar hij demonstreert met eer dat hij deze titel verdient, wetende dat een man van waarde niet praat, maar doet. De fundamentele eisen voor het zijn van een ultra' zijn loyaliteit, eer en passie. Zonder deze ben je een onzeker iemand in een volk van echte vechters. Want 'gloria' is geboren uit de heldendaden van mannen die niet bang waren om hun leven te geven voor hetgeen waarin ze geloven.

Ultras is een breuk. Een breuk met de gewoontes en het conformisme van de maatschappij, een breuk met de hindernissen en de vooroordelen, met de job, de familie. De vrijheid om iets te zijn wat niet gelimiteerd is tot een serie van gedragingen gecodeerd in het dagelijkse leven. Ultras is een overdrijving, die niet per se op een negatieve manier moet bekeken worden. Het is een overdrijving van vriendschap, van samenhang, de divisie van elk soort ervaring. Een overdrijving van een totaal bevredigend leven.

Ultras is actie en organisatie. Het is de creatie van een groep personen, gebaseerd op de fundamentele waarden van vriendschap en respect, passie en instinct, de wil om anders te zijn dan de anderen. Vanuit deze diepe wortels komt de onverbiddelijke liefde voor het truitje en de stad voort. De woede en wens tot confrontatie met zij die de andere kleuren liefhebben.

In Basso a Destra tijdens de derby - "moord, arrestaties, infamita. Niks zal ons stoppen."

Afbeelding

Brigate S. Giovanni Lazio - "Ze praten achter onze rug in de straten, ze zijn bang om ons tegemoet te komen. Als antwoord hebben wij van de Brigate de riem uit onze jeans getrokken."

Afbeelding

Roma aan Lazio - "nu je honderd jaar oud bent, is het tijd dat je weet wiens kind je bent":

Afbeelding

Lazio aan Roma -

"Rome 1900 (oprichting SS Lazio): 400.000 inwoners. Echte Romeinen.
Rome 1927 (oprichting As Roma): bordelen, immigranten, hoeren,...
Rome 1980: buitenlanders.
het is tijd dat je weet wiens zoon jij bent."

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LF op 14 sep 2010, 09:52, in totaal 1 keer bewerkt.
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor LF » 20 mei 2009, 11:04

Groepje Laziali in Livorno, Gabriele rechts, met bijl :D :cry::

Afbeelding

Napoletani - 'Avanti Ultras!':

Afbeelding

Onderste deel van de Curva Sud, voor de problemen met Ultras Romani. Zij staan nu op Nord:

Afbeelding

Doriani:

Afbeelding

Atalanta in Genoa:

Afbeelding

Frosinone, in Lecce:

Afbeelding

Casuals Piacenza:

Afbeelding
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor GoodFellas » 20 mei 2009, 12:11

U wordt weer vriendelijk bedankt voor deze fantastische bijdrage, LF!

AVANTI ULTRAS!
Afbeelding
BOIA CHI MOLLA
GoodFellas

Berichtdoor GoodFellas » 20 mei 2009, 12:20

LF schreef:Lazio aan Roma -

"Rome 1900 (oprichting SS Lazio): 400.000 inwoners. Echte Romeinen.
Rome 1927 (oprichting As Roma): bordelen, immigranten, hoeren,...
Rome 1980: buitenlanders.
het is tijd dat je weet wiens zoon jij bent."

Afbeelding

Overigens zijn deze doekjes echt geniaal! Daarom nog een maar een keer, omdat ze zo mooi zijn en bovendien de WAARHEID!
Afbeelding
BOIA CHI MOLLA
GoodFellas

Berichtdoor NonMollareMaix13 » 01 jun 2009, 01:02

Een Ultra-groep die verhuist naar het territorium van de aartsvijand. :roll:
" Se i ragazzi sono uniti, non saranno mai sconfitti..! "
NonMollareMaix13

Berichtdoor LF » 01 jun 2009, 22:08

NonMollareMaix13 schreef:Een Ultra-groep die verhuist naar het territorium van de aartsvijand. :roll:

De historie van de Lazio ultras begint ook op de Curva Sud hoor. :wink:

Die jongens van Roma die naar Curva Nord zijn getrokken zijn nu net de
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor NonMollareMaix13 » 02 jun 2009, 00:30

Akkoord dat dat in de geschiedenis zo was, maar dat ze nu nog veranderen van tribune? Enfin, ik heb er toch mijn bedenkingen bij. Hoe zit die geschiedenis trouwens juist in elkaar?
NonMollareMaix13

Berichtdoor LF » 02 jun 2009, 00:50

NonMollareMaix13 schreef:Akkoord dat dat in de geschiedenis zo was, maar dat ze nu nog veranderen van tribune? Enfin, ik heb er toch mijn bedenkingen bij. Hoe zit die geschiedenis trouwens juist in elkaar?

Die jongens willen de "pure" levenswijze van 'ultras' naleven, en kunnen bijgevolg niet (moeilijk) samen staan bij groepen die dat niet doen. Ultras is niet zomaar iets, het is een manier van leven - en de manier waarop verschillende groepen (bvb Ultras Romani) te werk gingen had niks meer met 'ultras' te maken. Sud of Nord, wat maakt het ook uit. Tuurlijk is voor onze ultras 'Curva Nord' iets magisch, maar zij hebben wel hun redenen.

Avanti ultras!
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor NonMollareMaix13 » 02 jun 2009, 20:48

Daar volg ik u in. 't Is logisch dat een echte Ultra-groep zich wil distanti
NonMollareMaix13

Berichtdoor LF » 03 jun 2009, 10:13

Laatste wedstrijd van het seizoen, Juve-Lazio:

Afbeelding

Doekje van IRR tegen de 'Tessera del Tifoso' die ze willen invoeren in Itali
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor Laziale020 » 03 jun 2009, 12:55

Soort van clubcard??
Laziale020
Administrator

Berichtdoor LF » 03 jun 2009, 15:41

Laziale020 schreef:Soort van clubcard??

Als ik me niet vergis, een kaart waardoor iedereen die ooit (!) een stadionverbod heeft gehad, nooit (!) nog een stadion binnen mag. En als je weet dat je tegenwoordig voor een te luide scheet een paar maand mag thuisblijven, is het een wanhopige poging om het hooliganisme aan te pakken. Dat de politiek eens investeert in degelijke stadions, in plaats van iedereen over
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor NonMollareMaix13 » 03 jun 2009, 20:45

Dus, als ik het goed begrijp, willen ze een stadionverbod altijd levenslang laten gelden? Dat zou toch te belachelijk voor woorden zijn.
NonMollareMaix13

Berichtdoor LF » 03 jun 2009, 20:49

NonMollareMaix13 schreef:Dus, als ik het goed begrijp, willen ze een stadionverbod altijd levenslang laten gelden? Dat zou toch te belachelijk voor woorden zijn.

Ik denk het, ja. Als er iets op je strafblad staat - van vorig jaar of van tien jaar terug - kunnen ze je weigeren voor zo'n kaart, en kan je dus de uitmatchen vergeten. Maar neem me niet op m'n woord, ben niet zeker hoe het precies in elkaar zit - maar
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Volgende

Keer terug naar Algemeen