Sfeerverslag BMG - S.S. Lazio 1900 (13/08/2016)

Bespreek hier alles wat niets met Lazio te maken heeft

Sfeerverslag BMG - S.S. Lazio 1900 (13/08/2016)

Berichtdoor Laziale020 » 26 sep 2016, 20:32

Met de bus naar bier en bratwurst

Door lazio030

Afbeelding

Zaterdag 13 augustus zou ons aller Lazio een oefenwedstrijd spelen tegen de Duitse vrienden uit Mönchengladbach. Na twijfelachtige maatregelen tegen de vrees voor ongeregeldheden in Bremen, enkele dagen voor deze pot, was de hoop dat op zaterdag de 13e een grote afvaardiging Olanda Ultras Lazio tóch zijn opwachting kon maken in Duitsland. Gelukkig bleek niks minder waar; er zou een groep van 6 Olandesi afreizen. Samen met 3 Italiaanse boys, die een cultureel tripje door Nederland aan het maken waren en via de Italiaanse versie van Grindr contact hadden gelegd met onze Eelco, werd er een heuse bus gevuld.

De dag begon al vroeg. Omstreeks 9.30 uur had ik afgesproken op Amsterdam Zuid met Eelco en Rein om gezamenlijk richting Driebergen-Zeist te treinen. Na een goed weerzien sinds lange tijd en een luidruchtige, vroege treinreis kwamen we aan in het pittoreske niemandsland tussen Driebergen en Zeist in, alwaar onze nestor David al stond te wachten met de gehuurde bus. In korte tijd was de groep hier zo goed als compleet. David, Eelco, Rein, Salem, de drie Italianen en ik zouden via Stramproy naar Mönchengladbach rijden. In Stramproy zouden we de groep voor vandaag completeren met onze limbo, Sander.

Afbeelding

Iedereen was goedgemutst voor deze dag. Het komt natuurlijk niet vaak voor dat we onze club op slechts 2 uurtjes rijden kunnen aanschouwen. Met een aantal biertjes en Borghetti in de bus vertrokken we op weg naar heuvelachtig Limburg. In de bus blijken de Italianen erg verschillend te zijn. Één is zo’n grote fan van de Nederlandse Jupiler League dat ‘ie moeiteloos kon opnoemen wat FC Den Bosch – Fortuna Sittard van het seizoen 2013-2014 was geworden. Één was fervent Lazio supporter, iets wat mij natuurlijk kon bekoren. De derde…. Tsjah, heeft die iets gezegd eigenlijk? Een bijzonder mannetje.

Na een kleine tussenstop kwamen we aan in Stramproy. Hier werden de eerste groepsfoto’s van de dag vast gemaakt; de voltallige groep voor de bus met de ‘Cohors Batavorum’ banner. Sander had zich goed voorbereid, want een koelbox vol heerlijke koude biertjes werd aan boord meegenomen. Hiermee waren we klaar om ons via de Limburgse binnen weggetjes richting Duitsland te begeven. Helaas waren we door de tijd gedwongen om direct richting Borussia Park te rijden en konden we niet eerst even het stadje in. Bij het stadion was echter al volop activiteit, ook al was het nog geruime tijd tot de aftrap. Overal stonden standjes met bratwurst en bier. Iets wat ons natuurlijk bijzonder goed kon bekoren. Tevens was er op het plein voor het stadion een soort open dag aan de gang, waardoor het al gezellig druk en levendig was. We besloten om ons maar tussen de Duitsers te begeven en wat worsten te gaan eten en biertjes te drinken. Hierbij werd nog even kort bijgepraat met John, een andere Nederlandse Laziale en lid van het forum, die op eigen gelegenheid was afgereisd.

Afbeelding

Toen de wedstrijd naderde besloten we het stadion te betreden. We zaten helaas wat verspreid over de hoofdtribune, door het individueel aankopen van de kaarten. Ik zat in ieder geval alleen, een vak naast de rest van de groep. Het was heerlijk toeven in het stadion. Ik zat vol in het zonnetje, op rij 5 dus vlak aan het veld. Over de wedstrijd zelf kan ik kort zijn. Het was een echte oefenwedstrijd tussen een ploeg die een paar dagen erna een belangrijke Champions League kwalificatie had en een Italiaanse ploeg (nooit geïnteresseerd in een oefenpotje). Volgens mij hebben we weinig gecreëerd, maar goed het voetbal was toch bijzaak op deze dag.

Achteraf bleek dat ik tijdens de eerste helft was gebeld door de rest van de groep en dat ik gewoon bij hen kon gaan zitten. Tijdens de rust besloot ik toch maar op expeditie gegaan. De meesten bleken richting uitvak te zijn gegaan, om zich aan te sluiten bij enkele tientallen Laziali die aanwezig waren. Eelco en ik besloten om lekker in het zonnetje te blijven zitten. Ook in de 2e helft was er weinig te beleven. Er werd natuurlijk flink gewisseld, wat het voetbal nooit ten goede komt. Uiteindelijk resulteerde dit in een saaie 0-0. Maar zoals gezegd, voetbal is bijzaak tijdens dit soort tripjes.

Na de wedstrijd was het wat zoeken om weer allemaal bij elkaar te komen. Ik stond met Eelco een tijdje op de rest te wachten, toen hij besloot om even bij de hoofduitgang te posten om zijn idool Hoedt te ontmoeten. Toen de rest naar de verzamelplek kwam gelopen besloten we om Eelco op te zoeken bij de hoofduitgang. Daar kwamen de Nederlandse spelers Hoedt en De Vrij even buurten met wat familie en vrienden, zoals Feyenoordkeeper Hahn. Enkele jongens roken hun kans schoon om met Hahn, Hoedt en De Vrij op de foto te gaan en een praatje te maken. Vanaf een afstandje zagen we de rest van de spelers de bus opzoeken en het was voor ons ook weer tijd om naar onze bus te lopen. We hadden het plan gevat om vlak over de grens in Roermond nog een hapje te gaan eten om de dag gezamenlijk af te sluiten.

Afbeelding

In Roermond bleek er gelukkig nog een heerlijk zonnetje te schijnen en was er plek voor 9 man op het terras. Er werd een prima hap gegeten, wat grappa gedronken en tot slot werd Rein zijn ware geaardheid ontdekt door een medewerkster van de tent. Ze had duidelijk haar stoute schoenen aangetrokken en vroeg onze Amsterdammer of ze een brutale vraag mocht stellen. Hij voorzag al een date met de Roermondse schone en hapte gretig. Zijn gezicht bedrukte echter plots toen ze hem vroeg of hij op mannen valt. Ze had namelijk een vriend die wel een oogje op hem had laten vallen. Hilariteit alom natuurlijk.

Uiteindelijk was het tijd om op te stappen. Het werd al laat en we bevonden ons nog in Zuid-Limburg. Na Sander thuis afgezet te hebben, werden de treinreizigers op Den Bosch uit de bus gegooid om nog binnen de avonddienstregeling thuis te komen. Rond een uur of 23:00/23:30 zat het reisje voor mij erop en was ik weer terug in Amsterdam. Ik kan terug kijken op een zeer geslaagde dag. Leuk om Lazio te zien, maar vooral mooi om een dag met de Olanda Ultras Lazio op pad te gaan. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar! Op naar de voorbereiding op volgend seizoen, of natuurlijk nog beter een Europese wedstrijd in Nederland, Belgïe of Duitsland!

band3
Laziale020
Administrator

Re: Sfeerverslag BMG - S.S. Lazio 1900 (13/08/2016)

Berichtdoor Laziale020 » 26 sep 2016, 20:51

Bedankt voor het schrijven Frank! Was een heerlijk tripje inderdaad :mrgreen: av1

Giannichedda schreef:Mooi verhaal. Was Rica Kishna niet van de partij? Of zat hij als eerste in de bus met zijn koptelefoon en zonnebrilletje?

Meneer was inderdaad via de achteruitgang de bus ingevlucht samen met z'n partner in crime Lukaku :roll:
Laziale020
Administrator

Berichtdoor Brandhout » 26 sep 2016, 21:47

av1
Brandhout
Administrator

Berichtdoor TCD » 27 sep 2016, 21:21

Brandhout schreef:av1

av1 :klap: av1
Liberté, Egalité, Lazialité
TCD
Administrator

Berichtdoor SSLazio » 27 sep 2016, 23:11

Leuk verslag! av3 av1
SSLazio

Keer terug naar Chat