Welke club in eigen land?

Bespreek hier alles wat niets met Lazio te maken heeft

Re: Welke club in eigen land?

Berichtdoor LF » 04 jun 2013, 08:53

Nick13 schreef:Bedankt, makker. Daar is weldegelijk over gepraat, eigenlijk was dat de eerste en enige optie. Er is contact geweest met mensen van Beveren die dat gedaan hebben, maar die zouden het nooit een tweede keer doen. Financieel is dat quasi onhoudbaar, toch als je wat ambitie hebt. Bovendien, als je iedereen bezig hoort zouden ze allemaal zonder twijfel komen kijken, zelfs zodanig dat je aan meer volk zit dan in eerste klasse. In het begin is zo'n initiatief mooi ook, maar na verloop van tijd? Het gaat over vierde provinciale hè, dat gaat echt nergens meer over. Na één of twee jaar zullen er veel afhaken, als het 'nieuwe' er vanaf is. Ik zie ons al zitten in gemeenten waar echt niemand ooit van heeft gehoord. Bovendien zitten er aan stamnummer 13 toch aardig wat schulden en intresten verbonden. Bij Beveren kunnen ze dan nog spelen in hun oude stadion, daar kunnen wij met 't Stad zelfs nog ni over praten en ook bij de Bond moet je als Beerschotter/Antwerpenaar op weinig goodwill rekenen. Ik merk bij de jongeren dat zij er veel meer een probleem van maken dan de ouderen, wat ik op zich vreemd vind. Zij willen volledig hun schouders onder dit project zetten, daar waar er bij de jongeren toch twijfels zijn. Nu goed, langs de andere kant begrijp ik de oude gasten ook wel. Voor hen is het al sinds G. Beerschot een fake en kunstmatig gedoe, dus of het nu met Germinal of Wilrijk is, dat zal hen worst wezen. En op zich... Ik merk heel veel kritiek van buitenaf, deels terecht natuurlijk want ethisch is het niet correct, wel integendeel, maar het stoort mij wél dat dat van mensen komt die nooit hun club hebben moeten afgeven, laat staan twee keer. Die zouden beter hun grote bek houden want met dit project wilden de fans enkel redden wat er te redden viel, ook al is dat dan bitterweinig. Die roepers zouden in ons geval net hetzelfde proberen. En da's uiteraard niet op jou bedoeld, LF.

Bedankt voor je reactie. En persoonlijk, voor jou dan, het gevoel? Wilrijk? Leeft het nog voor jou? 't Zal nooit meer hetzelfde zijn natuurlijk, neem ik aan...

Afbeelding

:klap:
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor Nick13 » 04 jun 2013, 18:40

Ik had het ook graag allemaal anders gezien natuurlijk, dat spreekt voor zich. Maar als je het meemaakt je club te verliezen - laat staan twee keer op amper vijftien jaar tijd - wil je er alles aan doen om te redden wat er te redden valt, ook al is het ethisch niet correct én is het beter om de naam eindelijk de rust te geven waar hij recht op heeft. We zijn momenteel wel de eerste club in België waar fans/harde kern mee in de Raad van Bestuur zit, op zich ben ik daar wel gelukkig mee. Weliswaar op een (nu nog) lachwekkend sportief niveau, maar toch. Dit project zal vallen of staan met de supporters, dat is nu al duidelijk. Op zich heb ik dan wel zin om me er mee achter te zetten, ook al is het met een dubbel gevoel. Het is wel de bedoeling om op termijn (weer eens) terug Beerschot alleen te worden, in mauve-witte mét stamnummer 13, dat men/Paul Nagels zou willen terugkopen. Daar is ook al mee gesproken met de mensen van Wilrijk en op termijn willen ze daar aan meewerken, ook zij weten dat voor een club als die van hun het met de tijd onhoudbaar wordt. Als je ziet dat we op de eerste drie dagen 2.300 abo-aanvragen hebben, terwijl Wilrijk vorig seizoen voor gemiddeld 38 (!) betalende fans speelde, tja. Enfin, er zijn veel pro's (eigen vervoer, geen voetbalwet, alles kan en mag, back to basics,...) en contra's (ethiek, geloofwaardigheid,...), maar zolang dezelfde bekende gezichten die tribunes bevolken zal je altijd blijven gaan, de rest kan me eigenlijk gestolen worden.
Nick13

Berichtdoor Nick13 » 11 jun 2013, 08:21

En we naderen ondertussen de 4.000ste aanvraag. Ja, jongens... Eerste provinciale, haha. Ik ben vooral benieuwd hoe de politie dat gaat oplossen en dan al zeker bij uitwedstrijden. Volgens de voetbalcel gaan ze het systeem van GAS-boetes hanteren in plaats van de voetbalwet, die daar niet geldt. Veel gekker moet het toch niet worden, denk ik.
Nick13

Berichtdoor CURVA NORD » 15 jun 2013, 11:03

mag wilrijk-beerschot nu op het kiel spelen ? of in stadion van wilrijk ?
BOIA CHI MOLLA
CURVA NORD

Berichtdoor Nick13 » 16 jun 2013, 14:42

Normaal gesproken op het Kiel, zeker de eerste wedstrijden. Binnenkort wordt er opnieuw gesproken met het stadsbestuur. De bedoeling is om dan elke twee weken het stadion te huren voor één dag, geen permanente concessie zoals vroeger het geval was. De vroegere huurprijs (cfr. €265.000/jaar) is niet te betalen zonder TV-gelden en dergelijke, ondanks dat sommigen denken dat we daar jaren gratis hebben gespeeld. Daar zal men dus moeten over onderhandelen.
Nick13

Berichtdoor CURVA NORD » 17 jun 2013, 18:56

ik hoop dat wilrijk - beerschot snel weer eerste klasse of tenmiste 2 kl of derde klasse speelt , want prov en 4 de klasse is helemaal niks , zeker als je er telang in blijft plakken , en dan zullen de fans afhaken denk ik
BOIA CHI MOLLA
CURVA NORD

Berichtdoor Nick13 » 17 jun 2013, 19:32

Klopt, absoluut. Dit jaar moet je die provinciale reeks volledig aan diggelen spelen, anders gaan er héél veel (terecht) afhaken. Dit gaat nergens meer over natuurlijk. Het is de ambitie om twee keer op rij kampioen te spelen, daar doen ze nu ook de aankopen voor. Maar we weten echter allemaal dat een ploeg kopen niet werkt, toch niet op korte termijn, zelfs niet bij de PSG's en City's in het huidige voetbal. Enfin, de ervaring leert mij: weer veel grote ambities, maar er zal wederom niets van terecht komen.
Nick13

Berichtdoor CURVA NORD » 12 aug 2013, 15:21

Ik was met vrienden Antwerp - Aalst gaan kijke , ik moet zegge , de beste sfeer ooit , die ik heb meegemaakt
BOIA CHI MOLLA
CURVA NORD

Berichtdoor TCD » 12 aug 2013, 17:34

CURVA NORD schreef:Ik was met vrienden Antwerp - Aalst gaan kijke , ik moet zegge , de beste sfeer ooit , die ik heb meegemaakt

Tip: bezoek eens een derby. Einde bericht.
Liberté, Egalité, Lazialité
TCD
Administrator

Berichtdoor CURVA NORD » 18 aug 2013, 14:49

Ik bedoelde in België
BOIA CHI MOLLA
CURVA NORD

Berichtdoor DiCanio9 » 02 nov 2013, 20:38

Ik wil graag alle Vitesse-supporters op dit forum van harte feliciteren met de overwinning vanavond. :klap: :mrgreen:
S.S. LAZIO - Padroni di Roma. Distinti saluti...romani !
DiCanio9
Moderator/Winnaar Lazio Pool 10/11

Berichtdoor TCD » 03 nov 2013, 13:32

DiCanio9 schreef:Ik wil graag alle Vitesse-supporters op dit forum van harte feliciteren met de overwinning vanavond. :klap: :mrgreen:

Grazie!
Liberté, Egalité, Lazialité
TCD
Administrator

Berichtdoor Nick13 » 03 nov 2013, 20:19

:klap: av3 :mrgreen:
Nick13

Berichtdoor Lazio076 » 27 nov 2013, 20:31

Hooligans hebben weer eens van zich laten horen in nederland, deze keer stonden ze supporters op te wachten bij de trein: http://www.indehekken.net/news/actueel/ ... n-beesten/
Echt ongelofelijk dat ME volk.. een vrouwelijke steward het ziekenhuis in geslagen, met paarden op een groep ingesloten supporters inrijden, supporters met bijtwonden etc.
Hier nog meer fotos: http://www.f7breda.nl/index.php?pid=fot ... 14&dir=438
Lazio076

Berichtdoor pazke » 22 jan 2014, 01:04

ff de draad weer oppikken op Daknam, was ff geleden
vrijdag KSC Lokeren v Standard... en dinsdag halve finale Beker : KSC Lokeren v Oostende... 2 x presente !

Afbeelding
pazke

VorigeVolgende

Keer terug naar Chat