Raid op Beerschotcafé

Bespreek hier alles wat niets met Lazio te maken heeft

Raid op Beerschotcafé

Berichtdoor Nick13 » 03 aug 2010, 15:35

Zondagnacht, na de wedstrijd Genk - Beerschot, werd Café Stadion, allicht wel bekend bij enkele, aangevallen door, uiteraard, allochtoonse jongeren. Al jaren heerst er gespannen sfeer rond het stadion tussen beide groepen, maar dit was werkelijk laf. Aanvallen met een verkeersbord, staven, stenen, maar wel niet durven bijven staan en wachten tot zo goed als alle jongens huiswaarts waren. Ik lag zelf net in bed toen ik telefoon kreeg, want had de wedstrijd gevolgd in het café. Benieuwd of Dhr. Janssens, burgemeester van Antwerpen, en zijn korps nu ook even efficiënt zullen optreden. Ik heb er weinig hoop op, wetende dat na de rellen van vorig jaar na Beerschot - Mechelen, ook enkel jongens van Beerschot gestraft werden, terwijl onze allochtoonse 'vrienden' uiteraard vrijuit gingen. Ook wetende dat het net zij waren die, net als nu, het café aanvielen. Een tijd geleden deden jongens van Anderlecht quasi hetzelfde in een Brussels supporterscafé van Brugge. Die jongens werden na amper enkele dagen uit bed getilt door het interventie-team van de politie, benieuwd of ze nu hetzelfde doen, want op de beelden zijn er veel te herkennen.

http://www.youtube.com/watch?v=3hvMpZ0NOWg

Afbeelding

Voor diegene die Marc kennen, dit is hij uiteraard niet.

Enkele andere krantenkoppen vanop 't Kiel:

- Amokmakers spuiten traangas en delen klappen uit in café.

- Vandalen bekogelen auto's met bakstenen op Kiel.

- Ruiten Den Tir alweer vernield.

- Man krijgt rake klappen van overvallers op straat.

- Vrouw slachtoffer van handtasdiefstal in Kielpark.

- Trio schuldig aan moord op het Kiel.

- Nieuwe ruit Den tir al na één dag door vandalen bekogeld.

Rode luis en communist Janssens zal dit allicht weer met de mantel der liefde bedekken, want het zijn zijn kiezers.

Uw eigen stad, volk en club zo laten verkrachten voor stemmen, een schande!
Nick13

Re: Raid op Beerschotcafé

Berichtdoor CURVA NORD » 03 aug 2010, 20:10

hopelijk pakken ze daders terug !!!
BOIA CHI MOLLA
CURVA NORD

Berichtdoor drake1900 » 04 aug 2010, 14:46

ik kom zondag na feyenoord utrecht onmiddelijk naart kiel! :twisted:
drake1900

Berichtdoor Nick13 » 04 aug 2010, 15:11

Er zal een enorme politie-eenheid zijn, zowel in gevechtskledij als stille. Ook niet vergeten dat in Antwerpen, enkel daar, een perimeterverbod geld voor mensen met verbod. Ik vermoed dat er weinig zal gebeuren, toch niet vlak voor of na de wedstrijd, al kan het uiteraard wel plotseling escaleren. Veel jongens kunnen het zich niet permitteren, zeker niet door de zware straffen in het verleden. Gevolg zal het sowieso krijgen, vroeg of laat.
Nick13

Berichtdoor Lazionulzevenzeven » 08 aug 2010, 13:15

Vind het allemaal wel vervelend voor de betrokkenen, maar dit heeft geen meerwaarde voor mij.
Spaccarotella pezzo di merda
Lazionulzevenzeven

Berichtdoor Nick13 » 09 aug 2010, 15:10

Geen probleem, mss interesseert het anderen wel, vermits zij af en toe eens tot op 't Kiel komen of toch sympathie hebben voor Beerschot, vandaar dat ik het hier heb gezet. U bent dan ook zeker niet verplicht te reageren.

Ondertussen één dader opgepakt.
Nick13

Berichtdoor Squadrismo » 02 sep 2010, 14:34

Jullie hebben toch een vriendenband met ajax? Vraag hen eens gezellig langs te komen.. :lol: Hopelijk krijgen jullie ze te pakken
Squadrismo

Berichtdoor GoodFellas » 02 sep 2010, 21:33

Squadrismo schreef:Jullie hebben toch een vriendenband met ajax? Vraag hen eens gezellig langs te komen.. :lol: Hopelijk krijgen jullie ze te pakken

Dat was alleen in de tijd dat ze een soort van satellietclub van ajax waren. Volgens mij is er toen ook nooit sprake geweest van een vriendschapsband. Enkel de binding met de clubs was er. En gezien de soort aanhang van Beerschot lijkt me het ook zeer onwaarschijnlijk... Zeker ook als je bedenkt dat ajax en anderlecht vriendjes zijn.
Afbeelding
BOIA CHI MOLLA
GoodFellas

Berichtdoor LazioRotterdam » 02 sep 2010, 21:39

GoodFellas schreef:
Squadrismo schreef:Jullie hebben toch een vriendenband met ajax? Vraag hen eens gezellig langs te komen.. :lol: Hopelijk krijgen jullie ze te pakken

Dat was alleen in de tijd dat ze een soort van satellietclub van ajax waren. Volgens mij is er toen ook nooit sprake geweest van een vriendschapsband. Enkel de binding met de clubs was er. En gezien de soort aanhang van Beerschot lijkt me het ook zeer onwaarschijnlijk... Zeker ook als je bedenkt dat ajax en anderlecht vriendjes zijn.

En dat royal antwerp en ajax beide joods zijn
LazioRotterdam

Berichtdoor Nick13 » 03 sep 2010, 19:57

Dat was, zoals GoodFellas al zei, enkel op bestuursniveau het geval, gelukkig maar. In Nederland is er enkel een goede band met Groningen, al moet ik zelf toegeven dat ik persoonlijk wel enige sympathie koester voor Feyenoord en z'n achterban.

Ondertussen zijn een deel van de allochtoonse helden opgepakt een voorgeleid voor de onderzoeksrechter. Keer op keer werd beslist om ze voorlopig vrij te laten, maar het parket ging telkens in beroep, waardoor ze momenteel nog steeds zitten waar ze thuishoren. Verder is het relatief rustig gebleven in en rond het stadion de laatste 2 thuiswedstrijden. Ooit krijgt dit een staartje, vroeg of laat.
Laatst bijgewerkt door Nick13 op 17 jan 2011, 02:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Nick13

Berichtdoor Nick13 » 03 sep 2010, 20:06

LazioRotterdam schreef:
GoodFellas schreef:

En dat royal antwerp en ajax beide joods zijn

Inderdaad, best raar dat het zo gelopen is tussen jullie en hen. Beerschot en Feyenoord had, naar mijn mening, een mooiere combinatie geweest! Zonder de jongens uit het hoge noorden oneer te willen aandoen, uiteraard, integendeel.
Nick13

Berichtdoor Laziale020 » 04 sep 2010, 10:53

Tsja Ajax had destijds 51% van de aandelen van Beerschot in zijn bezit. Het heeft Ajax destijds bakken met geld gekost, maar uiteindelijk heeft het veel geld opgeleverd met spelers als De Mul, Vermaelen, Vertonghen en Aldeweireld. Mijn sympathie voor Beerschot komt daar wel vandaan in ieder geval :)
Laziale020
Administrator

Keer terug naar Chat