Tomorrowland 2011

Bespreek hier alles wat niets met Lazio te maken heeft

Tomorrowland 2011

Berichtdoor Nick13 » 14 jul 2011, 15:10

Jongens van het forum die een bezoekje plannen?

av3
Nick13

Re: Tomorrowland 2011

Berichtdoor tedesc » 14 jul 2011, 23:59

nopeee, wel pukkelpop!
1900
tedesc

Berichtdoor GoodFellas » 15 jul 2011, 12:16

Wat is tomorrowland? Een of ander dancefestival? Dan haak ik namelijk af :mrgreen: Pukkelpop of Graspop zijn festivals die mij meer liggen av3
Afbeelding
BOIA CHI MOLLA
GoodFellas

Berichtdoor drake1900 » 15 jul 2011, 13:14

Nick13 schreef:Jongens van het forum die een bezoekje plannen?

av3

Normaal Vrijdag naar Tomorrowland ,Maar vooral donderdag 18 Augustus naar Pukkelpop voor FOO FIGHTERS 8-)
drake1900

Berichtdoor Nick13 » 16 jul 2011, 18:53

Nee tegen het systeem, nee tegen de repressie !

Mensen met een stadionverbod zijn niet welkom

De burgemeesters van Boom en Rumst treffen ongewone maatregelen om de orde te handhaven tijdens het dancefestival Tomorrowland. ‘Voetbalshirtjes zien we als een vorm van provocatie.'

De zevende editie van Tomorrowland zal van 22 tot en met 24 juli drie dagen lang telkens 60.000 bezoekers verwelkomen in het recreatiedomein De Schorre in Boom. Om de veiligheid te garanderen, heeft de lokale politie in overleg met de gemeentes Boom en Rumst enkele maatregelen genomen die ongezien zijn in het Vlaamse festivalland.

Zo wordt er een samenscholingsverbod ingesteld. Het is verboden om uiterlijke kenmerken te etaleren die uiting geven aan een politieke of ideologische overtuiging. Gedragingen, spreuken, gebaren en kleren die wijzen op lidmaatschap van een georganiseerde groep, zijn ook verboden. ‘Politieke uitdrukkingen die beledigend kunnen overkomen, als racistisch of seksistisch, willen we niet', aldus burgemeester Eddy Huyghe van Rumst.

Huyghe noemt de maatregel preventief. ‘In Nederland en Duitsland zijn problemen gesignaleerd die aangeven dat we preventief moeten denken over mensen die niet voor de muziek komen.' De maatregel is erg ongewoon in de Vlaamse festivalwereld. ‘Bij ons is zo'n verbod niet aan de orde', zegt Yo Van Saet (Rock Werchter). ‘Wat niet wil zeggen dat we zo'n verbod niet zouden toepassen als het nodig is.'

Een tweede maatregel wijst verbazend genoeg in de richting van de voetbalwet. Personen ‘met een stadionverbod' zijn niet welkom in de veiligheidsperimeter in Boom, waartoe ook het terrein van Tomorrowland behoort.

Burgemeester Patrick Marnef van Boom geeft uitleg. ‘Vorig jaar kregen we melding dat twee harde supporterskernen het festivalterrein van Tomorrowland uitgekozen hadden om elkaar te treffen. En dat was niet vriendschappelijk, nietwaar. We hebben dat fenomeen toen kunnen beheersen, en de heren de uitgang gewezen. Maar ik heb om die reden de toepassing gevraagd van de voetbalwet.'

Het ging om de kernen van Club Brugge en Anderlecht, die elkaar troffen in de festivaltent van de discotheek La Rocca. Agenten van de beide voetbalcellen probeerden tussenbeide te komen, maar een handgemeen werd niet helemaal vermeden. De politie sprak naderhand echter over een beperkte overlast.

Nieuwe trend

Het gebeuren past in een nieuwe trend: hooligans lijken hun actieterrein verlegd te hebben naar plaatsen die niets met voetbal te maken hebben. Daarom nemen de burgemeesters van Boom en Rumst geen risico. Marnef: ‘Tomorrowland is een festival waar muziek te horen is en plezier gemaakt wordt. Het is geen speelterrein voor mensen die een goeie organisatie willen ontwrichten.'

De maatregelen hebben natuurlijk gevolgen. Voetbalshirtjes kunnen gezien worden als een vorm van provocatie. De gemeentes stellen ook paal en perk aan de afterparty's die bewoners organiseren omdat het festival vroeg sluit. En er komen camera's over het hele terrein (zoals in Werchter en ook op andere festivals), terwijl de wandelpaden van en naar de parkeerterreinen worden bewaakt.

‘Ik probeer niet achter de feiten aan te lopen', aldus Marnef. ‘Er komen volgende week 180.000 mensen naar ons dorp, dat 17.000 inwoners telt. We streven ernaar om iedereen die er zin in heeft, binnen het gestelde doel, goed welkom te kunnen heten. Daarvoor zijn enkele kleine maatregelen nodig.'

De organisatie van Tomorrowland gaf gisteren weinig commentaar. ‘We moeten volgen wat de politie en de gemeente oplegt', klonk het. De organisatie zal ook informatie doorgeven aan de politie, die een Twitter-service opzet om snel berichten over mobiliteit en veiligheid bij de mensen te kunnen krijgen.

Al moet ik in alle eerlijkheid toegeven dat een dance-festival, waar bijzonder veel mensen bij elkaar staan op een m² en er dus allicht onschuldigen overlast ondervinden van een vechtpartij tussen twee groepen, geen plaats is om zoiets te doen. Doe het dan tenminste op straat in de buurt, ergens waar het niet of minder druk is. Het was wel de moeite vorig jaar, dat wel. Dat nu alle stadionverboden over dezelfde kam worden geschoren is belachelijk, zeker omdat Tomorrowland een relatief goede reputatie heeft qua 'onlusten'. Eén week op voorhand delen ze die maatregel mee, een pure schande. Veel jongens die een slordige €180 in de vuilbak zien verdwijnen.
Nick13

Berichtdoor Jelle1880 » 19 jul 2011, 22:22

Doet me denken aan die fuiven vroeger in parochie-zalen of feest-tenten.
Begint er 1 groepje 'FCB olé olé' te roepen tijdens een danceplaat, zie je vanqf de andere kant van de tent de glazen aan komen vliegen :lol:
Jelle1880

Berichtdoor GoodFellas » 19 jul 2011, 23:36

Jelle1880 schreef:Doet me denken aan die fuiven vroeger in parochie-zalen of feest-tenten.
Begint er 1 groepje 'FCB olé olé' te roepen tijdens een danceplaat, zie je vanqf de andere kant van de tent de glazen aan komen vliegen :lol:

Hier in Nederland hetzelfde. Vroeger de gabberfeestjes. Altijd plaatsen waar het los ging tussen de verschillende firms. Weet nog dat ik er als 10-jarige ooit midden in terecht kwam samen met mn ouders en broertje en een andere familie :mrgreen: Was op Beachparty nabij Renesse (in de tijd dat deze jongen ook nog een gabber was met gemilimeterd haar :mrgreen: ) Kwamen de Party Animals (joden) op, en vervolgens vlogen er groepen feyenoorders bovenop. Die gingen helemaal los daar vooraan. Zal dat nooit vergeten. Achteraf jammer dat ik zo jong was toen :mrgreen:
Afbeelding
BOIA CHI MOLLA
GoodFellas

Berichtdoor deLachendePaus » 25 jul 2011, 22:09

Kan me van het zelfde jaar nog wel Mysteryland in Eindhoven herinneren, was ook erg leuk met de Party Animals toen. :klap: :mrgreen:
deLachendePaus
Administrator / Winnaar Lazio Pool 11/12 & 13/14

Berichtdoor Nick13 » 25 jul 2011, 22:20

Mysteryland is inderdaad ook top, ben er ooit één keer geweest.

Is Dance Valley er nog trouwens?
Nick13

Berichtdoor deLachendePaus » 25 jul 2011, 22:39

Geen idee, de muziek staat me niet meer aan dus kom niet meer op die feesten ;)
deLachendePaus
Administrator / Winnaar Lazio Pool 11/12 & 13/14

Berichtdoor Nick13 » 25 jul 2011, 23:04

Ik had hier toch verwacht een paar hardcore-fans te zien. Best jammer, feestjes bij jullie zijn altijd top. Dominator in Groningen als gekste ooit. :-o

In de loop der jaren wel meer fan geworden van de rustigere genres, meer house en dergelijke.
Nick13

Berichtdoor GoodFellas » 26 jul 2011, 11:20

Nick13 schreef:Ik had hier toch verwacht een paar hardcore-fans te zien. Best jammer, feestjes bij jullie zijn altijd top. Dominator in Groningen als gekste ooit. :-o

In de loop der jaren wel meer fan geworden van de rustigere genres, meer house en dergelijke.

Deze jongen houdt van snoeiharde gitaren! Je zal mij dus eerder vinden bij jullie festivals zoals Graspop av3 :mrgreen:
Afbeelding
BOIA CHI MOLLA
GoodFellas

Berichtdoor putteke » 27 jul 2011, 15:01

voor mij was de eerste dominator in enschede wel een topfeest,evenals de nieuwe locatie in eersel
putteke

Berichtdoor Jelle1880 » 28 jul 2011, 03:25

GoodFellas schreef:
Nick13 schreef:Ik had hier toch verwacht een paar hardcore-fans te zien. Best jammer, feestjes bij jullie zijn altijd top. Dominator in Groningen als gekste ooit. :-o

Deze jongen houdt van snoeiharde gitaren! Je zal mij dus eerder vinden bij jullie festivals zoals Graspop av3 :mrgreen:

Idem, volgende week richting Wacken 8-)
Jelle1880

Berichtdoor LF » 18 aug 2011, 20:17

Zet het hier maar...

Storm op Pukkelpop... 2 doden officieel ondertussen, mogelijk 6, meer dan 40 gewonden.

:(
Laatst bijgewerkt door LF op 18 aug 2011, 20:20, in totaal 1 keer bewerkt.
ViVO LA ViTA COSi ALLA GiORNATA CON QUELLO CHE DA'
SONO UN ULTRAS E ALLORA Mi BASTA LA MiA LiBERTA'
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Volgende

Keer terug naar Chat