FOIBE 2012 @ Bruxelles

Bespreek hier alles wat niets met Lazio te maken heeft

Re: (POLITIEKE) EVENEMENTEN

Berichtdoor Nick13 » 24 jun 2012, 17:03

No offence, maar moet ik mij aangesproken voelen, Jeff? Voor iemand die ik a) niet ken en b) op politiek vlak enkel op nationalistisch standpunt volg, lijkt mij een spandoek tijdens een wedstrijd al meer dan voldoende en zelfs boven het gemiddelde in vergelijking met wat de meesten als steunbetuiging gedaan (of niet gedaan) hebben.

En ik kan enkel voor mezelf spreken natuurlijk, maar niet alle mensen hebben vrijaf op een feestdag. Zogenaamde havenslaven bestaan ook in Antwerpen. ;)
Nick13

Berichtdoor GoodFellas » 25 jun 2012, 20:47

Ik vond het vreemd omdat ik jouw naam regelmatig tussen de diverse uitnodigingen ziet staan... Vandaar dat ik het me afvroeg waarom die dan allemaal afwezig zijn op een voor de meeste mensen vrije dag.

En zonder er een politiek topic van te maken, nationalisme hangt vaak verbonden aan meerdere stromingen (zeker de sociale zoals in het Fascisme/NS het geval was). Het een kan in deze gevallen niet zonder het ander. Dus of je steunt een beweging/stroming of je steunt hem niet ;)
Afbeelding
BOIA CHI MOLLA
GoodFellas

Berichtdoor Nick13 » 06 jul 2012, 14:37

Uitnodigingen worden automatisch naar gans de vriendenlijst gestuurd, denk ik. Maar je hebt meer dan gelijk met die gedachtengang, ik zou me hetzelfde afvragen. ;) Nogmaals, dat was zeker geen persoonlijke aanval of wat dan ook, want zo komt het allicht over. Het feit dat ik hem niet volg op alle standpunten neemt niet weg dat ik respect heb voor het werk dat Zippo bij pakweg Blocco Studentesco deed, idem voor het feit dat hij Laziale is, alsook voor z'n nationalistische ingesteldheid en politieke inzet in het algemeen. Ongeacht z'n gedachtengang, daar mogen veel jongeren iets van leren. Om die redenen dan ook m'n steunbetuiging tijdens de wedstrijd.
Nick13

Berichtdoor Solidarista » 09 jul 2012, 20:28

Zippo werd veroordeeld tot 2 jaar en 8 maand cel....

Italië, land zonder gerechtigheid...
Solidarista

Berichtdoor LF » 09 jul 2012, 22:38

Solidarista schreef:Zippo werd veroordeeld tot 2 jaar en 8 maand cel....

Italië, land zonder gerechtigheid...

Roma: CasaPound Italia, condanna Palladino a 2 anni e 8 mesi vergogna che uccide la giustizia

Roma, 9 luglio – E’ stato condannato a due anni e otto mesi di reclusione Alberto Palladino, responsabile di CasaPound Italia in IV Municipio a Roma e candidato alla presidenza dello stesso municipio, nel processo di I grado che lo vedeva imputato per la presunta aggressione ad alcuni esponenti del Pd del IV Municipio. Per il dirigente di Cpi il pm aveva chiesto 3 anni e 10 mesi di reclusione. ‘’La condanna di Alberto Palladino - afferma CasaPound Italia in una nota - è una vergogna che uccide la giustizia. E’ un assurdo giuridico e la dimostrazione che in questo paese la verità è solo un’opinione, da valutare in base a chi la sostiene. Così, se per alcuni magistrati, come quelli di Aosta, CasaPound non ha nemmeno diritto a difendere il suo onore in Tribunale, ce ne sono altri per cui le affermazioni di un esponente del Pd, anche senza nessuna prova materiale a supporto, valgono più di mille alibi. Non solo è l’imputato a dover dimostrare di non essere stato colpevole di quell’aggressione, ma si arriva al paradosso giuridico per cui un’accusa senza prove vale più di una difesa circostanziata da più testimonianze’’.

Palladino viene arrestato lo scorso 30 novembre a Fiumicino, di ritorno da un viaggio umanitario in Birmania, tra i flash dei fotografi e con un blitz spettacolare dei Carabinieri del Ros: l’accusa è di aver aggredito alcuni esponenti del Partito Democratico la notte del 3 novembre a Prati fiscali e arriva a conclusione di un anno in cui il Pd, anche tramite i centri sociali molto forti in zona, ha usato qualunque arma per cacciare CasaPound dal quartiere, dove il movimento ha occupato a scopo abitativo uno stabile abbandonato. E’ il capogruppo del Pd in IV Municipio Paolo Marchionne, da anni diretto antagonista politico di Palladino, a denunciarlo, senza peraltro fornire nessuna prova della sua colpevolezza: la presunta aggressione infatti viene interrotta dall’arrivo di una gazzella dei Carabinieri che non trova né gli aggressori né le mazze ferrate che Marchionne afferma di avere visto.

Per quell’episodio Palladino è da oltre sette mesi privo della sua libertà personale. Dopo un mese di prigionia a Regina Coeli, di cui sette giorni in isolamento, gli sono stati concessi gli arresti domiciliari, impossibilitato a comunicare con il mondo esterno eccetto i suoi familiari. Alberto è un ragazzo di 24 anni, uno studente impegnato da anni nel sociale come militante di CasaPound Italia e come volontario della comunità solidarista Popoli al fianco del popolo Karen. Ad accusarlo ci sono solo le dichiarazioni di Marchionne (non degli altri aggrediti), che sostiene di averlo riconosciuto durante l’aggressione - compiuta da una decina di soggetti, nessuno allo stato identificato - e nessuna prova materiale.

info: 3478057510

http://www.casapounditalia.org

http://www.radiobandieranera.org

Afbeelding

Ingiustizia è fatta.
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor Jelle1880 » 10 jul 2012, 11:44

Bijna 3 jaar in 't gevang omdat je mensen gaat helpen in een ander land :roll:
Jelle1880

Berichtdoor LF » 10 jul 2012, 15:44

Jelle1880 schreef:Bijna 3 jaar in 't gevang omdat je mensen gaat helpen in een ander land :roll:

Het ergste van allemaal blijf ik toch het gebrek aan twee maten - twee gewichten vinden. Hoe kan deze man nu bijna 3 jaar cel krijgen, terwijl al die andere (Spaccarotella...) praktisch geen straf krijgen? Mensen die een onschuldig iemand vermoorden, erover liegen, drie jaar vrij rond lopen, en dan in een kazerne (thuis dus) celstraf krijgen. Om kotsmisselijk van te worden.

GIUSTIZIA!
LF
Winnaar Lazio Pool 09/10

Berichtdoor GoodFellas » 22 aug 2012, 17:53

Ik ga in samenwerking met Ruben zaalvoetbalteams opzetten om enkele keren per jaar tegen elkaar te spelen. Bedoeling is dat we ook een wedstrijd gaan spelen ter ere van Zippo. Mensen die interesse hebben stuur ff een pm! Denk dat we toch minimaal 5 mensen bij elkaar kunnen krijgen!
Afbeelding
BOIA CHI MOLLA
GoodFellas

Berichtdoor Laziale020 » 24 aug 2012, 12:48

GoodFellas schreef:Ik ga in samenwerking met Ruben zaalvoetbalteams opzetten om enkele keren per jaar tegen elkaar te spelen. Bedoeling is dat we ook een wedstrijd gaan spelen ter ere van Zippo. Mensen die interesse hebben stuur ff een pm! Denk dat we toch minimaal 5 mensen bij elkaar kunnen krijgen!

Als het op een acceptabele locatie is en ik zelf niet moet voetballen vind ik het prima!
Laziale020
Administrator

Berichtdoor Nick13 » 25 aug 2012, 13:19

Altijd bereid om mee te doen!
Nick13

Berichtdoor DiCanio9 » 25 aug 2012, 14:45

Als ik het ver genoeg vantevoren weet en kan regelen met de familie en het werk, ik eventueel ook...
S.S. LAZIO - Padroni di Roma. Distinti saluti...romani !
DiCanio9
Moderator/Winnaar Lazio Pool 10/11

Berichtdoor TCD » 26 aug 2012, 10:40

Ik zou graag aanwezig zijn, mits beschikbaar!
Liberté, Egalité, Lazialité
TCD
Administrator

Berichtdoor Nick13 » 27 aug 2012, 17:03

Jelle1880 schreef:Bijna 3 jaar in 't gevang omdat je mensen gaat helpen in een ander land :roll:

Wat is de officiële aanklacht tegen Zippo? Ik vermoed dat het één weinig tot niets met het ander te maken heeft?
Nick13

Berichtdoor Jelle1880 » 27 aug 2012, 19:33

Uiteraard is dit niet puur omdat hij daar zat, maar ik heb ook nooit gehoord dat hij effectief een misdaad heeft begaan.

En gezien de mensen die hij hielp sowieso al onderdrukt werden lijkt mij dit niet meer dan een politiek actie.
Jelle1880

Berichtdoor GoodFellas » 16 nov 2012, 16:06

Spoedactie nu zondag! Vrede en Vrijheid voor Palestina! Doe mee!

Afbeelding
Afbeelding
BOIA CHI MOLLA
GoodFellas

VorigeVolgende

Keer terug naar Chat